2018-12-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EineHerrenkatze
Brottsoffrets vittnesmål i domen(sidan tolv och framåt) är riktigt ledsam läsning
Integration och invandringsforumets bild av Mellanösterns kvinnosyn och relationsavdelningens bild av kvinnor känns som milda västanfläktar i jämförelse

Att en våldtäkt som föregåtts av hoten som beskrivs plus de andra brotten ger två års fängelse, minus en tredjedel för straffrabatten, är riktigt illa.
Förmodligen ännu fler snälla kvinnor som ska ta hand om honom där..
Citera?
Citera
2018-12-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-aina
19-årig arabisk serieförbrytare döms till två års fängelse för våldtäkt av lärarinna
https://petterssonsblogg.se/2018/11/30/19-arig-arabisk-serieforbrytare-doms-till-tva-ars-fangelse-for-valdtakt-av-lararinna/
Han e väl äldre än 19? På hans Facebook, som kanske är nedstängd nu, står det att han tog examen vid nåt ställe i Syrien. Togs det upp i domen?
Citera
2018-12-01, 14:40
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför får inte människor ha olika åsikter? Varför är dina åsikter rätt och andras fel? Personligen bryr jag mig inte vad människor gör. De får bestämma över sina egna liv. Med att moralisera över hur folk ska tycka och tänka är lika idiotiskt som att moralisera hur någon ska leva sitt liv... Folk tycker olika om allt och det kommer alltid vara så för vi är unika - vilket är bra!

Ja, om man vill begränsa sina möjligheter till frihet så är det väl fritt för alla att tycka det. Tyck på.
Citera
2018-12-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De som beter sig olämpligt brukar bli straffade av verkligheten. Men kvinnor som utsatts för sexualbrott ska inte behöva bli dubbelt straffade genom att domstolen "visar förståelse" för brottslingen. Det är ingen förmildrande omständighet för en rånare att brottsoffret har visat upp en sedelbunt.
Fast då gärningspersonerna ofta själva skiter i allt som har med risker att göra så är det alla vi andra som genom kloka överväganden kan miniera risken för att bli drabbade av brott. Men visst det är ju ett eget val man måste göra. Om jag vore kvinnlig lärare med man och barn skulle jag nog akta mig för att flirta för mycket, bli för privat med en elev etc.
Citera
2018-12-01, 15:10
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Känns som att det överlag är rejält efterblivna åsikter här i tråden. Vad spelar det för roll att hon kramade honom, chatta och skickade lättklätt? Handlar det om att ni är avundsjuka att det var ni som inte fick den kontakten med er lärare när ni själva gick i skolan, och istället fick sitta och fantisera och runka i ensamhet hemma på pojkrummet?
Bara för att hon har varit öppen i sin kontakt med eleven så är inte det samma sak som att det är okej att våldta henne. Så fungerar det ju i vissa kulturer, och där skyler kvinnorna sig med heltäckande kläder för att det inte ska väckas någon lust bland männen. Är det så ni vill ha det här? Ska kvinnor behöva "skylla sig själva" när de blir våldtagna bara för att de inte gillar att bära heltäckande kläder eller vill kunna umgås helt normalt med en annan person? Man blir osäker på vilket land man lever i när man läser gemene mans åsikt om händelsen här i tråden.
Alla drömmde om att få ligga med den unga snygga läraren/vikarie när man gick i skolan. Även bögar tänkte så, så visst är man lite avis att vissa fick till det. Mika avundsbuk på folk som vinner miljoner på lotteri
Citera
2018-12-01, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fast då gärningspersonerna ofta själva skiter i allt som har med risker att göra så är det alla vi andra som genom kloka överväganden kan miniera risken för att bli drabbade av brott. Men visst det är ju ett eget val man måste göra. Om jag vore kvinnlig lärare med man och barn skulle jag nog akta mig för att flirta för mycket, bli för privat med en elev etc.

Jag skulle vilja skriva om den sista meningen i ditt inlägg till:

"Om jag vore lärare så skulle jag inte bli privat med en elev."

Min ingång är nämligen en annan.

Jag anser det inte vara ett val för någon att göra.
Citera
2018-12-01, 15:18
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Varför dömdes inte babben till utvisning? Någon anledning i domen? Ska domen överklagas?
Inget är säkert än:

"Mannen själv nekar till brott, och enligt hans försvarsadvokat Gustaf Ljunggren kommer de att överklaga tingsrättens dom.

