2018-12-05, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Om hon inte väljer Hannes så är hon ju fullkomligt bränd i skallen. Jim verkar vara en väldigt bra kille men det är ju smärtsamt uppenbart att han inte passar in på en bondgård.

Finns inte en chans att Jim kommer att stanna så värst länge.

Hannes är ju en typisk bondpöjk.

Rent utseendemässigt är ju Jim hästlängde före Hannes, men han lär väl passa sämre in på gården. Hannes har ju ingen stil alls i mitt tycke och verkar vara för snäll för Susannas smak.
Citera
2018-12-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Henrik hade 3 till synes riktigt bra tjejer men valde ingen. Tycker inte man fick höra någon riktig förklaring till varför heller. Känns som att produktionen undanhållit något.

Ja speciellt Johanna från Lerum, han gjorde nog en stor miss som inte gav henne mera tid och som valde bort henne. Hon hade en fin personlighet och var väldigt mogen trots att hon bara var 22 år.

Han kanske inte ens vet själv varför han valde bort alla 3 och vad han innerst inne söker.
Citera
2018-12-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det som skulle kunna fungerar för en "stadsbo" att jobba med på landet skulle vara nåt som fungerar väl med distansarbete, "något med data" som man sa förr...
Nej, men vissa som bor i staden är ju ändå mer landet-kompatibla och kan garanterat anpassa sig till det livet rätt enkelt. Jim känns dock alltför mycket storstad. Det känns föga troligt att han lämnar innerstadslivet, drar på sig blåkläder, tar ett bastant grabbatag om grepen och sliter.

Någon måste det ju bli som blir dissad på ett grymt sätt, nu tror jag det blir Per iofs men det där vore en tvist som heter duga...

Jennie var sannerligen knäckt efter valet, det var inte förvånade. Hon borde därmed lärt sig att läsa in saker och ting bättre. Hon var ju 100% säker på att bli vald men nu blev det istället Moa och ska man se på trailern inför nästa avsnitt verkar ju iaf Magnus vara glad och nöjd när Linda kommer tillbaka till gården så det är ju inte otroligt att Moa och Magnus fortsatt är tillsamman och nu kanske rentav bor ihop. Bara att hålla tummarna som för alla par, där tror jag det verkligen kan hålla dessutom.

Beträffande Leonora hade du rätt, hon valde inte någon även om hon tyckte det kändes bäst med Sofia. Nu får vi iaf hoppas att Leonora inte får en tredje chans i nästa års BSF/KÅA, inget "tredje gången gillt".

Inte heller Henrik valde ju någon, det var faktiskt rätt oväntat får man säga, var övertygad om att han skulle välja någon och trodde på Sara. Sara sa det rätt bra själv "Det var lite tudelade budskap, först säger han sig vara intresserad och nyfiken men sedan blir det inget mer": Underligt formulerat ja.
Ska man se på trailern inför nästa vecka verkar det ju som Henrik fortsatt är själv.

Av fyra i KÅA fann alltså EN kärlek, det blir intressant att se hur det går i BSF ikväll.

Dom kändes rätt lika med så det hade nog kunnat bli en bra match.

Lite funderingar kring dagens avsnitt av "Kärlek åt alla".

Magnus val var ju inget som förvånande och håller med, när man såg trailerns så får man ju onekligen bilden av att det har hållit mellan honom och Moa, tror det kan bli nåt riktigt bra och långvarigt där. Vem vet, kanske det rent av är dessa två som redan väntar barn tillsammans?! Men han valde ju rätt utan tvekan och Jennie blev knäckt, visst, man bygger ju upp luftslott ibland och vill väl att den man är intresserad av ska vara det tillbaka. Men hon är ju ändå 27 år om jag inte minns fel och borde lära sig läsa av situationer lite mer i realiteten,. Jag hoppas att hon nu tar med sig denna erfarenhet till nästa kille/dejt/relation så det inte blir som med Magnus.

Leonora trodde jag skulle välja Sofia men så blev det inte, troligen kändes det väl inte så himlastormande med någon av dem så hon kände att det inte var nåt att satsa på, det blev inget för Leonora denna gången heller och håller med, jag hoppas verkligen att hon INTE får en tredje chans i något av programmen. Nu har hon gjort sitt i detta sammanhang.

Är det någon som skulle kunna få en ny chans så är det väl Marie med tanke på vilka karlar hon fick tag i i den här säsongen och hur olyckligt allt blev. Vem vet, kanske Marie kommer tillbaka nästa år fast på burken?!. Linda brukar ju ge bönder fler chanser .

Henrik, ja vad ska man säga, båda valdes bort och jag var lite inne på att han skulle välja Jessica efter att dem verkade klicka lite mera nästa vecka och hon öppnade upp sig mer, men tydligen inte. Tycker väl som nån sa i tråden att man inte fick så mycket till förklaring till varför han valde bort båda. Men tror inte han vet själv varför han valde bort båda, kanske han inte heller är helt hundra på vad det är han egentligen söker. Henrik lär ju vara ensam på gården när Linda kommer på besök i nästa avsnitt. Chanserna att han skulle träffat nån efter programmet är ju ganska minimal.

Nu ser man fram emot val och dramatik på burken om lite mindre än en timme
Citera
2018-12-05, 20:04
Bannlyst
Snacka om dålig tajmning av Simon att dumpa mitt under dejten.
Citera
2018-12-05, 20:14
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Rent utseendemässigt är ju Jim hästlängde före Hannes, men han lär väl passa sämre in på gården. Hannes har ju ingen stil alls i mitt tycke och verkar vara för snäll för Susannas smak.

Hon måste ju tänka långsiktigt. Väljer hon Jim så tänker hon uppenbarligen med musen.
Citera
2018-12-05, 20:24
Medlem
Ja jim var typ en högstadiekille. Bättre med en riktig volvobonde. Tror även hannes har en större penis.
Senast redigerad av Sunfire 2018-12-05 kl. 20:28.
Citera
2018-12-05, 20:28
Bannlyst
Hon valde Volvo-Raggaren!

Vem ska Vårtnäsan välja tro?
Citera
2018-12-05, 20:36
Medlem
Det var kul med semesterresorna förra året. Det var rena jävla pmsresan för en del.
Citera
2018-12-05, 20:37
Bannlyst
Varför spelar de förvånade över resan? De har ju själva kommit med förslag innan vart de vill åka. Inte ens chans att Frida lär stanna.
Citera
2018-12-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Varför spelar de förvånade över resan? De har ju själva kommit med förslag innan vart de vill åka. Inte ens chans att Frida lär stanna.
Det är en åldringsvårta och man får bort den enkelt med en tops flytande kväve. Men vill man ha kvar den så, jaja.
Citera
2018-12-05, 20:57
Medlem
Oh my god följer inte Simons tjej med på resan?
Citera
2018-12-05, 20:58
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Ja jim var typ en högstadiekille. Bättre med en riktig volvobonde. Tror även hannes har en större penis.

När man läser ditt inlägg OMG
Ja du borde ju känna igen en jämlike när du ser en som typ Jim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in