2018-11-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du är inte lätt att diskutera med och därför brukar jag undvika dig och din nedlåtande inlägg men ikväll gör jag ett undantag. Du får tycka allt du tycker men du får nog suga i dig att LWs familj inte tycker som du gällande JG. Jag tror att du och dina känslor har löpt amok och då spiller ditt okontrollerade hat över på allt som kommer i kontakt med MGM. I detta fallet JG.

Nej det är ju upp till var och en ifall man gillar kvinnomisshandlare och ofredande otrogna kräk, jag har mina åsikter klara angånende SD och du har dina.

Vad gäller JG har jag ingen aning om vad LWs familj tycker och det är inte min sak heller, men jag tror inte de uppskattade hans agerande då han vände LW ryggen. Gjorde han det?
Ja solklart, fråga här i tråden så får du svar, han behandlade henne som luft efter att hon anmält JGs smyghomo älskare SD för misshandeln i bilen.
Det fanns en videosnutt från releasen av geotour 2, kolla där om SD pratar med LW... det gör han inte.
Citera
2018-11-30, 09:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Umgås familjen med JG generellt? Vilken är i så fall den gemensamma nämnaren? Har du någon uppfattning om de umgicks närmare redan vid tiden före LW's död?

Det är intressant som du skriver, eftersom det egentligen aldrig har framgått om JG och UW är direkt bekanta med varandra, åtminstone inte mer än att de kan ha haft kännedom om varandra genom exempelvis geocachandet under den tid hon fortfarande levde. Men finns det fler/andra beröringspunkter mellan JG och UW?

Och hur/på vilket sätt har du fått uppfattningen att familjen verkar vara särdeles gott inställda till just JG? Är det något som familjen uttryckligen har sagt, eller mer en känsla man får i deras allmänna beteende.

Intressanta frågor.

Jag passar på att lägga till ytterligare en:

Undrar om JG umgåtts med UW när han var gift med MH?

Någon som vet?
Citera
2018-11-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressanta frågor.

Jag passar på att lägga till ytterligare en:

Undrar om JG umgåtts med UW när han var gift med MH?

Någon som vet?

Här får jag en känsla av att din fråga indikerar om att UW och JG kan ha varit "nära" varandra - rätt eller fel uppfattat?
Citera
2018-11-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer till fullo. Jag tror att alkoholkonsumtion men framförallt drognyttjande förekommer hos GM. Anskaffandet och finansieringen av drogmissbruket borde ha lämnat flertalet spår efter GM och fortsätter säkert att så göra, tänker jag. Hoppas innerligt att utredarna forskar i detta grundligt.

Vad får dig att tro att GM är missbrukare? LW hade inga sådana i sin nära krets, vad jag vet.
Du antyder att GM använder narkotika och lider av det, jag tror du är helt fel ute här. Mordet har alla kännetecken på ett svartsjukedrama, en osund och ohälsosam relation som de inblandade inte förmådde bryta.
Det gick överstyr både två och tre gånger innan den arge övergivna SD slår ihjäl LW.

Det finns ingenting som tyder på att det var någon annan GM än SD, hans uppträdande efteråt där han kontaktar allt och alla t.o.m HDs arbetskamrater tyder hos mig på att han är skyldig.
Hans totala likgiltighet för hur andra känner och mår när han oannonserad dyker upp på event förstärker bilden av att han har en osund förmåga att alltid se till sig själv, i alla lägen.

SD och LW tyckte det var spännade att smita iväg på nätterna, cacha och ligga hos LW eller i visningslägenheter och annat.
Efterhand blev det inte lika roligt när SD började förfölja LW, ofreda och hota. Likväl hade hon förtvivlat svårt att bryta med SD, likt så många andra kontrollerade kvinnor i samma situation.
När SD och HD skulle skiljas var det helt plötsligt varken roligt eller spännande längre, LW är inte den första älskarinnan som ville bryta i detta skede.

