2018-11-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
"Malmö stad har betalat 70 miljoner till ett stödboende som bland annat ska få kriminella att byta bana. Men nu kan SVT Nyheter Skåne avslöja att en krets gängkriminella använt stödboendets lägenheter som bas."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-betalade-miljonbelopp-gangkriminella-fick-lyxlagenhet

Lägenheterna var till för kriminella som ville lämna det livet och börja om på nytt. De fick jobb, bostäder på väldigt attraktiva adresser, använda företagsbilar osv till en kostnad på ca 1500-1800kr/dygn per person.
Företaget satte killar ur samma gäng i samma lägenhet, förmodligen för att undvika konflikter men istället använde killarna lägenheterna som bas enligt SVT och fortsatte med kriminalitet bl.a sprängningen på Höja och kokainförsäljning.

VDn för företaget verkar väldigt suspekt om man läser artikeln och har dessutom gjort sig en rejäl hacka pengar på skattebetalarnas bekostnad.

Vem är företagaren?
Vilka är det som har bott i lägenheterna som?
Vem ska stå still svars för att återigen varit "naiva". Är det sossarna som styr staden? Är det socialtjänsten? Är det Arbets- och socialförvaltningen i Malmö? Eller är alla lika skyldiga?
Det var väl vissa som bodde där och sen andra (ur samma gäng, iaf kriminella) som arbetade för företaget. Fick bil, lägenhet o 45000 i lön!
Man häpnar! Det visste ju inte socialen om. Luktar muta lång väg
Citera
2018-11-26, 19:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Detta var så sanslöst idiotiskt att jag tror jag drömmer!
Kriteriet för att få denna lyxiga "dygnet runt all inclusive" var att snorungarna höll sig borta från droger och kriminalitet. Vilket de naturligtvis omedelbart satte igång/fortsatte med.
Jag är garanterat kristallklart ren från kriminalitet och droger, vad får jag?

De här små svinen belönas för sin kriminella verksamhet! Du och jag betalar kalaset.

Såg på nyheterna, meddelandet som en av svinpälsarna skrivit till städerskan som ville komma och städa hans rum (!) klockan ett på dagen: "Den som kommer hit moppar jag i ansiktet och slänger ut genom fönstret. Ingen väcker mig! "

Artonåringen hade nämligen varit ute hela natten och bl a roat sig med att spränga sönder porten till en fastighet.
Nu skulle han minsann sova hela dagen, städerskan och annan servicepersonal fick vänta!
Vad är det för jubelidioter som styr i Malmö?!
Citera
2018-11-26, 20:02
Medlem
Jag tror att det finns insiders inom socialförvaltningen i Malmö. De kan inte vara så fullständigt totalt djävla dumma i huvudet.

Av de 1800 kr / dygn för All Inclusive till gängkriminella så har nog företaget pröjsat 20% - 25% till en handläggare.

Antingen skall handläggaren låsas in för tagande av muta alternativt skall hansdläggaren omyndigförklaras.
Citera
2018-11-26, 20:45
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det var väl vissa som bodde där och sen andra (ur samma gäng, iaf kriminella) som arbetade för företaget. Fick bil, lägenhet o 45000 i lön!
Man häpnar! Det visste ju inte socialen om. Luktar muta lång väg

Muta och hot tillsammans sannolikt. Vi måste gemensamt hålla uppmärksamhet på detta annars kommer inget att hända. Naturligtvis ska ansvariga både få sparken och bli åtalade.

OCH, JAG KAN INTE TILLRÄCKLIGT BETONA DETTA, INTE BLI SPARKADE UPPÅT TILL ANNAN CHEFSPOST. Något som jag har märkt händer i 90% av alla fall. Endast därför att det skett med högre chefs tysta medgivande och löfte om just en sådan reträttpost. Jag förstår självklart att det är svårt att säga nej till kriminella som hotar men om inte tjänstemän säger nej så har vi inget som helst samhälle längre. Och om inte tjänstemännen säger nej så måste högre ansvarig sparka denne.

