Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag pratade så sent som idag med en vän som bor i nära familjen. Inte heller han har hört något. Det är "locket på" som han säger. Ingen i Bjärred verkar ha en susning mer än vad vi hört från medierna. Och så kommer det förbli troligtvis. De anhöriga har med all säkerhet fått fortlöpande uppgifter under vägs analyserna blivit klara. Hade jag varit anhörig hade jag definitivt inte släppt någon info. Och absolut inte den här tråden. De PM som funnits i tråden, och som mottagits av flera användare här, kan man kanske ta med en nypa salt.
Intressant att det inte kommit fram fler uppgifter. Från en bekant har jag hört att det inte finns någon journalist på Sydsvenskan som arbetar med fallet. Detta för att det inte finns något i fallet som är av allmänintresse.
Jag skulle vilja höra någon på allvar som beskrev varför det inte är viktigt att få veta varför två flickor blev mördade. Jag är medveten om att detta är en familjetragedi och att det funnits många i tråden, paradoxalt nog, som förfasat sig över att det spekuleras i hur detta kunde ske. Jag vet också att gärningsmännen är döda. Anhöriga har det svårt. Men barnen blev ju hur man än vrider och vänder på det mördade. Av sina föräldrar. Det mest obegripliga av allt. Om nån vill svara, försök att inte vara spydig mot mig. Frågan är inte illa menad.
(Om det nu finns över 5000 barn som sitter hemma och inte klarar av att gå till skolan så kanske några av dessa är sjuka, deprimerade tex. Bland dom kanske det skulle finnas ett intresse att veta varför flickorna mördades. Ja, jag vet att me och depression inte är samma sjukdom.)