2018-12-02, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men ge dig nu, fem dagar är inte mycket i sammanhanget, Therese Karlsson hittades efter en månad och Fatima Bergman efter nästan ett år, i de fallen sitter MGM på "sannolika skäl" i det här fallet har det endast nått upp till "skäligen misstänkt", säger det inget till dig?

Hiding har inget fall, så trist är det.

Känner inte till dessa fall särskilt väl.
Kanske de har annan bevisning i de två fall du refererar till?
Är de jämförbara vad gäller annan bevisning?
Isf vad är jämförbart?

Vad vet vi om detta fall och vilka bevis man har?

Kanske en annan TR hade bedömt ÅK bevisning annorlunda i detta fall?
Citera
2018-12-02, 15:13
Medlem
Efter Adventsgudstjänsten kommer jag hem till det här brutala i Expressen:
Susanne, 45, gjorde slut – mördades av sitt ex
https://www.expressen.se/gt/susanne-45-gjorde-slut-skots-ihjal-av-sin-expojkvan/

Det där hände 2013, men vi är säkert många som minns mordet. Vad jag inte visste, det var att Susannes son hade dåliga relationer med sin mor. Där fann jag en koppling, om än långsökt, med LW:s situation visavi äldste sonen, allt enligt uppgifter i tråden.

Tråkig bild av LW som under senare postningar har lämnats här; en kvinna som [kanske] överutnyttjat en generös äldre man? Detta för att få skjuts för att kunna nojsa med SD i skogen. Medan den äldre lämnades åt sig själv och sin GPS. I skogen. Allt enligt uppgifter i tråden.
Citera
2018-12-02, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
https://www.expressen.se/gt/susanne-45-gjorde-slut-skots-ihjal-av-sin-expojkvan/

Det där hände 2013, men vi är säkert många som minns mordet. Vad jag inte visste, det var att Susannes son hade dåliga relationer med sin mor. Där fann jag en koppling, om än långsökt, med LW:s situation visavi äldste sonen, allt enligt uppgifter i tråden.

Tråkig bild av LW som under senare postningar har lämnats här; en kvinna som [kanske] överutnyttjat en generös äldre man? Detta för att få skjuts för att kunna nojsa med SD i skogen. Medan den äldre lämnades åt sig själv och sin GPS. I skogen. Allt enligt uppgifter i tråden.

Nu minns jag inte LWs egen loggning (hittar den inte nu), men SD skriver ju att barnen var med och att det blev en duell mellan honom och LW:

"Det här blev sista gången jag och Soft möttes i en FTF-duell."
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=db45cf12-e550-4d6d-8678-a9ea080a1344

Tror knappast att det var något "nojsa" som det var frågan om, utan deras maniska geocaching- vinnarskallar som tog över. LW hade ju C*jjo med också och det verkar inte som hon riktigt tänker på att han inte hade koordinaterna klart för sig. Han hade ju kunnat komma efter vilken sekund som helst.

Det var inte så juste av henne att inte ha koll på om han kunde klara sig själv och bara sticka, men han hade ju mobilen och skulle kunnat stanna kvar om han inte visste hur han skulle hitta. Helt omdömeslös kan han inte vara och helt ovan geocachare är han väl inte heller.
Citera
2018-12-02, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, så är det tyvärr. Tragiskt men sant. Tycker oerhört synd om Lenas nära och kära.

Det verkar tyvärr som om tjackaren håller på att få rätt
när hen skrev att inga bevis kommer att hittas, fallet kommer
att rinna ut i sanden.
Citera
2018-12-02, 16:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Läste länken och blev påmind om barnens situation. Det har gått ett halvår och mördaren går fri. Den minsta sonen kommer för alltid förknippa sin födelsedag med mordet på sin mamma. Den äldre sonen kanske går omkring med skuldkänslor för att han inte varit sams med mamma alla gånger och kanske det är sant att det förekommit handgemäng mellan mor och son, men vad är det mot att någon mördat hans mamma?
Barnen tvingas leva på samma gata som MGM som flinande ordnar geo-event där hans mamma brukade vara självskriven - kanske med att bidra med glöggen vid Advent-event? Situationen måste vara enormt frustrerande för barnen och övriga närstående.
Citera
2018-12-02, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förstår du inte hur trångsynt det är att förneka alla fakta som läggs fram r?

Vilka fakta?
Citera
2018-12-02, 16:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner inte till dessa fall särskilt väl.
Kanske de har annan bevisning i de två fall du refererar till?
Är de jämförbara vad gäller annan bevisning?
Isf vad är jämförbart?

Vad vet vi om detta fall och vilka bevis man har?

