2018-11-27, 17:07
Bannlyst
”Expojkvännen säger:
– Jag har inga relationer till kriminella och ingen kriminell har sökt mig.
Han svarar också angående spekulationer:
– Det är helt vita transaktioner på vanliga bankkonton. Det är ingen penningtvätt, det är helt vanliga affärer som däremot har gått väldigt, väldigt snett.
Han fortsätter:
– I nuläget vill jag vara understryka felaktigheten i att det inte varit någon kidnappningsdömd person som har letat efter mig. Den uppgiften är helt felaktig och den här bilen som har setts utanför Isabellas hus, som både "Bella" och hennes livvakt uttalar sig om, ägarna till den bilen har ingen kriminell koppling överhuvudtaget. Det är en fiktiv uppgift att det skulle vara en dömd kidnappare som suttit i den bilen. ”

Så Isabella och livvakten har ljugit om allt, och det finns ingen hotbild mot henne?
Citera
2018-11-27, 17:07
Medlem
discomusens avatar
Bellas team gjorde allgså upp en strategi för att rädda hennes namn och varumärke. De låg steget före innan de uppdagades att hajen förlorat massa lånade pengar. Hade de varit maffia och grejer hade polis varit inblandade.
Citera
2018-11-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Det bästa för Bella vore väl att bli tillsammans med livvakten. Då blir det en mindre utgiftspost för henne + fullservice 24h/dygn av honom.

Denna livvakt. Är han anlitad av ett bevakningsbolag? Som beväpnad livvakt?

Annars känns det meningslöst. Han får inte bära några vapen och ensam blir det då svårt skydda sig mot beväpnade kriminella.

Vore bättre bimbon vände sig till polisen för riktigt skydd. Hotbilden verkar allvarlig.
Citera
2018-11-27, 17:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Bellas team gjorde allgså upp en strategi för att rädda hennes namn och varumärke. De låg steget före innan de uppdagades att hajen förlorat massa lånade pengar. Hade de varit maffia och grejer hade polis varit inblandade.

Ja, om det stämner vad Hampus sa, så verkar det vara en akut räddningsoperation för att rädda hennes anseende och få folk att tycka synd om henne. Nu är det ju svårt att veta om han talar sanning. Han påstod ju t ex att Expressen inte kontakt honom trots att de gjort det. Ja, jag tror på Expressen i det fallet. Skvallerpressen brukar vara på hugget i såna här fall.
Citera
2018-11-27, 17:20
Medlem
Jag tror faktiskt inte på H. Jag tror att han försöker cover upp, och dra bort uppmärksamhet från eventuella gäng.
Citera
2018-11-27, 17:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Denna livvakt. Är han anlitad av ett bevakningsbolag? Som beväpnad livvakt?

Annars känns det meningslöst. Han får inte bära några vapen och ensam blir det då svårt skydda sig mot beväpnade kriminella.

Vore bättre bimbon vände sig till polisen för riktigt skydd. Hotbilden verkar allvarlig.

Han har vad jag förstår, enligt en artikel som länkades i tråden, ett säkerhetsbolag av något slag. Om det ger honom rätt att bära vapen i jobbet eller ej, vet jag inte.
Citera
2018-11-27, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, om det stämner vad Hampus sa, så verkar det vara en akut räddningsoperation för att rädda hennes anseende och få folk att tycka synd om henne. Nu är det ju svårt att veta om han talar sanning. Han påstod ju t ex att Expressen inte kontakt honom trots att de gjort det. Ja, jag tror på Expressen i det fallet. Skvallerpressen brukar vara på hugget i såna här fall.

Vad vi vet är att Hampus inte deklarerat en enda krona förra året. Däremot hade han ett underskott på 1,8 miljoner. Låter inte för mig som en trovärdig och pålitlig person.
Citera
2018-11-27, 17:23
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
Antonia är 75 år och ärvt sin förmögenhet.
Isabella är 28 år och skapat sin förmögenhet själv.

Vänta du

Hon har skapat ett företag som omsätter som en medelstor Ica butik med några miljoner i vinst, visst jätteduktig men hur man kan bli vald till näringslivets mäktigaste kvinna på dom meriterna är en gåta.
Citera
2018-11-27, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Har man bolag är det inte säkert att man vill ta ut inkomst (för att slippa skatta).
Förmögenhet vet jag inte om man kan få ut på ett enkelt och heltäckande sätt nu för tiden sedan förmögenhetsskatten togs bort. Och tillgångar kan ju finnas i olika former.
Och levnadskostnader etc. är lätt hänt att man drar på företagskortet...

Fast han vill få ut skattepengar i form enorma underskott. Looser, parasitpå samhället. Hoppas han åker dit rejält.
Citera
2018-11-27, 17:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Vad vi vet är att Hampus inte deklarerat en enda krona förra året. Däremot hade han ett underskott på 1,8 miljoner. Låter inte för mig som en trovärdig och pålitlig person.

Du har rätt. Så båda kan egentligen ljuga i frågan av olika skäl. Svårt att veta vad som är sant i den här historien.
Citera
2018-11-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han har vad jag förstår, enligt en artikel som länkades i tråden, ett säkerhetsbolag av något slag. Om det ger honom rätt att bära vapen i jobbet eller ej, vet jag inte.

Skulle gärna veta namnet på bevakningsföretaget. Nyfiken på hur en ensam man skall skydda henne mot maffian. Denna livvakten verkar ha stake
Citera
2018-11-27, 17:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Skulle gärna veta namnet på bevakningsföretaget. Nyfiken på hur en ensam man skall skydda henne mot maffian. Denna livvakten verkar ha stake

Så här skrev en användare:

Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Livvakten heter Magnus Andersson fd SÄPO. Finns artiklar om honom på Google
https://www.realtid.se/sa-kunde-finansmannen-sluppit-bli-kidnappade

Här ger han råd om hur finansmän slipper bli kidnappade från 2011
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem