Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
JA, jag menar det.
Om jag förstår hälften av gänget här inne, så tänkte O bara på sig själv och
sin moms-karriär.
Inget annat betydde någonting.
Rimligtvis så borde han inte vilja bli störd i sin satsning på karriärstegen utan helt enkelt
kunna jobba ostört, för att till slut få sin efterlängtade Professur.
OK..... Vad gör han då för att förverkliga detta ?
Han ljuger för skolan om att hans friska barn är sjuka, och alla dessa möten borde
ju ha tagit mycket av hans egen arbetstid.
Han tar med sig dom friska barnen till läkare flera gånger, och hör o häpna, även lyckas
lura dom att dom friska barnen är sjuka, och lyckas till och med få läkarintyg på sina
friska barn.
Det är fan inte dåligt, men även detta borde ju ha tagit en massa av hans "egna arbetstid"
Av någon annan anledning så tar han även med sig dom friska barnen utomlands
några gånger.
Men sen kommer det märkligaste.
Eftersom O vill isolera barnen, eller sin familj från insyn utifrån.....
Varför i hela härligheten arrangerar han "hemskolning" till barnen då ??
Det innebär ju att olika lärare (gissar på 3 - 5) skall ränna hemma hos familjen
3 - 4 dagar i veckan, och utbilda dom friska barnen hemma.
Fast då förstår jag i och för sig varför han ville vara hemma, för då kunde han
ju se att dom friska barnen "spelade" sjuka när lärarna var där.
Helt meningslöst och i onödan arrangerar han allt det här...…
Helt meningslöst och i onödan ser han själv till att få mindre arbetstid, trotts att han
älskar sitt jobb och brinner för det.
Om dom friska barnen hade fått gå i skolan istället, så hade O sluppit allt detta, och kanske
till och med sluppit döda alla.
Jag får inte ihop detta.
Ja, i december visade det sig att detta var meningslöst. Då fattade O att han inte skulle få någon professur. Skolan började ifrågasätta hemskolan, den kostade kommunen för mycket. De hade fått ögonen på sig på grund av den enorma utgiften. För att matcha utgiften efter mordtragedin pratade rektorn om "ofattbar sjukdom". Men döttrarna hade ingen hemsjukvård. De hade bara hemskola. Så vitt vi vet.
Syftet med hemskolan kan ha varit att förlänga Os fyra-åriga förordnande på universitetet. Utifrån att man fixar att mentalisera Os sits. Jag antar att han inte var fast anställd och att han i december fick förhandsbesked om att han detta inte kunde förlängas. Han blev enbart beviljad 10 procent möjlighet att vara hemma med barnen. I själva verket var han hemma mycket med barnen, "jobbade" hemifrån. Han hann dessutom inte med att förbereda sin konferens, han orkade inte. Han var slut. Sen tog han familjen med sig i graven.
Han mördade familjen och sig själv för att han inte klarade av kraven längre. Det kretsade kring professuren, hans liv som "momsexpert". Hans eftermäle handlar om barnen + momsen. Allt annat raderade han. Jag vet inte om han älskade sin fru, det verkar inte så. De var mest partners in crime. Det som finns kvar på nätet om familjen är sidan om Os karriär. Den är kvar för "evigt". Allt annat tog han bort.
Kvar finns också nödrop från barnen. A girl has nothing to say. "Jag talar med träd, är jag konstig då?". Två isolerade tjejer, där hemskolningen var en sköld från den tuffa omvärlden. O orkade inte skölda barnen mer, han knäckte sig. Han var med på pianospelet och fotbollen, det blev för mycket för honom. När han blev trött, avslutade han barnens aktiviteter. Sen avslutade han barnen också, plikten som far.
Det är möjligen intressant att forska i en människas fall, från att ha varit en närvarande-bevakande far, momsstjärna-bitter förbigången nästanprofessor till skolförhandlare-käftsmällare.
Aktiviteter vi känner till:
O är med när A tränar fotboll, oklart vilken roll han har. A slutar spela fotboll.
Under våren har O gett upp hoppet om framtiden för Moa. O avslutar Moas pianoundervisning. O vet redan under våren att M aldrig kommer att komma tillbaka, han säger till pianolärarinnan att det knappast är troligt att M återvänder. Då har M ingen diagnos och vi vet än inte vad hon lider av.
O avslutar alla sina karriärkonton, men behåller sin hemsida och momsboken, som han dedikerat till döttrarna.
O (och H?) går till grannar och ber dem bevittna testamente. De berättar inget om mordplaner.
Reaktioner från omvärlden:
Familjen, tystnad
Grannar, känner inte till familjen
Exflickvän till O, har skrivit här om att hon och O spelade brädspel på kvällarna
Elleverantör har skrivit i tråden om att mätarställningen sjönk
Pianolärarinnan har beskrivit pappans bryska avvisande när hon undrade varför M måste sluta piano
Skolan "Vi försökte stötta familjen i många år, men blev förda bakom ljuset. Flickorna hade ofattbar sjukdom. Problem inne i familjen." Åtgärd: Inga barn kan vara frånvarande mer än 20 dagar (?) utan samtal till soc.
Universitetet: Kollegor "gråter" på linkedin. Kallar O för ängel. Han blir postumt utsedd till "professor" av den som handlägger ansökningarna.