Kanske en annan TR hade bedömt ÅK bevisning annorlunda i detta fall?

I samma sekund som Hiding inte lyckades övertyga TR om att häkta MGM på sannolika skäl tvärdog fallet, det behövs inte extremt mycket bevisning för att få igenom en häktning på "sannolika skäl".

Vad Hiding har gått på i argumentationsskäl står skrivet i stjärnorna men som jag har sagt tidigare, det hör verkligen till ovanligheterna att Tingsrätter går emot en åklagare på det sätt som hände för Hiding.

Fall likt det här brukar rulla på med vad som åklagren önskar men här är det tvärnit.
Citera
2018-12-02, 16:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Obehagligt!
Den enda fasta röda torsdag vi har är Kristi Himmelsfärdsdag och den torsdagen inföll i år den 10 maj, några dagar före att LW saknades på tisdag morgon den 15 maj.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Vadå!

Något bör man kunna veta eller hålla reda på vilka dagar som är arbetsdagar. Nog bör man också just detta år komma ihåg att Kristi Himmelsfärdsdag, torsdag 10 maj, troligen inarbetad fredag och sedan veckan efter, LW:s död och resan till USA på tisdag eller onsdag. Undrar om måndagen den 14 var arbetsdag?

Sett i ljuset av att LW och SD möjligtvis hade en komplicerad (och kanske väldigt känslofylld) on-and-off-relation under våren 2018, så är just Kristi Himmelsfärdsdag torsdagen den 10 maj en ganska intressant dag avseende deras eventuella komplicerade relation.

Just den 10 maj var båda ute och geocachade på var sitt håll med annat sällskap: SD med en kvinna från gymnasietiden, och LW med Sp**dlink*n (AL):

Båda dessa loggar har visserligen vid olika tillfällen varit uppe i tråden tidigare, men de har aldrig postats i samma sammanhang så man sett vad båda gjorde på just Kristi Himmelfärdsdagen.

Det intressanta är att både SD och LW är de som med relativt kort framförhållning verkar ta ett aktivt initiativ till att bjuda ut varsitt icke-särskilt-frekvent-geocachar sällskap.

Kan de ha kommit överens om att faktiskt vilja bryta sitt eget komplicerade av-och-påförhållande? Eller tvärtom, ville de skapa en slags "jag kan minsann träffa andra"-bild hos varandra, i syfte att trigga någon sorts reaktion/motreaktion hos den andre?

Och kan i så fall någon av deras vardera "geodejter" fyra dagar senare ha satt igång någon form av svartsjukediskussion som urartade?
Citera
2018-12-02, 16:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Sett i ljuset av att LW och SD möjligtvis hade en komplicerad (och kanske väldigt känslofylld) on-and-off-relation under våren 2018, så är just Kristi Himmelsfärdsdag torsdagen den 10 maj en ganska intressant dag avseende deras eventuella komplicerade relation.

Just den 10 maj var båda ute och geocachade på var sitt håll med annat sällskap: SD med en kvinna från gymnasietiden, och LW med Sp**dlink*n (AL):

Båda dessa loggar har visserligen vid olika tillfällen varit uppe i tråden tidigare, men de har aldrig postats i samma sammanhang så man sett vad båda gjorde på just Kristi Himmelfärdsdagen.

Det intressanta är att både SD och LW är de som med relativt kort framförhållning verkar ta ett aktivt initiativ till att bjuda ut varsitt icke-särskilt-frekvent-geocachar sällskap.

Kan de ha kommit överens om att faktiskt vilja bryta sitt eget komplicerade av-och-påförhållande? Eller tvärtom, ville de skapa en slags "jag kan minsann träffa andra"-bild hos varandra, i syfte att trigga någon sorts reaktion/motreaktion hos den andre?

Och kan i så fall någon av deras vardera "geodejter" fyra dagar senare ha satt igång någon form av svartsjukediskussion som urartade?

Det verkar ju ha "lyckats".

Eller inte lyckats kanske?
Om det var SDs syfte och han inte fick önskad reaktion från LW
pga att hon inte brydde sig om honom längre.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-12-02 kl. 16:52.
Citera
2018-12-02, 17:17
Medlem
Snor-Johans avatar
notknapparen|66002186]Nu minns jag inte LWs egen loggning (hittar den inte nu), men SD skriver ju att barnen var med och att det blev en duell mellan honom och LW:

"Det här blev sista gången jag och Soft möttes i en FTF-duell."
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=db45cf12-e550-4d6d-8678-a9ea080a1344

Tror knappast att det var något "nojsa" som det var frågan om, utan deras maniska geocaching- vinnarskallar som tog över. LW hade ju C*jjo med också och det verkar inte som hon riktigt tänker på att han inte hade koordinaterna klart för sig. Han hade ju kunnat komma efter vilken sekund som helst.

