2018-09-21, 10:14
Moderator
Siegfrids avatar
Såg Skäringer samtala med sin mor i programmet Kroppshets.
Fick bilden av en självupptagen posör. Modern uppfattde jag som distanserad och avvaktande. Hon bjussadei inte så mycket på sig och sina känslor. Fick intrycket av en viss självupptagenhet även där.

Skäringer har tidigare berättat om hur hon både mobbbats och själv varit en mobbare. För att "parera " som hon uttrycker det i en Expressen-intervju.
Citat:
Jag fick hela tiden parera. För att inte vara den som skulle bli retad fick jag ibland reta någon annan
Ingen värmlänning här som kan sprida ljus över Skäringers mobbartendenser?

Skäringer och modern https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mia-skaringer-jag-mar-sa-illa-sa-javla-illa

Mobbar-Mia https://www.expressen.se/noje/hon-anvande-humorn-for-att-slippa-bli-mobbad/
Citera
2018-11-09, 21:47
Medlem
Schnyggves avatar
Kollade nu på hennes Insta, ett inlägg angående gårdagens show i Gävle...många många kommentarer, och många låter som att dom har sett gudfader själv på scen! Det skrivs om hejdlöst gråtande, hur vacker, häftig, modig och grym hon är! otroliga känslostormar, som man tydligen upplevde där...har jag missat något eller? Vad gör henne så speciell? det är väl bara gammal skåpmat om fittan, att ta plats girlpower och invandrarkramande...

Jag kallar mig inte feminist, eftersom det spårat så in i helvete, men det som var gårdagens feminism, jämställdhet skriver jag givetvis under på alla dagar i veckan...idag räcker det att vara överviktig, känd och snacka skit om män, då är man en feministikon....vad missar jag?

Varför skriver tusentals tjejer sådär? Att det är magi...är dessa tjejer vansinnigt naiva, eller fattar jag bara inte hur svårt det är att vara tjej? Pratade med en trevlig tjej här via pm för ett tag sedan och hon menade att de flesta killar inte är trevliga...det lät på henne som om varenda snubbe, ofredade henne...jag ville inte riktigt köpa det, då blev hon arg och jag var väldigt dum tydligen...men så illa kan det väl ändå inte vara?

Är det bara lättledda tjejer som okritiskt köper allt Skäringer säger, eller är det jag som är dum?

Nu börjar det bli OT, men läste på Instakontot mansbebisar (som jag blockat preventivt, för jag blir så sjukt irriterad bara jag ser det) där frågade någon om fler tjejer märkt att killar på krog/rest medvetet sätter sig så att dom kan kolla på tjejer? Är det förbjudet nu också? Är väl givetvis en sak, om man sitter och stirrar som något sär, men såhär låter det på detta konto...exakt allt mannen gör är idiotiskt! fult och äckligt! försöker man bemöta dessa argument (skulle aldrig drömma om att gå i clinch med någon på detta konto) då förlöjligas man, problem som i hög grad drabbar män, skrattas bort! dessa problem pissar man på....Sverige har blivit sjukt!
Citera
2018-11-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Kollade nu på hennes Insta, ett inlägg angående gårdagens show i Gävle...många många kommentarer, och många låter som att dom har sett gudfader själv på scen! Det skrivs om hejdlöst gråtande, hur vacker, häftig, modig och grym hon är! otroliga känslostormar, som man tydligen upplevde där...har jag missat något eller? Vad gör henne så speciell? det är väl bara gammal skåpmat om fittan, att ta plats girlpower och invandrarkramande...

Jag kallar mig inte feminist, eftersom det spårat så in i helvete, men det som var gårdagens feminism, jämställdhet skriver jag givetvis under på alla dagar i veckan...idag räcker det att vara överviktig, känd och snacka skit om män, då är man en feministikon....vad missar jag?

Varför skriver tusentals tjejer sådär? Att det är magi...är dessa tjejer vansinnigt naiva, eller fattar jag bara inte hur svårt det är att vara tjej? Pratade med en trevlig tjej här via pm för ett tag sedan och hon menade att de flesta killar inte är trevliga...det lät på henne som om varenda snubbe, ofredade henne...jag ville inte riktigt köpa det, då blev hon arg och jag var väldigt dum tydligen...men så illa kan det väl ändå inte vara?

