Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 20:13
  #1
Medlem
Alltid undrat över er cigarettrökare - exakt hur klarar ni er på långflygresor som tar ca. 10 timmar och mer?


Köper ni nikotintuggummi? Snusar ni? Försöker ni sova hela resan på planet? Berätta och dela med er! Hur tufft är det? Jag själv har aldrig rökt cigaretter. Jag tycker förövrigt ni cigarettrökare är en hop ganska roliga typer. Alltid små kul och vara bland cigarettrökare som agerar slav åt sina cigg. Hur ni ibland står ut med -10°C eller risigt väder bara för att tända den lilla jäveln.
Citera
2018-12-04, 20:17
  #2
Medlem
Myhr1s avatar
Bra fråga, tänker alltid men ni klarar ju er så här många timmar utan den där ciggen - How come you smoke 5 cigarettes an hour?
Citera
2018-12-04, 20:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Alltid undrat över er cigarettrökare - exakt hur klarar ni er på långflygresor som tar ca. 10 timmar och mer?


Köper ni nikotintuggummi? Snusar ni? Försöker ni sova hela resan på planet? Berätta och dela med er! Hur tufft är det? Jag själv har aldrig rökt cigaretter. Jag tycker förövrigt ni cigarettrökare är en hop ganska roliga typer. Alltid små kul och vara bland cigarettrökare som agerar slav åt sina cigg. Hur ni ibland står ut med -10°C eller risigt väder bara för att tända den lilla jäveln.

De flesta klarar sig en hel natt faktiskt. Vad tänker du ska hända liksom?

Ja det är ett tråkigt beroende, själv feströker jag. Jag undrar hur notoriska spelmissbrukare eller shoppingmissbrukare klarar en flygresa, vet du det?
Citera
2018-12-04, 20:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Alltid undrat över er cigarettrökare - exakt hur klarar ni er på långflygresor som tar ca. 10 timmar och mer?


Köper ni nikotintuggummi? Snusar ni? Försöker ni sova hela resan på planet? Berätta och dela med er! Hur tufft är det? Jag själv har aldrig rökt cigaretter. Jag tycker förövrigt ni cigarettrökare är en hop ganska roliga typer. Alltid små kul och vara bland cigarettrökare som agerar slav åt sina cigg. Hur ni ibland står ut med -10°C eller risigt väder bara för att tända den lilla jäveln.
Oliver twist tuggtobak pastiller.
Citera
2018-12-04, 20:21
  #5
Medlem
Friheters avatar
du har redan svarat på din fråga, alla tre alternativ är bra, eventuellt att man undviker ett 10h flyg om man inte klarar av något av dem
Citera
2018-12-04, 20:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Bra fråga, tänker alltid men ni klarar ju er så här många timmar utan den där ciggen - How come you smoke 5 cigarettes an hour?

Tänkt likadant över det faktiskt! Men jag tror en del cigarettrökare har det jäkligt tufft ändå, tror de kämpar under flygresorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
De flesta klarar sig en hel natt faktiskt. Vad tänker du ska hända liksom?

Ja det är ett tråkigt beroende, själv feströker jag. Jag undrar hur notoriska spelmissbrukare eller shoppingmissbrukare klarar en flygresa, vet du det?

Inte alla va? Tror en riktig cigarettrökare får svara på det.

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Oliver twist tuggtobak pastiller.

Spottar du ut saliven i spypåsen då?
Citera
2018-12-04, 20:26
  #7
Medlem
Man
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Tänkt likadant över det faktiskt! Men jag tror en del cigarettrökare har det jäkligt tufft ändå, tror de kämpar under flygresorna.



Inte alla va? Tror en riktig cigarettrökare får svara på det.



Spottar du ut saliven i spypåsen då?
Man behöver inte spotta med pastillerna. Man har dom på samma sätt som en snus.
Citera
2018-12-04, 20:29
  #8
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Inte alla va? Tror en riktig cigarettrökare får svara på det.

Tror du att vi röker I sömnen eller?
Citera
2018-12-04, 20:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Tror du att vi röker I sömnen eller?

Ni går upp på nätterna och tänder den lilla jäveln under ugnsfläkten. Och om ett par timmar ska man upp för jobbet man hatar.
Citera
2018-12-04, 20:34
  #10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Ni går upp på nätterna och tänder den lilla jäveln under ugnsfläkten. Och om ett par timmar ska man upp för jobbet man hatar.

Haha det gör aldrig jag, inte ens om jag vaknat av en annan anledning.
Citera
2018-12-04, 20:36
  #11
Medlem
Klarar man tio timmar utan problem, kan man lika gärna lägga ned.

Flyga som rökare, då kör man tuggummi och snus, eller helt enkelt niktointuggummi.
Helt niktoinfri i tio timmar kan man inte vara.
Citera
2018-12-04, 20:38
  #12
Medlem
Det är det som är grejen. Rökarna klarar sig inte så länge. Dom går och röker på toaletten!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback