2018-12-04, 20:54
Medlem
Jag snusar men tycker ändå det är jobbigt. Har flugit många långresor och det är lika besvärligt varje gång. Det bästa är en mellanlandning där det finns rökrum eller att man tar ett långflyg över natten eftersom man ändå brukar somna.
Citera
2018-12-04, 20:57
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Flyger ganska mycket, brukar klara mig men har alltid med en dosa snus som backup ifall jag blir riktigt röksugen. (Nikotinsug)

Röker typ 1/2 paket om dagen annars.
Senast redigerad av AnonymousUser1312 2018-12-04 kl. 20:59.
Citera
2018-12-04, 20:58
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Klarar man tio timmar utan problem, kan man lika gärna lägga ned.

Flyga som rökare, då kör man tuggummi och snus, eller helt enkelt niktointuggummi.
Helt niktoinfri i tio timmar kan man inte vara.

Sover du med dropp som injekterar nikotin i blodet eller hur gör du när du ska sova? Röker du i sömnen?
Citera
2018-12-04, 21:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Alltid undrat över er cigarettrökare - exakt hur klarar ni er på långflygresor som tar ca. 10 timmar och mer?

Köper ni nikotintuggummi? Snusar ni? Försöker ni sova hela resan på planet? Berätta och dela med er! Hur tufft är det? Jag själv har aldrig rökt cigaretter. Jag tycker förövrigt ni cigarettrökare är en hop ganska roliga typer. Alltid små kul och vara bland cigarettrökare som agerar slav åt sina cigg. Hur ni ibland står ut med -10°C eller risigt väder bara för att tända den lilla jäveln.

Som sagt, åtta timmars sömn klarar ju junkiesarna normalt. Snus och plåster därtill så trillar man snart ner i Thairike.
Citera
2018-12-04, 21:28
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Klarar man tio timmar utan problem, kan man lika gärna lägga ned.

Flyga som rökare, då kör man tuggummi och snus, eller helt enkelt niktointuggummi.
Helt niktoinfri i tio timmar kan man inte vara.
Nej det gör man nödvändigtvis inte. Det där du pratar om smakar skit. 10-12 timmar utan nikotin är inga problem för en rökare. Rökare röker för att dom vill röka, inte för att dom är beroende.
Citera
2018-12-04, 21:33
Medlem
Smurres avatar
Flyg på natten så sover man bort den mesta tiden.
Sömntabletter.
Snus.
Många mellanlandningar kan vara räddaren.

Vad tror du ska hända rökare som går 10h utan en cigg? Visst det kan vara tungt som fan men..man dör ju inte direkt..
Citera
2018-12-04, 21:34
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nej det gör man nödvändigtvis inte. Det där du pratar om smakar skit. 10-12 timmar utan nikotin är inga problem för en rökare. Rökare röker för att dom vill röka, inte för att dom är beroende.

Fast den logiken fungerar ju inte riktigt. Hur många rökare säger inte att dem vill sluta men inte klarar det pga abstinens?
Citera
2018-12-04, 21:49
Medlem
Mandingos avatar
Har kört med nicorette inhalator, smidigt, luktar inget, tar inte mer plats än en penna och är av plast så inget piper i bågarna...
Citera
2018-12-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Fast den logiken fungerar ju inte riktigt. Hur många rökare säger inte att dem vill sluta men inte klarar det pga abstinens?

Äsch, det är ju vanans makt och kass disciplin. Nikotinet i cigg är ju ingenting jämfört med det i snus, och snus klarar man sig utan flera dagar om så behövs.

Det skrivs mycket konstigt i tråden, ni verkar inte förstå att den som går ut i 10 minus för att ta sin cigg gör detta för att det är gött, inte för att man måste.

Dessutom slipper man för en stund alla skitnödiga kollegor som käkar chiafrön och avokadohalvor.

Mvh fd rökare - nuvarande storkonsument av lössnus.
Citera
2018-12-04, 22:12
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Ett fåtal. Som sagt, dom flesta som röker vill göra det.
Citera
2018-12-05, 00:21
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Klarar mig lätt utan cigg i 10timmar. Har rökt i ca 5år nu och röker endast 5-6cigg per dag. Är ju beroende, men jag får varken stress eller jobbig abs av att vänta. Sugen blir man ju såklart.
Citera
2018-12-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
De flesta klarar sig en hel natt faktiskt. Vad tänker du ska hända liksom?

Ja det är ett tråkigt beroende, själv feströker jag. Jag undrar hur notoriska spelmissbrukare eller shoppingmissbrukare klarar en flygresa, vet du det?
Torskspelaren sitter och dagdrömmer om att äntligen vinna den feta jackpoten och shoppoholiken lägger planer på nya produkter medan rökaren sätter in en prilla?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in