Är det bara lättledda tjejer som okritiskt köper allt Skäringer säger, eller är det jag som är dum?

Nu börjar det bli OT, men läste på Instakontot mansbebisar (som jag blockat preventivt, för jag blir så sjukt irriterad bara jag ser det) där frågade någon om fler tjejer märkt att killar på krog/rest medvetet sätter sig så att dom kan kolla på tjejer? Är det förbjudet nu också? Är väl givetvis en sak, om man sitter och stirrar som något sär, men såhär låter det på detta konto...exakt allt mannen gör är idiotiskt! fult och äckligt! försöker man bemöta dessa argument (skulle aldrig drömma om att gå i clinch med någon på detta konto) då förlöjligas man, problem som i hög grad drabbar män, skrattas bort! dessa problem pissar man på....Sverige har blivit sjukt!

Jag vet inte om du är kille eller tjej?

Men det jag tror (jag är kvinna) är att det blir en gruppgrej, lite som med småtjejer som skriker framför pojkband.

Jag märker ibland att kvinnor tror att bara för att man är kvinna och någorlunda ”för jämställdhet” måste man älska samma saker som alla andra.

Jag gillar inte Mia S för jag tycker inte hon är äkta eller intressant alls. Men som kvinna förväntas man gilla henne.
Citera
2018-11-14, 05:16
Medlem
Meyvens avatar
Citat:

!

Det är en generationsgrej också. Yngre tjejer är helt inne i att man hela tiden måste vara så otroligt positiv (emoji med handhjärtan, knuten kvinnonäve, bedjande händer etc här) mot varandra hela tiden. (Finaste du! Vackra du! Starka du!). Kritik måste vara extremt försiktig och helst serveras med tio ggr så mycket positiv feedback: ”Gud vad duktig du är! Stå på dig! Du är bara bäst! En sak som jag funderade lite över är...., men det vet du säkert redan, hjärta hjärta.”. Vid såna uppträdanden som du nämner blir det väl masspsykos. Amerikanska ”the onion” hade ett kul inlägg om detta för några år sedan där tjejer hade varit på middag med varandra och var helt utmattade av att ha förstärkt och hållit med varandra hela kvällen. Äldre damer är lite rakare och tuffare mot varandra.

När det gäller Skäringer så vet jag inte så mycket om henne mer än att hon var rätt kul i solsidan och så är hon snygg. Hon slår mig inte som speciellt smart och jag kan inte se varför jag skulle lyssna just på hennes åsikter när det gäller någonting. Men om hon har förmåga att få med sig folk så är ju det en talang och då kan man väl göra karriär som program-ledare eller facilitator.
Citera
2018-11-23, 20:26
Medlem
Vem0ths avatar
Gillade inte Mia från första början då man lärde känna henne genom Solsidan, men fan hon växer fast inom en och till slut är man bara förtrollad.

Hon för den typiska svenska humorn i en ny riktning, vi älskar att höra historier om saker vi upplever i vardagen men hennes bittra och pessimistiska natur får det att träffa djupt hos både kvinnor och män från typ 25 år och uppåt. Hon är inte karismatisk som en vanlig komiker utan karismatisk som din jobbiga granne vilket bygger på hennes leverans.

Hon är inte alltid rolig, men man kan relatera så mycket med hennes material och karaktär.
Citera
2018-11-26, 16:13
Medlem
DoubleWoods avatar
Jag såg "No more fucks to give" i Globen i lördags. Globen var fullsatt, så jag gissar på att det var nästan 16.000 kvinnor där, samt enstaka män som hänger med sin partner.

Jag har insett att Mia är bitter, cynisk och trasig i själen - hon har en bakgrund som uppenbarligen satt djupa spår i henne, inklusive våldtäkt eller sexuellt utnyttjande och nyligen diagnosen "bipolär" - och det märks i hennes show, jösses vad den är bitter.

I korthet är temat: "Män är själviska svin och parasiter, kvinnor är oskyldiga och viljelösa offer." - och ungefär ALLA kvinnor i Globen gastar och visslar ut sitt medhåll.