När så resorna, Norgeresan där LW skulle iväg med någon annan och hon inte ville med till USA blev för mycket för SD.
Det är inte svårare än såhär, ett tyvärr vanligt kvinnomord i sverige ser oftast ut så. Liksom det ofta är så att BO anmält förövaren tidigare men han har gått fri att fortsätta, ofreda, misshandla.
Citera
2018-11-30, 10:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Här får jag en känsla av att din fråga indikerar om att UW och JG kan ha varit "nära" varandra - rätt eller fel uppfattat?

Så långt tänkte jag inte denna gång men din fundering är intressant, tycker jag.

Jag önskade med min fråga kring ett eventuellt umgänge mellan UW, MH och JG få klarhet i om JG är bekant med MH. Det har jag försökt rota i tidigare men tyvärr aldrig lyckats få svar på.

I denna märkliga soppa verkar det finnas rikligt med individer som håller varandra om ryggen, vänder varandra ryggen samt går bakom ryggen på varandra...
Citera
2018-11-30, 10:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad får dig att tro att GM är missbrukare? LW hade inga sådana i sin nära krets, vad jag vet.
Du antyder att GM använder narkotika och lider av det, jag tror du är helt fel ute här. Mordet har alla kännetecken på ett svartsjukedrama, en osund och ohälsosam relation som de inblandade inte förmådde bryta.
Det gick överstyr både två och tre gånger innan den arge övergivna SD slår ihjäl LW.

Det finns ingenting som tyder på att det var någon annan GM än SD, hans uppträdande efteråt där han kontaktar allt och alla t.o.m HDs arbetskamrater tyder hos mig på att han är skyldig.
Hans totala likgiltighet för hur andra känner och mår när han oannonserad dyker upp på event förstärker bilden av att han har en osund förmåga att alltid se till sig själv, i alla lägen.

SD och LW tyckte det var spännade att smita iväg på nätterna, cacha och ligga hos LW eller i visningslägenheter och annat.
Efterhand blev det inte lika roligt när SD började förfölja LW, ofreda och hota. Likväl hade hon förtvivlat svårt att bryta med SD, likt så många andra kontrollerade kvinnor i samma situation.
När SD och HD skulle skiljas var det helt plötsligt varken roligt eller spännande längre, LW är inte den första älskarinnan som ville bryta i detta skede.

När så resorna, Norgeresan där LW skulle iväg med någon annan och hon inte ville med till USA blev för mycket för SD.
Det är inte svårare än såhär, ett tyvärr vanligt kvinnomord i sverige ser oftast ut så. Liksom det ofta är så att BO anmält förövaren tidigare men han har gått fri att fortsätta, ofreda, misshandla.

Så det var tänkt att LW skulle följa med till USA men hon ändrade sig och valde Norge istället? Vad hände? Varför?
Citera
2018-11-30, 10:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ny FTF-loggning av duon SD-JG finns att beskåda. Enligt SD har de passat på att dryfta "väsentligheter" medan JG mest verkar ha haft intresse att länka till en Facebook-grupp där SD är admin.
I den gruppen råder fint klimat utan påhopp och man kan se bild på LW från februari 2017 i ett inlägg som dokumenterade att hon var ute på skridskor med honom 2017.
Kanske det var den turen SD hade med sig i tankarna när han loggade sig och LW på Nordsjö-serien - alltså hon var med honom, men inte fysiskt?

För övrigt intressant att SD för andra gången på kort tid skriver att han behöver låna någon annans bil för att ge sig ut på sina burkletarturer.

