Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Trogen ditt narrativ undviker du att visa upp exempel på hur tid blir längd. Du hänvisar enbart till 'eleganta' matematiska modeller, namedroppar osv. Det är bara matematik, en matematisk modell bevisar enbart att det är en matematisk modell och inget annat.Tyvärr så är skrämselmetoden med dina förträffliga matematikkunskaper sedan länge utarmad i detta forum, utbildningskortet funkar inte längre.
Den påstådda gravitationen är grundbulten för hela teorin om ett universum med snurrande bollar, därför är det topic i denna tråd.
Jag har skrivit massor om relativitetsteorin på FMT och även berört det här. Det finns massor med
experiment och
observationer som bekräftar teorin, och inga som motbevisar den. Jag
argumenterar eftersom det är ju precis det som ett sånt här forum är till för. Matematik och formell logik har visat sig vara extremt effektivt inom fysik, oavsett dina egna svårigheter med det. På vilket sätt försöker jag skrämma dig? Är du SÅÅÅ rädd för matematik? Lol. Utbildning är alltid värdefull, oavsett din egen uppenbara brist på det.
Gravitation är fenomenet att saker faller till marken om man släpper dem. Att saker faller kan du väl inte förneka? Blanda inte ihop detta med de förklaringsmodeller som finns.