Showen inleds med "Sedan dinosaurierna dog ut, har männen pratat - nu är det min/vår tur!". NU vet jag inte hur det är hemma hos er, men hemma hos mig, och i de flesta andra situationer där kvinnor är med - får jag fanimig knappt en syl i vädret, och att bestämma något är bara att glömma.

Hon tar upp svinet och hebefilen Woody Allen som ett exempel på hur äckliga män är - och kommer undan med det, och blir dessutom rika och framgångsrika. Min första tanke där var: "men vilka är det som hyllar Woody Allen mest då? Jo, KVINNOR."

Hon nämner hur hon är rädd att förlora vårdnaden om sina barn om hon beter sig som Persbrandt - utan att reflektera över att 97% av alla vårdnadstvister vinns av kvinnor, eftersom det är praxis att kvinnan är den viktigare föräldern.

Han spinner sedan vidare på memoarer, rullar in en jättestor hög med böcker, manliga memoarer och nämner bla Persbrandt och hans svinerier (som till viss del censurerades pga #meToo), och jämför sedan denna gigantiska hög med sitt egna lilla "opretentiösa och nakna" memoar-projekt - utan att ha en tanke på att det inte direkt är brist på kvinnliga memoarer.

När föreställningen går mot sitt slut, kommer det in en androgyn snubbe (Hampus Nessvold , som är mycket lik en feminin Viserys Targaryen) i aftonrock av siden och sjunger "Be a man".
Förvirrande, eftersom företällningens radikalfeministiska syn på män är just att de alla (eller jag, inte alla, det finns några som är bra, helgarderar Mia någonstans) är svin.

I slutet gjorde hon en sång/video där flera (ö)kända radikala ultrafeminister deltar.

Jag förstod att pjäsen inte skulle vara helrolig, eftersom Mia är just cynisk och bitter (jag också vilket är varför jag brukade gilla henne), men detta var som ett hatiskt väckelsemöte där 16.000 kvinnor enas i en avsky mot män.

Hennes sista ord är: "Manshat? Det handlar om självförsvar."

Jag har dock svårt att acceptera folk som kräver rättvisa - utan att ge det själv, och det gjorde inte Mia i denna pjäs.

Inte hel oväntat har hon fått högsta tänkbara betyg av kvinnliga recensenter. Några manliga recensioner har jag inte sett ännu.

Många billiga poänger, helt utan djupare och konsekvensneutral analys.

Citat:

Citera
2018-11-26, 18:32
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Jag såg "No more fucks to give" i Globen i lördags. Globen var fullsatt, så jag gissar på att det var nästan 16.000 kvinnor där, samt enstaka män som hänger med sin partner.

Jag har insett att Mia är bitter, cynisk och trasig i själen - hon har en bakgrund som uppenbarligen satt djupa spår i henne, inklusive våldtäkt eller sexuellt utnyttjande och nyligen diagnosen "bipolär" - och det märks i hennes show, jösses vad den är bitter.

I korthet är temat: "Män är själviska svin och parasiter, kvinnor är oskyldiga och viljelösa offer." - och ungefär ALLA kvinnor i Globen gastar och visslar ut sitt medhåll.

Showen inleds med "Sedan dinosaurierna dog ut, har männen pratat - nu är det min/vår tur!". NU vet jag inte hur det är hemma hos er, men hemma hos mig, och i de flesta andra situationer där kvinnor är med - får jag fanimig knappt en syl i vädret, och att bestämma något är bara att glömma.

Hon tar upp svinet och hebefilen Woody Allen som ett exempel på hur äckliga män är - och kommer undan med det, och blir dessutom rika och framgångsrika. Min första tanke där var: "men vilka är det som hyllar Woody Allen mest då? Jo, KVINNOR."

Hon nämner hur hon är rädd att förlora vårdnaden om sina barn om hon beter sig som Persbrandt - utan att reflektera över att 97% av alla vårdnadstvister vinns av kvinnor, eftersom det är praxis att kvinnan är den viktigare föräldern.

