Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Men alla undersökningar visar ju att det inte drabbar USAs ekonomi nämnvärt. Du har gått i den verklighetsförnekande fällan där du blivit tvungen att hitta på fakta för att stödja ditt Trumphat. Precis som när du och resten av klabbfånarna fantiserar om att det beror på ståltullar att GM lägger om sin produktionslinje till att fokusera på SUVs, elbilar och självkörande bilar. KÄnner du inte hur du närmar dig patetikens avgrund med stormsteg?
De kommande två åren dvs verkligheten får utvisa vilka som påverkas
"nämnvärt". Mycket tyder på att den förväntade cykliska nedgången i ekonomin, både i USA och globalt, nu står inför dörren. Möjligen påskyndad av Trump´s inkompetens och kortsiktighet.
Men för den delen ska sägas så har jag inget emot att ha fel, givet att jag tjänar mer pengar om jag faktiskt tar miste.
Konstateras kan förvisso redan nu att tiotusentals Amerikaner inom bilindustrin (varav en klar majoritet förmodligen Trumpväljare) kommer att bli av med sina jobb.
De har nu att förlita sig till att Trump, som utlovat gång på gång, räddar dem från den katastrof det innebär att vara arbetslös familjeförsörjare i USA.
En sak är dock säker, och det är att oavsett hur djup krisen blir, hur många Amerikaner som än förlorar jobbet och hur många familjer som än åker ut på gatan så kommer ni i kulten att fortsätta deflektera, projicera och hitta ursäkter för att er idol ska slippa ta ansvar för vad han utlovat. Gott så.
Själv kunde jag inte bry mig mindre om Trumpväljare som hamnar i rännstenen med sina familjer. De får ta ansvar fullt för sina felbedömningar och godtrogenhet och som jag skrev tidigare, äta upp sina MAGA-kepsar om det kniper.
Och det här med hat och känslomässiga värderingar i förhållande till Trump som du och andra envisas med att konstant projicera på Trumpmotståndare är bara tröttsamt. Jag
föraktar Trump,
hatet är det ni och du som äger och ger uttryck för.
Dvs det är inte jag och andra som delar mina åsikter som konstant ger uttryck för att vilja fängsla, tortera och avrätta de som ni uppfattar som politiska meningsmotståndare. Som jag skrev, du/ni är bara tröttsamma i ert mindervärdeskomplex och hat.