2018-12-01, 19:05
  #5293
Medlem
Nu har IL gått ut med ett betydligt mer sansat inlägg på sin blogg.

Som jag anat, så var det inte så allvarligt. Hon blåste upp det hela från början för att dra till sig uppmärksamhet och nu försöker hon lugna det.
Hon säger inget om att de varit aggressiva eller hotfulla. Och enligt henne var det polisen som tipsade henne om att gå ut om att det är slut mellan henne och H. Det där med människorov var ingen dom utan endast en anmälan.

Hon passar också på att nämna att Prinsessan Sofia, som är "en god vän till henne" såg att Bella mådde dåligt.. Right

"Det är en tragisk situation H har försatt sig i men jag kan inte tycka synd om honom efter alla lögner. De enorma lånen fördes över till honom den 20 augusti enligt skuldebreven. Vi hade blivit tillsammans igen och jag tror att mitt namn gjorde de möjligt för honom att låna dessa summor."

https://www.isabellalowengrip.se/
Citera
2018-12-01, 19:31
  #5294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Nu har IL gått ut med ett betydligt mer sansat inlägg på sin blogg.

Som jag anat, så var det inte så allvarligt. Hon blåste upp det hela från början för att dra till sig uppmärksamhet och nu försöker hon lugna det.
Hon säger inget om att de varit aggressiva eller hotfulla. Och enligt henne var det polisen som tipsade henne om att gå ut om att det är slut mellan henne och H. Det där med människorov var ingen dom utan endast en anmälan.

Hon passar också på att nämna att Prinsessan Sofia, som är "en god vän till henne" såg att Bella mådde dåligt.. Right

"Det är en tragisk situation H har försatt sig i men jag kan inte tycka synd om honom efter alla lögner. De enorma lånen fördes över till honom den 20 augusti enligt skuldebreven. Vi hade blivit tillsammans igen och jag tror att mitt namn gjorde de möjligt för honom att låna dessa summor."

https://www.isabellalowengrip.se/

Vad är det som är "mer sansat" i det inlägget?

Hon pratar om ännu fler mystiska bilar skrivna på suspekta adresser, att hon blandat in polis, att varken hon eller O kan bo hemma, ännu fler förfallna skuldebrev med räntor på 1 miljon per månad som tickar och hon hintar nu dessutom om kriminella gäng.

"Jag har noll med H:s skulder att göra men vi visste inte hur det här gänget skulle agera. Det vet vi fortfarande inte vilket gör allt svårt."

Men "The show must go on", uppenbarligen.
Citera
2018-12-01, 19:31
  #5295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
För att bringa lite ordning:
Ekonomi

Kapitalförsäkringen i Löwengrip Invest AB är vad jag förstår en depå av värdepapper.
Motsvarar ISK för privatpersoner.
Dvs ett bolag kan handla med värdepapper utan att deklarera vinster och förluster på enskilda transaktioner.
Kapitalförsäkringar är ju i likhet med ISK schablonbeskattade.

Löwengrip Beauty AB förde 2017 över ganska mycket pengar till bemanningsbolaget Zug AB som var dotterbolag till ISPI Holding AB.
Detta möjliggjorde för Zug AB att för 2017 uppvisa en vinst på 3358 tkr vilket verkar omotiverat eftersom ett bemanningsbolag i en koncern ska drivas enligt självkostnadsprincipen. Zug AB delade sedan ut 3350 tkr till ISPI Holding AB som sedan delade ut 3000 tkr till ägarna dvs Bella och Pingis.
Zug AB har under 2018 fusionerats med systerbolaget Löwengrip Beauty AB och är nu upplöst.

Löwengrip Beauty skulle troligen inte ha kunnat dela ut något 2017 eftersom bolaget var hårt ansträngt på grund av stort lager och stora kostnader för de nya produkterna. Kanske var man även orolig för om bolaget skulle klara av sina utmaningar.
Genom att överdebitera Löwengrip Beauty från Zug säkrade man tre miljoner i vinst som sen kunde delas ut till ägarna via ISPI Holding. Hade Löwengrip Beauty ställt in betalningarna och därefter rentav gått i konkurs skulle alla pengar ha gått till fordringsägarna och inte till ägarna.

Pingis gav väldigt svävande svar angående den låga vinsten i Löwengrip Beauty. Felrekrytering angavs som skäl eftersom en nyckelperson slutade 2017 efter endast sex månaders anställning.
Om vederbörande inte haft provanställning kan uppgörelsen förstås ha kostat en slant.
Men att Zug AB fått vinsten i Löwengrip Beauty för 2017 nämndes inte. Förstås.
Citera
2018-12-01, 19:38
  #5296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Kapitalförsäkringen i Löwengrip Invest AB är vad jag förstår en depå av värdepapper.
Motsvarar ISK för privatpersoner.
Dvs ett bolag kan handla med värdepapper utan att deklarera vinster och förluster på enskilda transaktioner.
Kapitalförsäkringar är ju i likhet med ISK schablonbeskattade.

Löwengrip Beauty AB förde 2017 över ganska mycket pengar till bemanningsbolaget Zug AB som var dotterbolag till ISPI Holding AB.
Detta möjliggjorde för Zug AB att för 2017 uppvisa en vinst på 3358 tkr vilket verkar omotiverat eftersom ett bemanningsbolag i en koncern ska drivas enligt självkostnadsprincipen. Zug AB delade sedan ut 3350 tkr till ISPI Holding AB som sedan delade ut 3000 tkr till ägarna dvs Bella och Pingis.
Zug AB har under 2018 fusionerats med systerbolaget Löwengrip Beauty AB och är nu upplöst.

