Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Inte alls säkert. Pappan har förmodligen haft ett flertal "datanördar" i sin kundkrets och med tanke på bröderna A:s svajiga affärsmetoder tillkommer variabler som skuld, skam, dåligt samvete, rädsla för repressalier, polisundersökningar etc. Kom ihåg att bröderna A går efter de affärsmetoder de haft sig från Libanon.
Återigen tänker jag, som du skrev, att de är libaneser och inte svenskar som i många fall lärt sig psykologi och att analysera vad de gjort. Vad jag vet är att en thai går till temlet och donerar liksom en indier. En latino går till prästen och kör en runda med Heil Mary och prästen som knullade barn i Australien aller andra länder blir omplacerade. Muslimer ropar Allah Akhbar, gud är störst och lever
ibland efter "In Sharla", det som sker det sker.
Stora politiker går fria från anstiftan eller verkställan av massmord i MÖ +++. Saudi A kan gå in på sitt konsulat i Istanbull och mörda så att amerikas president bara vänder ryggen medan en sektledare utan stöd från Staten bränns på bål, kastas i fängelse, för att haft sex med 20 åringar läste jag just från Syd Korea. Invandrare i Sverige har en annan lag än svenskar och...
Gemensamt finns ett spår som luktar makt och pengar och har du bara pengar så fixar det allt i det korrupta livet idag om du inte trampat feminister på tårna så att deras makt förminskas. Har du invandrar status så var du tidigare nästan osynlig som våldsman inför det godhetsknarkande svenska kollektivet.
Pappan har med sin business siktet på pengar och familjen samt är delvis skyddad som invandrare och tysthetslöften från sin klan av övriga libaneser. Då dessa folkslag är så focuserade på "small things" som ansikten och vad du köpte tidigare är deras minnen helt fantastiska för detaljer och de glömmer inga ansikten eller vad du vill med besöket. Jag förundras dagligen när det är deras egen business...
Ja Jösses, och nu sitter igen några självgoda svenska tomtar ned och skall bena ut de hemska morden och tror att någon vaknade en morgon med tarmvred, stackarn.
"Jomenvisst har vi varit i Libanon och fann inget speciellt där men vi har fullt upp..."
Omöjligt att pappan inte vet vem som dödade sonen i detta antagna händelse förlopp, enligt mej. De vet vem det är, har handlat därefter och/men ....