Det var inte så juste av henne att inte ha koll på om han kunde klara sig själv och bara sticka, men han hade ju mobilen och skulle kunnat stanna kvar om han inte visste hur han skulle hitta. Helt omdömeslös kan han inte vara och helt ovan geocachare är han väl inte heller.[/quote]

Ang, din ett par poster tidigare fråga om varför jag inte lägger ut texten istället för att kalla dig trångsynt så har jag tidigare sannerligen försökt resonera med dig utan att få dig att förstå ett endaste dugg om hur du oförtrutet misstolkar.

Därför var denna din post ett bra ex, på vad jag med rätta nedvärderar som trångsynt notknapparen.
Ska man tolka det fetadesom att du nästan tycker det var C*ajjos eget fel han var så oförståndig att han blev lurad?

Helt omdömeslöst av dumma C*jjo att bli uppringd, övertalad och utnyttjad som chaufför och direkt dumpad i skogen av LW som därmed visat hon inte skyr några medel att komma till sin älskade SD.

Händelsen sätter liksom bilincidenten åter fokus på att det var LW som ville mer, mycket mer. Det är den mycket illa sedda sidan av LW som drevets systematiska vantolkningar avser dölja eftersom som den kullkastar det insnöade scenariot med SD som psykfall .

Ber dig att med begrundan av dessa mina rader ånyo läsa utdraget undertill hur C*ajjo själv beskrivit händelsen för att se om du om möjligt med lite vidare syn lyckas hitta en annan tolkning ?

C*jjo Friday, 13 April 2018 Örebro, Sweden (obs datumet)
18.58. När jag nästan handlat klart på ICA Maxi och skulle intaga en plats vid en betalterminal (kanske det heter), så ringer Softis upp och undrar om jag sett en myst, som just hade släppts. Det hade jag tydligen missat, men eftersom hon jobbade på en lösning på den, så kom vi överens om att jag skulle hämta upp henne utanför hennes jobb, då hennes jobbdag ändå var slut.
Precis när jag anländer utanför hennes jobb, kommer hon precis ut och kan embarkera med en massa kassar, ryggsäck och annat.
Nu sätter vi fart mot den plats hon har knappat in i sin mobil. Jag kör efter hennes anvisningar och vi anländer till en plats, där vi får se en välbekant bil parkerad.
Jag ställer bilen alldeles bakom den, varefter Softis skenar iväg efter de tre som just lämnat bilen framför. Jag kan inte låta bli att förvånas över, hur hon nu kan komma iväg med sådan fart, med tanke på hennes tidigare skador i båda benen!
Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=cca594ca-b8f1-4542-b917-910f401be7c7
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-02 kl. 17:39.
Citera
2018-12-02, 17:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det verkar ju ha "lyckats".

Eller inte lyckats kanske?
Om det var SDs syfte och han inte fick önskad reaktion från LW
pga att hon inte brydde sig om honom längre.

Jag undrar varför du ändrade hela ditt första svar, där du nämnde något om att LW "borde ha varit den som blev mest svartsjuk" eftersom SD borde vara van vid att hon geocachade tillsammans med andra män eftersom hon ofta lade ut bilder på dessa burkletarturer. Medan SD i stort sett endast brukade lägga ut bilder på LW och HD, men den 10 maj gjorde ett undantag och postade bilder av en helt annan kvinna (fritt tolkat av ditt ursprungsinlägg).

Din ursprungliga tankegång tog nämligen upp en väldigt intressant aspekt.
Citera
2018-12-02, 17:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag undrar varför du ändrade hela ditt första svar, där du nämnde något om att LW "borde ha varit den som blev mest svartsjuk" eftersom SD borde vara van vid att hon geocachade tillsammans med andra män eftersom hon ofta lade ut bilder på dessa burkletarturer. Medan SD i stort sett endast brukade lägga ut bilder på LW och HD, men den 10 maj gjorde ett undantag och postade bilder av en helt annan kvinna (fritt tolkat av ditt ursprungsinlägg).

Din ursprungliga tankegång tog nämligen upp en väldigt intressant aspekt.

Jag ändrade när jag fick tänka till lite.

Jag tror att SD inte haft behov/anledning tidigare
att lägga upp bilder av sig själv tillsammans med andra
kvinnor för att han var nöjd med det han hade;
HD och LW.
Men plötsligt förändrades allt; HD ville skiljas och LW hade
gått vidare.
Då kanske han försökte att göra LW svartsjuk men inte lyckades.
När han förstod att han förlorat dem båda så slog det kanske över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in