När jag nu läser vad jag skrivit blir jag än mer förbannad. Jag låter apologetisk. Jag har i själva verket inget som helst förstående för en tjänsteman som låter sig påverkas. Statliga och Kommunala Sverige är så fullt av syltryggar med lågpresterande evighetsjobb. Det enda jäkla ansvar dom har är att göra rätt, inte att göra det snabbt eller bra. Så till dom som sitter som mellanchefer i dessa positioner vill jag säga; Vi vet att ni är ena jäkla latmaskar och syltryggar. Hade ni något som helst driv hade ni arbetat privat men ni valde att istället jiddra med i ungdomsförbund och partistämmor. Vi är ok med det, vi har fullt upp med vårt eget jobb och att betala in skatt så ni har lön. Men när ni dessutom är korrupta och inte ens kan sköta det enda lilla jobb vi kräver att ni gör för er höga lön (vem fan skulle ge en kommunsamordnare 100k/mån privat exempelvis) då har ni gått över gränsen rejält.

Var sjuk, långsam, ointelligent, lat ointresserad obildad och dum. Det är helt ok. Men var för helvete inte så jävla feg att du ger mina skattepengar till kriminella för att du är inte har stake nog att säga till. Det är det enda vi skattebetalare kräver för ditt lilla jobb och du kan inte ens göra det...

Jag förstår för övrigt inte hur man få försörjningsstöd när man blivit fälld för brott under samma period. I mer normala kommuner så ställs en hel del krav på dom som får stöd, man ska söka arbeten, gå på aktiviteter mm.

Eller är det så att kriminalitet räknas som aktivitet enligt försörjningsnormen? Det öppnar ju upp en del möjligheter för våra socialbidragstagare.
Citera
2018-11-26, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Mat fick dom och till och med städhjälp. Men de dumma jävlarna verkar ha satt dit sig själva.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-betalade-miljonbelopp-gangkriminella-fick-lyxlagenhet

Kanske tur att han hade kort stubin, det kom fram snabbare då vilka pajsrare det var som bodde där...

Fanskapen kan inte ens städa själva? Jisses vilket hjärndött förfarande av Malmö stad. Egentligen borde man väl inte bli förvånad men...
Citera
2018-11-26, 21:16
Medlem
Tänk när all sån här skit kommer uppdagas, om det nu någonsin kommer göra det. Herregud slappheten bland svenska myndigheter borde ju någon forska i. Där kan man hitta smarriga saker
Citera
2018-11-26, 21:46
Medlem
Är det Tamira Malmö AB som sköter om gullponkarna?
Citera
2018-11-26, 22:09
Medlem
Så man får värsta förmånen av att vara grovt kriminell. Utegångsförbud nattetid var ju tydligen bara fejk. Gör om gör rätt! Osar batikhäxa lång väg här
Bra reportage av svt!
Senast redigerad av Sunfire 2018-11-26 kl. 22:17.
Citera
2018-11-26, 22:14
Medlem
I juli bodde två av killarna ur gänget i samma femrummare på 180 kvadratmeter, bara ett stenkast från centralstationen

Två personer ensamma i en femrummare för skattepengar...varför?
Citera
2018-11-26, 22:24
Medlem
Vi skattebetalare finansierar deras lyxiga boende samt bas för sin kriminella verksamhet.. Man tror inte att det är sant. Det är helt ofattbart. Och så finns det fortfarande alla dessa naiva jävla idioter som röstar för detta. Hur länge orkar man? Hur mycket ska man stå ut med? Varför fortsätter vansinnet?
Citera
2018-11-26, 22:42
Medlem
Offices avatar
Helt ärligt så tycker jag att de som godkänt detta, med eller utan vetskap om gängkriminaliteten, borde hamna i fängelse.

Hur faaaan kan man leka bort skattepengar på detta sätt medan det sitter gamlingar som jobbat 45-50 år på äldreboenden som inte ens får vettig mat att äta?

Allvarligt talat, oavsett hur goda deras intentioner var, hur kan man lägga 70 miljoner på det?
Citera
2018-11-26, 23:06
Medlem
Har varit känt hos media ett tag, konstigt att de inte släpper det förrän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in