Varför tar han inte sin egen bil? Använder HD den till största delen numera? Är den konstant sönder? Eller har polisen tagit in den för ytterligare undersökning
Citera
2018-11-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Bullshit! Springare hade inte samma MGM som övriga. Han ville driva andra spår. (Min tolkning).
Han kritiserade utredningen. Därför fick han gå. Tänk vad rätt han verkar ha.
Betänk också att åklagaren var väldigt noga med att betona att inhämtningen av SD gjordes på hennes order. Hon bedrev alltså en egen utredning vid sidan av utredningen... Det har diskuterats i tråden. Åsa-gåsa har drivit fel spår i början när det var som viktigast. Hon har säkert upptäckt det vid detta laget. Men sällan att hon erkänner det.
Springares roll är intressant. Jag tror att du har rätt i att han och Åklagaren kom på kant med varandra om hur utredningen skulle bedrivas. Sedan tror jag att Springare dessutom hade andra informationer om fallet redan när LW försvann.
Många nya användare har av förklarliga skäl inte följt de första veckornas detaljer, och några av de trogna verkar ha glömt hur konstigt allt var.
I detta fall har ingen information lämnats i realtid. Vi har alltid fått efterhandsinformation och alla tidpunkter är oprecisa. Om man kokar ner den information som har kommit direkt från polis, Åklagare och advokat så är det oerhört lite. Det mesta är trådsanningar där AB och Metro använder FB som källa i en ständig rundgång.
Mitt intryck är att Springare direkt insåg att SD inte är GM, utan ville använda resurserna till en helt annan typ av spaning. Åklagaren såg statistiken hos en trolig GM och bestämde sig för SD-spåret.
Allt hade kanske sett annorlunda ut om Åklagaren hade varit mer erfaren, och van vid att samarbeta med gamla polisrävar som kan se runt hörn.
Citera
2018-11-30, 11:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
LW ville inte lämna det du kallar ett destruktivt förhålland utan hon ville ha mer och nej hon var inte "tvingad" till något, hon levde sitt liv precis som hon ville med stor inlevelse för allt hon gjorde. För de flesta som läser om deras relation framstår den som destruktiv men inte för LW och SD. Polisanmälningar och ryktesspridning från bådas sida kan nog mer ses som en sjuk lek som triggade dem.

Jag förstår att det sticker i mångas ögon av detta men LW var en person med stark vilja och skulle inte låta sig tryckas ner i skorna av SD. Att de trivdes tillsammans är rätt uppenbart trots anmälningar och svek.

Citat:
Jag har god kännedom om båda och om det var deras relation som ledde till hennes död kan vi inte veta.

Citat:
Jag undrar vilka det är som SD hotat. För uppgifterna om att HDs arbetskamrater har blivit hotade stämmer inte.

Citat:
Jag tycker det är fascinerande hur länge det går att diskutera samma sak. SD hade digital kontakt med LW på måndagen. Detta blev polisen medvetna om redan på tisdag lunch. Finns inget som tyder på att SD ljugit om detta i förhör enligt min källa inom polisen.

Citat:
Jag skriver bara saker jag kan stå för så det är klart jag har belägg. LW var på ett event i Örebro i våras som hon valde att inte logga anledningen till just detta vet jag inte. Hon var även bortrest ett par dagar i höstas då hon inte heller loggade något online eftersom hon inte ville berätta var hon hade varit.

Citat:
LW är den jag känner bäst och jag är inte med i någon fanclub för SD som det skrivs om. Jag tar inte ställning för eller emot ngn utan vill och tänker försöker vara saklig. Jag vill att rättvisan kommer fram.

Eventet som hon inte har loggat var ett som hette Lakritsevent.

Av citaten ovan förstår jag att du mer än har "god kännedom" om båda.
Du beskriver ingående hur SDs och LWs relation sett ut, att SD inte har hotat någon på HDs avdelning, vilken kontakt SD hade med LW på måndagen och att polisen blivit medvetna om det på tisdag fm och att "inget som tyder på att SD ljugit om detta i förhör enligt min källa inom polisen", hur LW loggar/inte loggar och varför, att hon varit bortrest men inte velat berätta var hon hade varit....

Och, du har en källa inom polisen, som berättar för dig att det inte finns något som tyder på att SD ljuger....

Det känns väldigt obehagligt att polisen läcker på ett privat plan till en person som står så nära de två det handlar om; LW och den misstänkte.

