2018-12-03, 10:49
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Idag är ju nästan alla släktingar till kriminella även själv kriminella.
Vi får tacka Malmös politiker. Tack för ni gör så det inte är värt att ha ett hederligt jobb.

Gick på soc själv ett tag
Jag plockade ut 12.000 i månaden och jade en hyra på 3500.
Med andra ord
8500 över varje månad. Hur motiverad var jag att skaffa ett jobb då?

Malmö är en förlorad stad. Vi har inget som motiverar folk som inte vill jobba att göra det.

Edit:
Med detta inlägg vill jag säga att med en socialag som gör att man inte behöver görs kungens skit för att plocka ut pengar . Samt ett klimat som Malmö stad erbjuder sina invånare, gör att jag kanske drar alla över en och samma kant.

16 åringen är garanterat insyltad i något skit .

Malmö stadshus är kriminell Malmös kommunal råd och deras kompisar som är chefer på socialtjänsten eller rektorer på skolor är kriminella skit stövlar.

Vi läste och vi såg på media om stöd boende som hade används för penningtvätt och kriminalitet.

Malmö kommun stadshuset liknar Italien Napoli. Korrupta kriminella politiker som förstör ett fint samhälle för egna vinst intresse.
Citera
2018-12-03, 11:10
Medlem
Inget folk vid SUS efter skjutningen. Inget namn än. Inga direkta spekulationer om BO i media. Jag tänker felskjutning alternativt en svartsjuk ung lättkränkt man.
Citera
2018-12-03, 11:25
Medlem
Voyaflexs avatar
Självmordsklinikerna i Schweiz börjar att förlora sitt klientel. Patienter har förstått att det är billigare att packa sitt flyttlass till sossestaden Malmö, där man ligger i framkant med dialogpolis, genusflum samt daltande med tungt kriminella. Gud så pinsamt.
Citera
2018-12-03, 12:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Självmordsklinikerna i Schweiz börjar att förlora sitt klientel. Patienter har förstått att det är billigare att packa sitt flyttlass till sossestaden Malmö, där man ligger i framkant med dialogpolis, genusflum samt daltande med tungt kriminella. Gud så pinsamt.

+ att livförsäkring löses ut vid mord och inte vid självmord.
Citera
2018-12-03, 12:26
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Inget folk vid SUS efter skjutningen. Inget namn än. Inga direkta spekulationer om BO i media. Jag tänker felskjutning alternativt en svartsjuk ung lättkränkt man.

Citat:
Den skjutne 16-åringen fördes till sjukhus med ambulans. Han är inte allvarligt skadad, enligt polisen.
16-åringen träffades av tre skott.
– Ett i benhöjd. Och två i höjd med bålen, säger Ewa-Gun Westford, vid polisen.
Polisen har försökt prata med 16-åringen på sjukhuset. Men han är inte samarbetsvillig.

https://www.sydsvenskan.se/2018-12-02/man-skadad-efter-skottlossning-vid-varnhem
Citera
2018-12-03, 12:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

varför vill BO inte samarbeta med polisen dÅ? det är självklart att han tillhör kriminella kretsar helt klart... kanske inte har gjort det han skulle eller tafsade på fel tjej vem vet ? då kommer det skott när man sitter o käkar på en pizzeria....

nästa gång överlever han väl troligen inte ett liknande attentat
Citera
2018-12-03, 13:35
Medlem
fernebos avatar
Behöver inte vara nåt särskilt starkt motiv och BO behöver säkert inte heller vara särskilt tungt kriminell. Killen är trots allt bara 16 år.

Det som blir allt vanligare i Sverige och som är helt unikt i Europa är att tonåringar som förr gjorde upp om skitsaker genom att slåss eller i värsta fall kniva varann numera skjuter varann. Det är en fullständigt hårresande utveckling. Det är verkligen helt ofattbart att politikerna har låtit det gå så här långt.
Citera
2018-12-03, 14:43
Medlem
Om 16-åringen inte vill samarbeta med polisen kan man lugnt utgå från att han antingen är gängkriminell eller lever nära den kriminella gängmiljön (t.ex. bror till någon etablerad gängbrottsling).
Citera
2018-12-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Om 16-åringen inte vill samarbeta med polisen kan man lugnt utgå från att han antingen är gängkriminell eller lever nära den kriminella gängmiljön (t.ex. bror till någon etablerad gängbrottsling).

Jag tror inte du heller hade velat samarbeta med polisen. Oavsett om du är med i gäng eller inte (t.ex. om de sköt fel person). För när du är med i samarbetet kommer det bli 10x värre när man handskas med dom gängen.

Har det framkommit om han var ensam? Var han måltavlan? Kan ju ha varit en grupp på 5 pers där en annan av dom var målet. Det är ju sällan man sitter själv på en pizzeria.

Namn på BO?
Hur pass långt efter kom GM? Alltså följde han efter BO direkt eller var det 10 minuter senare? Hur visste han att han var där? Har han "checkat in" online (t.ex på Facebook)? Lagt ut bild på Snapchat/Instagram? Då kan man hitta BOs namn där isåfall. Vilka andra befann sig i pizzerian? Meddelade någon av dom till GM att han är där?
Citera
2018-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Kaxig brud som citeras på Expressen.

"Kommer du hjälpa polisen?

– Ja, de har alla mina uppgifter. För mig är det viktigt att alla som inte beter sig åker in. Jag tycker polisen förtjänar credd, de var väldigt snabbt på plats och hörde dem som ville prata med dem. För det vill nog inte alla. Det finns många som borde vara bra vittnen och befann sig utanför när det hände, de har sett saker men de kommer nog vara tysta. Typiskt Malmö."

Är det så klokt att vittna?
Klart att polisen kommer va snabbt på plats...deras polis hus ligger precis runt i hörnet. Hatar när såna här brudar snackar så kaxigt. Om de finns män som har mördat och de själva vet att man inte ska vittna för de blir konsekvenser. Vad tror hon kommer hända henne.
Citera
2018-12-03, 15:26
Medlem
Tror detta handlar mer om pengar eller så har han lekt tuff framför någon i den världen. Har haft flera bekanta som blivit skjutna vissa mördats pga såna här dumma grejer. De väldigt sällan de handlar om en brud...då är det mer att de slåss om det. Skulle nån bli mördat pga av en brud så blir de alltid hittad, de skit enkelt att koppla en och en tillsamans och se vem som gjorde det när de gäller en tjej.
Citera
2018-12-03, 15:31
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
när man kommer E4 norrifrån in till Malmö
Du menar nog E22'an österifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto