2018-12-03, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, blivit av med han, de verkar ju vara gifta ännu och har betänketid hos tingsrätten innan deras skilsmässa gått igenom så, blivit av med han, har hon ju inte blivit ännu plus att de bor nära varandra i samma område.

Det har hon sagt två tre år så det är inte det sissta 2 månaderna hon sagt det. Nu är det tjata efter mordet det var det inte innan. Betänketiden är slut nu måste någon av det två skicka in vet inte vad blanketten heter det båda fått från TR och ett personbevis till TR så är det skilda. Har det inte gjort det till 15Mars så får det börja om igen med betänketid och ny ansökan om att skiljas.
Citera
2018-12-03, 07:58
Medlem
Förutom geocaching kanske det var andra vuxenlekar mellan SD, LW, HD och JG? Sen blev det inte godkänt när andra ville vara med och leka? Vad tycker LI om att hennes gubbe JG är så tajt med husse SD? Finns det flera SD-älskarinnor som dolts för HD och JG?
Citera
2018-12-03, 08:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Första gången man hört ordet nojsa så du var inte ensam om det.

Det betyder
skämta, leka, skoja, tramsa; flörta, hångla

Tack TinnaNinna85.
Då får jag be om ursäkt till den som använde ordet initialt om Lena och SDs förehavanden i skogen. Det lät som något värre än vad det var. 🙄
Citera
2018-12-03, 08:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Min fundering är om HD löpande har känt till att SD nu i efterhand har gått in i sina gamla loggar (30/3 och 13/4) där han omnämnt LW med "postuma hyllningar" om deras gemensamma burkletarturer och minnen?

Har SD berättat detta för sin fru, eller har hon själv upptäckt dessa "postuma minnesord", eller har hon fått reda på detta på omvägar (t.ex. genom bekanta som läst här på fb.)?

Och ifall hon numera känner till dessa bakdaterade postuma tillägg i makens loggar - vad anser hon om detta
Citera
2018-12-03, 08:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Min fundering är om HD löpande har känt till att SD nu i efterhand har gått in i sina gamla loggar (30/3 och 13/4) där han omnämnt LW med "postuma hyllningar" om deras gemensamma burkletarturer och minnen?

Har SD berättat detta för sin fru, eller har hon själv upptäckt dessa "postuma minnesord", eller har hon fått reda på detta på omvägar (t.ex. genom bekanta som läst här på fb.)?

Och ifall hon numera känner till dessa bakdaterade postuma tillägg i makens loggar - vad anser hon om detta

Det är intressanta frågor.

Det kan ju vara så enkelt att han i efterhand har börjat tänka på dessa turer med LW nu i efterhand och velat visa för "omvärlden" vad hon och dessa turer betytt för honom.
Antingen det ena eller det andra. Eller båda delarna.

Han har säkert bra förklaringar.
Citera
2018-12-03, 08:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD har vetat om affären mellan SD och LW så hon kan inte vara förd bakom ljuset som ni påstår.

På så vis. Vem av LW eller SD informerade i sådant fall HD om att de tänkte inleda en (eventuell) romans? När godkände HD det förslaget? Eller tog HD initiativet till att upprätta det menar du?

Jag vill minnas att andra skribenter hävdat att HD inte var informerad om LW:s och SD:s intima (?) aktiviteter. När hon slutligen blev varse dessa ska hon åtminstone inte ha jublat, har jag för mig att det ungefärligen sagts i tråden.

Motstridiga uppgifter florerar, trådens vana trogen.
Citera
2018-12-03, 08:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är intressanta frågor.

Det kan ju vara så enkelt att han i efterhand har börjat tänka på dessa turer med LW nu i efterhand och velat visa för "omvärlden" vad hon och dessa turer betytt för honom.
Antingen det ena eller det andra. Eller båda delarna.

Han har säkert bra förklaringar.

