2018-11-26, 10:38
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Det kan betyda att han går ur alla offentliga register för bolag, för att sedan få skyddad identitet.

Om det är så är han verkligen körd någonstans.
Citera
2018-11-26, 10:43
Medlem
Står på bloggen att Hampus sålt sin Bentley efter 1månad ... Men om det är sant vet jag ej
Citera
2018-11-26, 10:45
Medlem
Citat:
Inget om Hampus i domstolen, ingen häktning och nu har det gått mer än 3 dagar så han kan inte vara misstänkt eller brottsoffer i något mål i domstolen iaf

Man har fram till 14:00 den tredje dagen på sig att häkta honom. Vilken tingsrätt har du kollat med? Misstänker att du inte ringt till alla?
Citera
2018-11-26, 10:45
Medlem
Citat:
Tack, intressant. Om jag köpt en 30 eller i detta fall 24 miljoners kåk så skulle jag se till att det registrerades på mig på studs. Så varför skickar inte Isabella in det?

Vet faktiskt inte, jag har köpt 3 fastigheter i mitt liv och jag har då aldrig behövt skicka in något själv till någon myndighet, utan det har mäklaren skött i samband med köpet.

Så jag tycker det hela är väldigt konstigt.
Citera
2018-11-26, 10:48
Medlem
Om det stämmer att Hampus sålt sin Bentley som han ägt bara en månad så försvinner han ur bilregistret. Om det även stämmer att Hambus ansökt om att få träda ur sina två bolag så är det operation rensa sig ur alla register. Han kommer ha skyddad id snart och kanske rentav helt ny identitet. Det är Örebro Tingsrätt som beviljar nya identiteter. Så det är bara att slå en pling till Örebro Tingsrätt och se om det inkommit någon ansökan från Stockholms Polisens personskydd om ny identitet för någon 28-åring.
Citera
2018-11-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Man har fram till 14:00 den tredje dagen på sig att häkta honom. Vilken tingsrätt har du kollat med? Misstänker att du inte ringt till alla?
Stocholm, Attunda, Solna, Södertörn och Nacka.
Citera
2018-11-26, 10:57
Medlem
mittenskittens avatar
det kanske finns en större anledning till att han var anonym på internet innan Bella outade deras förhållande.. han var ju väldigt mån om att aldrig visa ansiktet online t.ex.

kanske för att han redan då höll på med skumma grejer?
Citera
2018-11-26, 11:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
det kanske finns en större anledning till att han var anonym på internet innan Bella outade deras förhållande.. han var ju väldigt mån om att aldrig visa ansiktet online t.ex.

På bloggbevakning skriver de som ”vet” vad som hänt att det är något fruktansvärt och att de skulle må otroligt dåligt om det drabbade dem. Undrar så vad det skulle kunna vara?

Detta påminner om när Sandra Beijer gjorde slut med sin kille och skrev om hur fruktansvärt vidrig han var, men ”kunde” inte berätta vad han gjort. Man fick aldrig veta..
Citera
2018-11-26, 11:06
Medlem
Läste på en sida på nätet,minns dock tyvärr inte vilken där Hampus är med i en telefonintervju från i höstas.
Dom ställer frågor ang.att många daytraders är anonyma och han svarar rent allmänt om hot mm.
Citera
2018-11-26, 11:08
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten

Det är väldigt vanligt att traders är anonyma, helt enkelt för att de är potentiella mål för kriminella. De sitter med stora summor pengar och är exempelvis tacksamma offer för kidnappning, utpressning, rån, etcetera. Tror inte man ska dra för stora växlar på det.
Citera
2018-11-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Såldes till NEMA PROBLEMA AB som bedriver bilhandel i ”miljonklassen” som tidningen uttrycker det.
Firmatecknaren är en 27-årig man av nordiskt ursprung som är bosatt i Stockholm.
Känns som att det börjar bli lite klarhet i historian.

Hänger detta ihop med Metro-artikeln som länkades tidigare i tråden?

https://www.metro.se/artikel/polis-sökte-knarkkurir-på-östermalm-hittade-automatvapen

"Polisen har bland annat förhört en man som arbetar med lyxbilar, men ingen annan än 28-åringen har åtalats i ärendet."
Citera
2018-11-26, 11:19
Medlem
Kan det vara så att Hampus åkt dit på en poliskontroll medan barnen och Bella satt i bilen? Alltså kört rattfull/drogad? Han sålde ju sin bil nyligen.
Samtidig går stalkern för långt igen och då passar Bella på att ta en bloggpaus medan det här reds ut då hon eventuellt kan bli misstänkt för drog innehav med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in