Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Ja, och just i gränslösheten ligger ett ständigt sökande efter bekräftelse. Något hon troligen inte fått uppleva. I en normal familj bekräftar pappan sin dotter på ett normalt far-dottersätt, som får betydelse för hennes självbild, självaktning. Jag vet inget om denna kvinnas uppväxt, men kan ana att hon inte lärt sig ett "normalt signalsystem".
Tidigare i tråden, så framkom det ju att hon var medlem på något forum där hon raljerade över hur mycket hon älskade sin kropp och sina bröst. Missminner jag mig inte, så har hon tidigare varit överviktig, så jag får känslan av att det är något slags "förlorad ungdom", som hon verkar ta igen nu.
Kvinnan är 35 år gammal och både kramar den dömde eleven efter lektioner, såväl som kommunicerar privat med honom, utanför arbetstid.
Av domen framgår ju dessutom att hennes manlige vän (det ena vittnet), är en kille på 20 år som hon lärt känna genom sitt yrke (
"Han känner målsäganden A eftersom hon var hans extrapedagog i
skolan.").
Det skrivs även om en otrohetsaffär, som ledde till att hon fick utföra en abort. Jag känner att det inte är en alltför vild gissning, att denna otrohetsaffär, var med en yngre kille och att det var långt ifrån den enda gången som hon varit otrogen.
Hennes sambos reaktion finner jag också smått underlig. Hans första tanke, när han märker att något inte står rätt till, är att hon har blivit våldtagen. När hon nekar till det, så ställer han frågan,
"om någon hade stoppat in händerna innanför byxorna på henne". När hon erkänner detta, så är det första sambon gör, inte att trösta henne, utan att kontakta hennes arbetsplats. Det känns som att det inte är första gången något liknande utspelas i deras familj.
Oerhört olyckligt, det som har inträffat men det känns som att hon har bäddat för det själv. Inte genom att klä sig utmanande, utan genom att helt enkelt bli för privat med de hon haft kontakt med i sitt yrke.