– Det är en välskriven dom, men vi är inte ense i slutsatsen vad gäller bevisningen, säger han."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7102492
Citera
2018-12-01, 16:39
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Efter att ha läst den här tråden, så förstår jag varför det tvekas inför att anmäla en våldtäkt.
BO blir uthängt på Flashback, till och med hånad. Och allt är baserat på att ni "vet" precis vilken person hon är. Ingenting har framkommit i tråden som bevisar era teser, men ni "vet" ändå.

Hur tror ni nästa våldtäktsoffer tänker? Spelar ju ingen roll om hon har rent mjöl i påsen, hon vet att hon kommer att bli uthängd på Flashback ändå.

Jag förstår även varför straffet för våldtäkt är så patetiskt låga. Det är kvinnans fel, blir ju liksom lite svårt då att utdöma långa straff för våldtäktsmannen.

I en annan tid, när jag gick i skolan. Före islameringen av Sverige, och Flashback, gick det alldeles utmärkt att ha snygga lärare i skolan. Vi hade ju några riktigt sexiga lärare, i tighta jeans som inte lämnade något till fantasin. Fungerade alldeles utmärkt, inget tafsande och inga våldtäkter. Inga hot om att mörda ihjäl närstående till läraren, om man inte fick knulla. Känns verkligen främmande, nu när jag sitter här och tänker tillbaka, att någon skulle uttrycka sig så då.
Man kan ju fundera på vad som ändrats sedan dess, eleverna eller lärarna?
Citera
2018-12-01, 17:05
Medlem
finns det fup länkad någonstans?
Citera
2018-12-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, och just i gränslösheten ligger ett ständigt sökande efter bekräftelse. Något hon troligen inte fått uppleva. I en normal familj bekräftar pappan sin dotter på ett normalt far-dottersätt, som får betydelse för hennes självbild, självaktning. Jag vet inget om denna kvinnas uppväxt, men kan ana att hon inte lärt sig ett "normalt signalsystem".

Tidigare i tråden, så framkom det ju att hon var medlem på något forum där hon raljerade över hur mycket hon älskade sin kropp och sina bröst. Missminner jag mig inte, så har hon tidigare varit överviktig, så jag får känslan av att det är något slags "förlorad ungdom", som hon verkar ta igen nu.

Kvinnan är 35 år gammal och både kramar den dömde eleven efter lektioner, såväl som kommunicerar privat med honom, utanför arbetstid.

Av domen framgår ju dessutom att hennes manlige vän (det ena vittnet), är en kille på 20 år som hon lärt känna genom sitt yrke ("Han känner målsäganden A eftersom hon var hans extrapedagog i
skolan."
).

Det skrivs även om en otrohetsaffär, som ledde till att hon fick utföra en abort. Jag känner att det inte är en alltför vild gissning, att denna otrohetsaffär, var med en yngre kille och att det var långt ifrån den enda gången som hon varit otrogen.

Hennes sambos reaktion finner jag också smått underlig. Hans första tanke, när han märker att något inte står rätt till, är att hon har blivit våldtagen. När hon nekar till det, så ställer han frågan, "om någon hade stoppat in händerna innanför byxorna på henne". När hon erkänner detta, så är det första sambon gör, inte att trösta henne, utan att kontakta hennes arbetsplats. Det känns som att det inte är första gången något liknande utspelas i deras familj.

Oerhört olyckligt, det som har inträffat men det känns som att hon har bäddat för det själv. Inte genom att klä sig utmanande, utan genom att helt enkelt bli för privat med de hon haft kontakt med i sitt yrke.
Citera
2018-12-01, 22:00
Medlem
systems avatar
216 sidor är denna tråd uppe i för stunden.

Var hittar jag FUP? I viktiga trådar brukar mod se till att FUP och sammanfattningar finns i Trådsrarten.
Citera
2018-12-01, 22:19
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
216 sidor är denna tråd uppe i för stunden.

Var hittar jag FUP? I viktiga trådar brukar mod se till att FUP och sammanfattningar finns i Trådsrarten.

Kolla inlägg #2422 ang. FUP. Vet ej om stämmer, någon har försökt begära ut FUP men fått nobben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in