2018-11-27, 19:34
Medlem
KlitorisKalles avatar
Har börjat äta nudlar av ekonomiska skäl och jag verkligen älskar skiten. Coops egna märke i "beef-taste" är min favorit än så länge, men jag vågar inte gå in och köpa 20 paket nudlar varje vecka. Jag är en välbärgad man och lever just nu supersnålt för att få ett kapital att investera. Sedan jag slutade slösa pengar och bytte hela min kost mot ägg, mjölk, nudlar och havregryn så finns det plötsligt väldigt mycket pengar. Jag ska leva såhär några år om jag klarar det, men på vägen behöver jag en stadig leverantör av kvalitetsnudlar.

Delitea.se har nudlar av ett bra märke och helt rätt smak till ett pris av 6:- per portion. Jag tänker beställa typ 40 paket.
https://www.delitea.se/nissin-nudlar-biffsmak-100g

Har ni några andra tips? Samt tips på hur man kan piffa upp vanliga nudlar väldigt, väldigt snabbt? Tar det längre än en minut så äter jag dom hellre som vanligt.
Citera
2018-11-27, 19:46
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Har börjat äta nudlar av ekonomiska skäl och jag verkligen älskar skiten. Coops egna märke i "beef-taste" är min favorit än så länge, men jag vågar inte gå in och köpa 20 paket nudlar varje vecka. Jag är en välbärgad man och lever just nu supersnålt för att få ett kapital att investera. Sedan jag slutade slösa pengar och bytte hela min kost mot ägg, mjölk, nudlar och havregryn så finns det plötsligt väldigt mycket pengar. Jag ska leva såhär några år om jag klarar det, men på vägen behöver jag en stadig leverantör av kvalitetsnudlar.

Delitea.se har nudlar av ett bra märke och helt rätt smak till ett pris av 6:- per portion. Jag tänker beställa typ 40 paket.
https://www.delitea.se/nissin-nudlar-biffsmak-100g

Har ni några andra tips? Samt tips på hur man kan piffa upp vanliga nudlar väldigt, väldigt snabbt? Tar det längre än en minut så äter jag dom hellre som vanligt.

Bästa smakförhöjaren är att ringla lite fruttato olivolja över. Det går på ett par sekunder.

Varför fyller du inte en kundvagn när du ändå är i affären? Det är ju inte förbjudet.
Citera
2018-11-27, 19:53
Medlem
Om du ringer butiken kan du göra en kundbeställning på så många paket du vill och köpa en större mängd åt gången.
Citera
2018-11-27, 20:06
Medlem
blajeanss avatar
Gå in på MatHem.se
De har nudlar för 3,75kr styck.
Hemleverans till dörren 👍
Citera
2018-11-27, 20:11
Medlem
KlitorisKalles avatar
Ska kolla mathem! Till er andra: fuck you!

Jag vill inte köpa flera i affären för jag vill inte se fattig ut. Folk kan få fel intryck. När det väl händer så köper jag alltid en fullstor prästost från Allerum, lagrad 18 månader. Samt alkoholfri öl från Kung Markatta.
Citera
2018-11-27, 20:12
Medlem
Mumin2000s avatar
Citat:
Har börjat äta nudlar av ekonomiska skäl och jag verkligen älskar skiten. Coops egna märke i "beef-taste" är min favorit än så länge, men jag vågar inte gå in och köpa 20 paket nudlar varje vecka.

...Har ni några andra tips? Samt tips på hur man kan piffa upp vanliga nudlar väldigt, väldigt snabbt? Tar det längre än en minut så äter jag dom hellre som vanligt.

Kul att du älskar det! Hur länge har du hållit på?
Att öppna en burk tonfisk till nudlarna går kvickt och piffar upp det någorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du resonerar som om du vore någonstans mellan 5-12 år gammal.

Citera
2018-11-27, 20:25
Medlem
Själv hatar man nudlar

En nära vän till mig är ett stort fan och han köper enorma lådor hos närmaste thai/kines-affär.
Hitta en sådan och köp 1-2 lådor, jag vet inte hur många paket det är i varje låda men gissar på 40 st kanske. Dessutom ska de vara mycket godare än de som går att få tag i vanliga affärer.

Förstår att det är pinsamt men det kanske är mindre pinsamt om du snabbt köper dig två lådor i kinaaffären, risken att någon av "värde" ser dig är ju minimal, lär ju vara du och en trött LingLang bakom disken. Gör det en gång så har du nudlar som räcker ett tag.

Själv köper jag storpack ris i säck hos lokala kinesen, räcker typ ett år och kostar inget alls om man räknar ut hur mycket man får.

Tips på hur du kan göra nudlarna roligare:

Prova göra riktiga ramen-nudlar. Släng i fläsk, grönsaker (finns mängder med billiga morötter,lök,kål osv) och allt du kan hitta hemma. När du tröttnar på det kan du prova koka nudlarna som vanligt sen steka på högvärme, då blir det väl nån form av wok.
Citera
2018-11-27, 21:04
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
.

Vill du göra det enkelt för dig så ber du en släkting eller liknande om hjälp. Betala människan en hundralapp extra för att handla åt dig så kommer denne säkerligen ställa upp. Finns alltid nån tonåring eller obrydd släkting som gärna tar en för laget.
Citera
2018-11-27, 21:33
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ska kolla mathem! Till er andra: fuck you!

Jag vill inte köpa flera i affären för jag vill inte se fattig ut. Folk kan få fel intryck. När det väl händer så köper jag alltid en fullstor prästost från Allerum, lagrad 18 månader. Samt alkoholfri öl från Kung Markatta.

Lite taskig attityd om man vill ha bra svar, eller?

Släng i chiliflakes och en skvätt sesamolja, det tar mindre än en minut.
Citera
2018-11-27, 22:23
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Riktigt oekonomiskt faktiskt med nudlar, även om många tror det är billigt.

Kolla på hur mkt näring de innehåller, hur länge blir du mätt på ett paket?

Handla stora påsar med snabbmakaroner istället.
Citera
2018-11-27, 22:47
Medlem
Linser är mitt budgettips. Mycket bättre näringsvärde än nudlar och billigt. Koka med grönsaksbuljong och skivade morötter.
Citera
2018-11-28, 07:17
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Riktigt oekonomiskt faktiskt med nudlar, även om många tror det är billigt.

Kolla på hur mkt näring de innehåller, hur länge blir du mätt på ett paket?

Handla stora påsar med snabbmakaroner istället.

Bara för att något annat är billigare gör inte det nudlar dyrt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in