Vad mer har läckt (om det har läckt) och hur nära står du egentligen de inblandade???
Citera
2018-11-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Springares roll är intressant. Jag tror att du har rätt i att han och Åklagaren kom på kant med varandra om hur utredningen skulle bedrivas. Sedan tror jag att Springare dessutom hade andra informationer om fallet redan när LW försvann.
Många nya användare har av förklarliga skäl inte följt de första veckornas detaljer, och några av de trogna verkar ha glömt hur konstigt allt var.
I detta fall har ingen information lämnats i realtid. Vi har alltid fått efterhandsinformation och alla tidpunkter är oprecisa. Om man kokar ner den information som har kommit direkt från polis, Åklagare och advokat så är det oerhört lite. Det mesta är trådsanningar där AB och Metro använder FB som källa i en ständig rundgång.
Mitt intryck är att Springare direkt insåg att SD inte är GM, utan ville använda resurserna till en helt annan typ av spaning. Åklagaren såg statistiken hos en trolig GM och bestämde sig för SD-spåret.
Allt hade kanske sett annorlunda ut om Åklagaren hade varit mer erfaren, och van vid att samarbeta med gamla polisrävar som kan se runt hörn.
Kan ju varit att han kom på kant med sina poliskollegor och chefer också pga hans politiska engagemang och att han skrivit saker på internet, Peter Springare.
Kan ju vara SD eller någon annan i hennes närhet som mördat henne.
Citera
2018-11-30, 11:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Av citaten ovan förstår jag att du mer än har "god kännedom" om båda.
Du beskriver ingående hur SDs och LWs relation sett ut, att SD inte har hotat någon på HDs avdelning, vilken kontakt SD hade med LW på måndagen och att polisen blivit medvetna om det på tisdag fm och att "inget som tyder på att SD ljugit om detta i förhör enligt min källa inom polisen", hur LW loggar/inte loggar och varför, att hon varit bortrest men inte velat berätta var hon hade varit....

Och, du har en källa inom polisen, som berättar för dig att det inte finns något som tyder på att SD ljuger....

Det känns väldigt obehagligt att polisen läcker på ett privat plan till en person som står så nära de två det handlar om; LW och den misstänkte.

Vad mer har läckt (om det har läckt) och hur nära står du egentligen de inblandade???

Hur menar du? Om min vännina/anhörig var mördad så skulle då jag trycka med alla medel på polisen för att få reda på hur det går i utredningen. Hur nära de är till att åtala den misstänkte till exempel, då jag kommer vara väldigt mån om att en gärningsman blir ställd inför rätta a.s.a.p.

Kan tänka mig att polisen kan meddela mig till slut att "tyvärr det ser ut som att vår nuvarande MGM är sanningsenlig i förhör och vi har svårt att få bevis mot honom" eller dylikt.
Citera
2018-11-30, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Oj, nu känns det som att det kommer ny information. Eller är det mest spekulationer?

Dels funderar jag på att du skriver om att LW inte ville med till USA, men också det du skriver att hon hade svårt att bryta med SD. Vet du detta, har hon berättat det för dig, eller har någon annan berättat det? Eller menar du det som en spekulation?

Sedan känner jag igen den där kommentaren om att det var LW tyckte det var spännande med SD så länge han var gift, men inte sedan när HD ville skiljas. Kanske jag har frågat dig förut, men jag undrar om det också.

Här funderar jag på om det är säkert att LW och SD fortsatte sin relation (på ett sexuellt och ömsesidigt sätt) efter anmälningarna och defriendandet på FB? I mina ögon känns det märkligt att LW inte tar tillbaka sin anmälan om allt fortgår som tidigare, dvs på en ömsesidig basis.

Jag tänker också att det kan finnas flera förklaringar runt att LW ville helt bryta när skilsmässan kom på tal. Det kan vara så att HD fick veta om den pågående otroheten och LW tyckte att det var dags att sätta stopp för allt då. Nu satte hon ner foten på allvar?

Det ringer hela tiden i mina öron att LW vid den första anmälan om ofredande (det var väl rubriceringen?) att hon ville ta tillbaka sin anmälan, inte för att det hon berättat hade förändrats, men för att annars skulle situationen bara förvärras.

Man undrar ju hur? Vad tänkte LW då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in