Han spinner sedan vidare på memoarer, rullar in en jättestor hög med böcker, manliga memoarer och nämner bla Persbrandt och hans svinerier (som till viss del censurerades pga #meToo), och jämför sedan denna gigantiska hög med sitt egna lilla "opretentiösa och nakna" memoar-projekt - utan att ha en tanke på att det inte direkt är brist på kvinnliga memoarer.

När föreställningen går mot sitt slut, kommer det in en androgyn snubbe (Hampus Nessvold , som är mycket lik en feminin Viserys Targaryen) i aftonrock av siden och sjunger "Be a man".
Förvirrande, eftersom företällningens radikalfeministiska syn på män är just att de alla (eller jag, inte alla, det finns några som är bra, helgarderar Mia någonstans) är svin.

I slutet gjorde hon en sång/video där flera (ö)kända radikala ultrafeminister deltar.

Jag förstod att pjäsen inte skulle vara helrolig, eftersom Mia är just cynisk och bitter (jag också vilket är varför jag brukade gilla henne), men detta var som ett hatiskt väckelsemöte där 16.000 kvinnor enas i en avsky mot män.

Hennes sista ord är: "Manshat? Det handlar om självförsvar."

Jag har dock svårt att acceptera folk som kräver rättvisa - utan att ge det själv, och det gjorde inte Mia i denna pjäs.

Inte hel oväntat har hon fått högsta tänkbara betyg av kvinnliga recensenter. Några manliga recensioner har jag inte sett ännu.

Många billiga poänger, helt utan djupare och konsekvensneutral analys.

Åh fan...det var till och med värre än vad jag anade...man vill ju gärna tro att det bara är fula, feta och oaktrakttiva tjejer med nosring som köper detta...men det gäller ju även högst normala till synes vettiga tjejer också...hur kan dom så okritiskt låta sig ledas in i denna masspsykos? Det övergår mitt förstånd....
Citera
2018-11-27, 16:07
Medlem
Måste man älska Mia Skäringer? Alla verkar ju göra det men jag fattar inte grejen. Också mobbare ju
Citera
2018-11-28, 20:46
Medlem
Jag upplever henne som synnerligen obehaglig. Säger nej tack för föreställningen.
Citera
2018-11-28, 22:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Att vara surkärring på Vääärmlääändskaa är kul ett litet tag. Nu är hon samma surkärring 24/7, dessutom utan självdistans.
Patetiskt är bara förnamnet.
Citera
2018-12-07, 14:04
Medlem
Schnyggves avatar
Nu är hon bitter på Svt att inte någon överviktig, nyanländ svart, lesbisk handikappad fick läsa nyårsklockan...https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xR0xql/stjarnornas-kritik-mot-persbrandt-pa-nyar

Hur orkar sådan som hon? Visst han har säkert inte betett sig klockrent alla gånger, men här passar han bra tror jag! och hon tycker det är dags för en kvinna (orkade inte läsa) så vet inte jag vem...kan någon göra det bättre än Krook? Marie Göranzon kanske...men klagas på allt det ska det!

....och Helena Bergström är bitter hon med, vi antecknar!
Citera
2018-12-07, 20:37
Medlem
udons avatar
Citat:
Nu är hon bitter på Svt att inte någon överviktig, nyanländ svart, lesbisk handikappad fick läsa nyårsklockan...https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xR0xql/stjarnornas-kritik-mot-persbrandt-pa-nyar

Hur orkar sådan som hon? Visst han har säkert inte betett sig klockrent alla gånger, men här passar han bra tror jag! och hon tycker det är dags för en kvinna (orkade inte läsa) så vet inte jag vem...kan någon göra det bättre än Krook? Marie Göranzon kanske...men klagas på allt det ska det!

....och Helena Bergström är bitter hon med, vi antecknar!

Skäringer har tagit rollen som överstprästinna i den nya folktribunalen och det är skyldig som gäller tills motsatsen bevisats.

Jag tycker fortfarande Skäringer är rolig som komiker och hon har helt rätt i att det är förjävligt att halva befolkningen ska behöva gå omkring och vara rädda för våldtäkt. Men hennes privatperson har spårat ut och hon närmar sig lyxhustrun Cissi Wallin med stormsteg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in