Löwengrip Beauty skulle troligen inte ha kunnat dela ut något 2017 eftersom bolaget var hårt ansträngt på grund av stort lager och stora kostnader för de nya produkterna. Kanske var man även orolig för om bolaget skulle klara av sina utmaningar.
Genom att överdebitera Löwengrip Beauty från Zug säkrade man tre miljoner i vinst som sen kunde delas ut till ägarna via ISPI Holding. Hade Löwengrip Beauty ställt in betalningarna och därefter rentav gått i konkurs skulle alla pengar ha gått till fordringsägarna och inte till ägarna.

Pingis gav väldigt svävande svar angående den låga vinsten i Löwengrip Beauty. Felrekrytering angavs som skäl eftersom en nyckelperson slutade 2017 efter endast sex månaders anställning.
Om vederbörande inte haft provanställning kan uppgörelsen förstås ha kostat en slant.
Men att Zug AB fått vinsten i Löwengrip Beauty för 2017 nämndes inte. Förstås.

Tack för informationen / genomgången. Visar också att IL ändå använder en del ganska avancerade åtgärder i bolagen.
Citera
2018-12-01, 19:49
  #5297
Medlem
Vem eller vilka som skatteplanerar IL:s tillgångar och inkomster eller är hon kapabel och utbildad till att göra allt detta själv?

För att blogga och ta selfie krävs annars inga större kunskaper men bokföring och skatteplanering ligger på en helt annan nivå.
Citera
2018-12-01, 20:36
  #5298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad är det som är "mer sansat" i det inlägget?

Hon pratar om ännu fler mystiska bilar skrivna på suspekta adresser, att hon blandat in polis, att varken hon eller O kan bo hemma, ännu fler förfallna skuldebrev med räntor på 1 miljon per månad som tickar och hon hintar nu dessutom om kriminella gäng.

"Jag har noll med H:s skulder att göra men vi visste inte hur det här gänget skulle agera. Det vet vi fortfarande inte vilket gör allt svårt."

Men "The show must go on", uppenbarligen.

Hon beskriver situationen på ett helt annat sätt från förut, nu är det lite mera "sakligt" och nedtonat.

Mystiska bilar har hon pratat om sedan innan, polis likaså, samma sak med att både hon och O fått flytta på sig. Inget nytt, men språket är annorlunda i inlägget.
Citera
2018-12-01, 20:37
  #5299
Medlem
Ni som sett senaste inlägget på hennes blogg. Är den ens möjligt vid detta laget att hon fortätter att ljuga såhär? blir perplex? Hon kan väl inte fortsätta ljuga nu? det måste vara sant?
Citera
2018-12-01, 20:53
  #5300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acnemonstret
Ni som sett senaste inlägget på hennes blogg. Är den ens möjligt vid detta laget att hon fortätter att ljuga såhär? blir perplex? Hon kan väl inte fortsätta ljuga nu? det måste vara sant?

Ingen aning men denna biten skrämmer mig lite"

"Det är en organisation jag gärna stöttar. Samt att jag behövde sysselsätta mig. Prinsessan Sofia, som har kommit och bli en vän till mig de senaste året, såg direkt att jag mådde dåligt. Hon är en sådan vän som snappar upp allt direkt. Jag kämpade på men åkte hem lite tidigare vid 23.00"

Ärligt, helt från ingenting och utan anledning så blandar hon in Prinsessan Sofia i detta endast för att validera sina egna känslor. Känns så jäkla konstigt och fake.
Citera
2018-12-01, 21:01
  #5301
Medlem
Jag håller med om att det är extremt konstigt att blanda in prinsessan. Speciellt om man har en hotbild över sig, samtidigt som det verkar FÖR dumt att skriva detta inlägget om det inte stämmer att hon har en hotbild? Jag vet varken ut eller in längre.
Citera
2018-12-01, 21:32
  #5302
Medlem
mod3styblais3s avatar
Också med tanke på hennes inlägg, hon menar att hon själv sett lånebrevet. Det handlar alltså inte om några sålda skulder utan han har lånat direkt från någon "ljusskygg". Det är också namn Isabella direkt kände igen då hon skriver:

"Tillslut fick jag se skuldebreven som H signerat och då blev det också tydligt för mig vilka han hade gjort affärer med. Jag vet inte vad som chockade mig mest. Summan eller personerna."

Känner man igen namn på ljusskygga personer bara sådär. Eller för att det var samma personer som varit vid henne. Jag fattar inte. Men hon håller fast vid sin historia ivf.
Citera
2018-12-01, 22:20
  #5303
Medlem
MassiveBs avatar
Så en ICA-butik i Gnesta drar in mer pengar än Bella?
Citera
2018-12-01, 22:41
  #5304
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazt
Ingen aning men denna biten skrämmer mig lite"

"Det är en organisation jag gärna stöttar. Samt att jag behövde sysselsätta mig. Prinsessan Sofia, som har kommit och bli en vän till mig de senaste året, såg direkt att jag mådde dåligt. Hon är en sådan vän som snappar upp allt direkt. Jag kämpade på men åkte hem lite tidigare vid 23.00"

Ärligt, helt från ingenting och utan anledning så blandar hon in Prinsessan Sofia i detta endast för att validera sina egna känslor. Känns så jäkla konstigt och fake.

I den meningen gör hon väl exakt samma sak som hon anklagar H för, dvs utnyttjar relationen med en känd person för att vinna någon slags fördel, förslagsvis trovärdighet i det här fallet.

Jag förstår dock inte varför alla är så stensäkra på att Bella inte haft besök av kriminella. Varför väger H’s ord tyngre än Bellas? Tror ni Odd skulle släppa iväg barnen om allt bara var en bluff? Han om någon borde ju känna Bella och veta när hon överdriver och när det är på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in