Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 22:07
  #829
Medlem
Freebops avatar
Ni som har world, fungerar strive för er? Det visas inga matcher där 🤔
2018-12-03, 09:45
  #830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Nej den går inte och köra i portalläge (går ju givetvis med stb emulator) men det ville jag inte heller. Har den som andra box i källaren så nu kan jag köra med ett abonnemang till bägge mottagarna dock inte samtidigt. Kanon och köra med xbmc på med så blir som en mediaspelare i källaren. Där man blir förvisad ibland när kärringen har fest.
Köpte den mest för att testa en ren iptv box. Med 50% rabatt är det en mycket bra box.
Kör med en vu+ box som huvudbox. Cardsharing på dom kanalerna det fortfarande funkar på och iptv på resten. Helt fantastiskt bra.
Får du EPG att fungera bra från IPTV med den setupen på vu+?
Vilken image isåfall?
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Ni som har world, fungerar strive för er? Det visas inga matcher där 🤔
Det var lite problem på länkarna igår pga de har ändrat något.
2018-12-03, 10:58
  #831
Medlem
Cockfaces avatar
[quote=ShadoX|66008439]Får du EPG att fungera bra från IPTV med den setupen på vu+?
Vilken image isåfall?

Använder Openpli men är min iptv leverantör som fixar epg. Använder sig av xtream-editor.
2018-12-03, 12:32
  #832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Får du EPG att fungera bra från IPTV med den setupen på vu+?
Vilken image isåfall?

Använder Openpli men är min iptv leverantör som fixar epg. Använder sig av xtream-editor.
Okej så far so good. måste bara få in iptv kanalerna bakade i favoritlistan då. kör du typ dreamboxedit åt det eller?
2018-12-03, 17:23
  #833
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Okej så far so good. måste bara få in iptv kanalerna bakade i favoritlistan då. kör du typ dreamboxedit åt det eller?

Installera kanalerna med putty sen är det ju bara och flytta dom kanalerna du vill ha in i favoritlistan. Eller skapa egna kanallistor.
2018-12-03, 19:30
  #834
Medlem
Någon som har koll på Nvidia Shield? Jag har precis skaffat en och har några frågor som egentligen inte rör IPTV-funktionen utan mer kring Kodi och extern hårddisk. Skriv gärna i PM om du känner dig träffad. Tack på förhand!
2018-12-03, 19:39
  #835
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Någon som har koll på Nvidia Shield? Jag har precis skaffat en och har några frågor som egentligen inte rör IPTV-funktionen utan mer kring Kodi och extern hårddisk. Skriv gärna i PM om du känner dig träffad. Tack på förhand!
Jag rekommenderar inte Kodi om du har en Nvidia Shield, allt annat än det.
2018-12-03, 20:11
  #836
Medlem
rrpipers avatar
Var hittar man IP tv abbonemang? Finns det nån tråd för det? Ber om ursäkt om jag postar på fel ställe.
2018-12-03, 21:14
  #837
Medlem
eggshellss avatar
[quote=Cockface|66008896]
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Får du EPG att fungera bra från IPTV med den setupen på vu+?
Vilken image isåfall?

Använder Openpli men är min iptv leverantör som fixar epg. Använder sig av xtream-editor.


Tjo. Är xtream-editor något allmänt program eller nått som finns inne på web-portalen? Är det som en "Boutique" om man säger så? Ja... så heter det på min portal där kan jag exportera m3u filer för sverige, norge, finland, etc men inte specifikt någon kanal. Men det är OK man slipper en hel del länder/voddar i sin m3u-länk.
2018-12-03, 21:35
  #838
Medlem
Finns det någon leverantör som i nuläget har svensk text på Viasat History?
2018-12-03, 22:44
  #839
Medlem
Vad kör ni för tv Abonnemang boys?
2018-12-03, 23:31
  #840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Var hittar man IP tv abbonemang? Finns det nån tråd för det? Ber om ursäkt om jag postar på fel ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Finns det någon leverantör som i nuläget har svensk text på Viasat History?

Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Vad kör ni för tv Abonnemang boys?
Ni får inte diskutera leverantörer i denna tråd.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback