Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-04, 10:31
Medlem
Tjena!

Någon som har koll på lägenheterna som Stockholm Bostad har ute på Crafoords väg 14?
Har blivit erbjuden 2 stycken (1or 25kvm) nu och börjar bli lite osäker om man en ska tacka ja till någon av dom, är ju trots allt som så att man blir nollställd i kötid och vill man byta så måste bytet göras med en person under 26 år. (Man får behålla kontraktet livet ut)
Värt att notera, är inneboende så är trots allt lite desperat att få något eget som inte kommer kosta skjortan.
Citera
2018-12-04, 12:30
Medlem
xamfetamins avatar
Vad är det du undrar mer exakt?
Om det är värt att lägga kötiden på den lägenheten eller? Hur lång kötid har du?
Citera
2018-12-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Om det är värt att lägga kötiden på den lägenheten eller? Hur lång kötid har du?

Ja precis, sorry om min fråga är otydlig. Kommer ju förlora min kötid helt och hållet och känns som att lägenheterna kommer vara väldigt grisiga. 3500:-/månad i hyra och endast 25kvm. Svårt att bo med sin partner i något som är så litet.
Citera
2018-12-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin

Suttit i kö sedan 2015-12-04, min far skrev upp mig dagen jag blev 18.
Citera
2018-12-04, 13:39
Medlem
Luxuss avatar
Läget är helt ok. Dock är 25kvm på tok för litet för ett par
Citera
2018-12-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Läget är helt ok. Dock är 25kvm på tok för litet för ett par

Ja det är de jag tänker också, problemet är att det är en sådan storlek jag har att välja mellan när det kommer till förstahandskontrakt. Annars är det svindyra andrahandskontrakt som gäller
Citera
2018-12-04, 14:46
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Ja det är de jag tänker också, problemet är att det är en sådan storlek jag har att välja mellan när det kommer till förstahandskontrakt. Annars är det svindyra andrahandskontrakt som gäller

Läget är bra, men det är väl under 26 års lägenheter? Man ser ofta folk som vill byta till större hyreslägenheter där och det finns ju en möjlighet till det också.

Jag och min tjej har bott över 2 år i en 30 kvM tillsammans med 2 hundar och det har aldrig varit nåt problem för oss.
Citera
2018-12-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Ja precis, sorry om min fråga är otydlig. Kommer ju förlora min kötid helt och hållet och känns som att lägenheterna kommer vara väldigt grisiga. 3500:-/månad i hyra och endast 25kvm. Svårt att bo med sin partner i något som är så litet.

Grisiga? Det har jag svårt att tro. Nyproduktion brukar vara städad vid tillträdet.
Citera
2020-12-02, 12:30
Medlem
Tjena!

Väcker lite liv i den här gamla tråden.

Finns det någon som bor i huset här? Jag börjar fundera på att anmäla hela huset till Hyresgästföreningen pga det extremt dåliga skicket och bristande underhållet.
Skulle vara intressant att höra hur ni andra har det i era lägenheter. Själv har jag en drös med faromyror, vilket finns i hela huset, trasig spis, knarkdoft från grannen i lägenheten och möter ganska ofta råttor utanför !

Ha det!
(Nej, jag tänker inte prata med mina grannar direkt som steg 1)
Citera
2025-12-05, 07:47
Medlem
Well ditt inlägg gav avsmak till att flytta dit nu... Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här