2018-12-02, 19:56
Medlem
NorthernAngels avatar
Om man bortser från att hon gillar att klä upp sig i skolan och ta selfies på sin rumpa; har hon specifikt uppmuntrat denna asyl-man? I media har de visat sms där hon skriver att han skall låta henne vara ifred.
Citera
2018-12-02, 20:22
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Världen kommer bli en bättre plats först och bara först när alla inser konsekvenserna av sina handlingar. Du kan inte mena att jag inte har en del av ansvaret för att krocka om jag kör på is med sommardäck.
Du viftar inte med dina femtusenlappar och din rolex kl 3 am, ensam i fattiga ghetton.

Du provocerar inte sexuellt om du verkligen vill sänka möjligheterna till våldtäkt.

Bara för att jag viftar med mina tusenlappar se ger det inte någon annan rättigheten till att råna mig. Så fungerar det och ska fungera i ett rättssamhälle.
Citera
2018-12-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Om man bortser från att hon gillar att klä upp sig i skolan och ta selfies på sin rumpa; har hon specifikt uppmuntrat denna asyl-man? I media har de visat sms där hon skriver att han skall låta henne vara ifred.
hahaha, vet ju att det saknas lärare "med behörighet" nu för tiden men tar dom inte ens ett IQ test?
Citera
2018-12-02, 20:42
Medlem
Dollmens avatar
Har någon lämnat en orosanmälan till sociala? Hon e ju direkt olämplig som förälder
Citera
2018-12-02, 20:55
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Bara för att jag viftar med mina tusenlappar se ger det inte någon annan rättigheten till att råna mig. Så fungerar det och ska fungera i ett rättssamhälle.

Absolut, visst...men vi måste förhålla oss till verkligheten. Inte till det som bör vara. (Det finns inte).
Mord har varit straffbart sedan lagar finns. Vi mördar fortfarande.

Ta ansvar. Minska möjligheterna.
Citera
2018-12-02, 23:32
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Absolut, visst...men vi måste förhålla oss till verkligheten. Inte till det som bör vara. (Det finns inte).

Jag håller med. Utvisa alla ensamkommande våldtäktsmän så minskar vi möjligheterna på bästa sätt.
Citera
2018-12-02, 23:37
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag håller med. Utvisa alla ensamkommande våldtäktsmän så minskar vi möjligheterna på bästa sätt.

En bra början.
Citera
2018-12-03, 22:54
Medlem
https://www.smalandsdagblad.se/article/igran-hussein-kryssar-sig-in-i-fullmaktige/ Inget som kommer bli aktuellt i "lilla Chicago"

QUOTE=NickSonny|66006622]Jag håller med. Utvisa alla ensamkommande våldtäktsmän så minskar vi möjligheterna på bästa sätt.[/quote]
Citera
2018-12-04, 06:32
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny

Så då vill ni även tvinga alla kvinnor att bära slöja
Citera
2018-12-04, 08:27
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Så då vill ni även tvinga alla kvinnor att bära slöja
Nej, jag vill förbjuda användandet av alla islamistiska symboler, inklusive slöja/niqab/burka.
Citera
2018-12-04, 12:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

93 åriga Tant Agda har alltid, så länge hon kan minnas, kunnat ha handväskan synlig på rullatorn när hon ger sej ensam ut. Det tycker hon att hon ska kunna fortsätta med och jag håller med henne. Släng ut alla kriminella istället och låt Agda vara trygg när hon tar ut pengar från bankomaten med sina svaga små rynkiga händer.
Citera
2018-12-04, 12:50
Bannlyst
Med trådar som dessa där offret blir uthängt,och straffas dubbelt, hoppas jag innerligt att inget mer offer ska vara rädd för att göra en anmälan.

Det finns inget av diskussionsvärde med trådar som dessa längre.
Hoppas verkligen att flashback börjar ta tag i orelevanta outningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in