Men hur ställer sig HD till hans "varma" ord om LW?

Stöttar hon maken i detta, eller kan man tro att hon - med tanke på den förmodade otrohetsaffären - tycker att det är olämpligt av maken att nu i efterhand publikt skriva om LW i sina loggar?
Citera
2018-12-03, 09:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vid midnatt är det dags för SD:s event. Hoppas de som tar sig dit tar lite bilder och lägger ut tillsammans med refererat.
Undrar varför det var så osäkert om det skulle finnas eld och glögg?

Och inte heller erbjöd eventägaren (aka. HTD) att, som tidigare år, alla eventuella överskottsintäkter av eventet skulle skänkas till "förmån för de barn i världen som har störst behov".

Eftersom denna advents-event-tradition tidigare år i första hand har utgjorts av paret HTD's allra närmaste geocache-krets, så är det intressant att detta år se några nya "okända" geonick som deltog.

Ännu mer intressant är att i stort sett alla i den "gamla" kretsen i sina loggar påpekar just att det fanns "nya" ansikten där i helgen. Kan man ana någon försiktig form av misstänksamhet i denna slutna krets, månne
Citera
2018-12-03, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Stöttar hon maken i detta, eller kan man tro att hon - med tanke på den förmodade otrohetsaffären - tycker att det är olämpligt av maken att nu i efterhand publikt skriva om LW i sina loggar?

Vi vet ju inget om hur SD har förklarat till HD om hur och varför otroheten skett, men det verkar väl (?) ändå så att hon vetat om den en tid.

Svårt att veta hur HD tar allt, med otrohet och misstanken om att han är skyldig till mord, men jag tycker att det verkar utåt som att hon tror på att SD är oskyldig till mordet, men att något i äktenskapet har ju kraschat om man söker skilsmässa.

Var det otroheten som till sist tog knäcken på äktenskapet (skilsmässoansökan)?
Eller var det lögnerna?
Eller var det något helt annat? Att kärleken tog slut?

Eftersom det nu verkar som att HD visserligen inte flyttat tillbaka till SD men att de är mycket tillsammans och hon verkar tro att han är oskyldig, så tror jag inte så mycket på att det har varit lögnerna som har varit problemet.

Kanske hon är "van"?
"Van", van vid lite av varje. Lite "avtrubbad" vid det många kan tycka är "konstigheter".
Som detta med de postuma efterloggningarna.
Citera
2018-12-03, 09:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Det är en intressant fråga, åtminstone om man utgår ifrån att den förmodade otrohetsaffären fortsatte även efter bilbråket i januari 2017. Men finns det egentligen något skäl att tro att den gjorde det? Jag har inbillat mig att det var där någonstans det avslutades (och uppdagades).
Senast redigerad av Draifos 2018-12-03 kl. 09:41.
Citera
2018-12-03, 10:32
Medlem
Honan6s avatar
Internet gör det möjligt till många korrigeringar av texter som blir till "passande" efterkonstruktioner med nya sanningar eller ensidiga uppfattningar om verkligheten? Kan bl a vara sånt SD sysslar med under dagarna i sitt "fria" arbete med den förstående chefen...

Jag fann en (gammal?) SD-loggning som iaf jag uppfattar som en slags kärleksförklaring till "goa vännen" LW. Han lyfter datum och detaljer som bränt fast i hans minne, så han har absolut inga svårigheter med att hålla reda på datum. Loggningen är nog från en tid då relationen var spirande mellan SD och LW. Om jag hade varit fru HD med delat geokonto, så hade jag nog anat att det var något mer än "goa vänner" mellan parterna. Antingen var hon helt "blind" eller så tyckte hon det var okej att maken verkade vara kär i en annan?

Citera
2018-12-03, 10:45
Medlem
PeterNosters avatar
Var finns denna 40 m från LWs hem:
Citat:
9:de februari 2013. Den ligger bara 40m från ditt hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in