Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Man tycker att besiktnings personalen borde ha kunskap gällande avtagbar krok, verkar även som att du ignorerade personens attityd.
Det finns flers olika konstruktioner på dragkrokar och allt möjligt annat, så att en besiktningsman inte alltid kan allt är inget unikt, även om man visst kan tycka att de skulle det. Men de är bara människor de med.
Om sen dragkroken råkade konstra där och då så man inte kunde kolla den ordentligt är tråkigt men märkligare saker än så sker.
Kan inte se att jag ska säga nåt om personens attityd, jag var inte där och upplevde den och din utsago kan vara färgad. Det händer ju att folk får för sig nåt om attityd bara för att de inte får rätt, eller att nån säger åt dem något, fast personen kanske bara är yrkesmässigt korrekt.
Jag hämtade personligen en släpvagn från parkeringen på Bilprovningen idag, där ett eller två hjul låst sig så den gick inte att rulla. Med anmärkning som följd.
När jag kom dit och försökte rulla på den för att lasta den på ett släp, så rullade den utan problem. Vad skulle jag göra i det läget? Gå in och käfta med dem? Eller inse att det kanske var nåt knas just vid besiktningen, men som sen släppt?