2018-11-25, 22:42
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Tillverkningsår 2012, modellår 2013. Du kan absolut dubbelkolla om du inte litar på mina uppgifter.

Du har säkert kollat upp det. Varför sälja bilen genom en firma i Upplands Väsby? Är den välkänd?
Citera
2018-11-25, 22:44
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josiefaith
Den tillhörde H mellan 2018-10-22 till 2018-11-22 enligt Transportstyrelsen.

What, en månad? Vad fan pågår?

Kan man förvänta sig att lägenheten ligger ute på hemnet snart då!?
Senast redigerad av Lalande 2018-11-25 kl. 22:47.
Citera
2018-11-25, 22:44
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminaldalmal
I första inlägget skriver fröken Bella typ
”Hampus och jag ses inte längre. Av olika anledningar måste jag gå ut med det just nu. Jag får inte träffa min pojkvän”

Hampus varnade Bella att han är på väg att sitta i skiten och att hon måste skriva att de inte längre är ett par. Han blir hotad och ber därför Bella att skriva det NU. Hennes livvakt förbjuder henne att träffa honom. Varav hon skriver att hon inte ”får” träffa honom. Hon vet fortfarande inte vad som händer men känner sig såklart ledsen. Varav diverse ”det är synd om mig” inlägg.

I andra inlägget har Isabella fått reda på vad som har hänt och skriver ”Livet är en mardröm. Mannen jag älskar har utsatt mig och mina barn för extrem livsfara”.

Efter Isabella krävt ett svar från Hampus, desperat av oro, ilska och sorg så blir Hampus tvungen att erkänna för Isabella vad han som hänt innan han flyr landet.

Han berättar att under resan till Dubai smugglade han Kokain i barnens leksaker/väskor. Perfekt när Isabella har VIP lounge på Arlanda och därav minskad chans att bli ertappad. Att smuggla kokain till Dubai är extremt farligt men han valde att göra det ändå och därmed utsätta Isabella och hennes barn för livsfara. Något gick dock snett med affären och han har efteråt blivit dödshotad.

Utan att Isabella visste om det så träffade hon och barnen knarkkungarna i Dubai. Och Hampus ljög såklart om vilka de var de träffade.

De hotar nu Hampus och givetvis då med att kidnappa/döda Bella och barnen. Det var därför Isabella var ”tvungen” att gå ut med att hon oxh Hampus inte träffas längre på sin blogg, eftersom de nu vet mycket väl vem hon är.

Tidningarna får givetvis nys om detta och de kan inte skriva om det eftersom om Hampus blir dömd i Sverige, blir han utlämnad till Förenade Arabemiraten = Sharialagar = dödstraff. Där behövs pressetik för att skydda Hampus liv.

Isabella är givetvis förtvivlad. Hon älskar fortfarande Hampus trots detta svek. För en kvinna som redan har ”allt” så har Hampus med alla sina cash varit spännande. Från en trygg familjefar i Odd till Hampus som lever på hal is. Som de flesta kvinnor trodde hon att ”hon kunde ändra på honom” men så utnyttjade han henne och hennes barn på detta sätt.

Hon kan inte hjälpa det, men hon älskar fortfarande Hampus. Hon längtar efter honom och vill träffa honom. Men det går inte. Han har stuckit för att skydda henne och givetvis kommer de aldrig kunna att bli tillsammans igen efter detta. Isabella vill dock att han ska få reda på att hon fortfarande älskar honom och visar detta genom att bära klockan på gårdagens event.......

Det var min nattsuddar teori. Varsågoda!
:-P

Du skulle gått och lagt dig tidigt ikväll så vi slapp se den här påhittade jävla skiten.
Citera
2018-11-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
What, en månad? Vad fan pågår?
Såldes till NEMA PROBLEMA AB som bedriver bilhandel i ”miljonklassen” som tidningen uttrycker det.
Firmatecknaren är en 27-årig man av nordiskt ursprung som är bosatt i Stockholm.
Känns som att det börjar bli lite klarhet i historian.
Citera
2018-11-25, 23:01
Medlem
HJ säljer alltså bilen den 22:a november, är sedan ungefär samma tid borta från samtliga sociala medier, vissa tidigare, vissa senare. Bryter kontakten med IL (i a f offentligt), går under ytan. Gör en exit så att säga. Behöver han få loss pengar?

IL skriver av sig på bloggen 22/23 november. Avslutar redan inbokade jobb, lämnar barnen till pappan och går under ytan igår kväll.

Situationen är för komplex och onormal för att detta ska vara något av mindre karaktär. Inte omöjligt att något liv är i fara, utpressning skrev jag om tidigare som ett tänkbart scenario. Rätt sannolikt med den extravaganta livsstilen och offentliggörandet av denna som båda gjort.

OM det vore något brottsligt inblandat finns det eventuellt underlag hos tingsrätten imorgon kanske?

Hoppas barnen hålls utanför detta...
Senast redigerad av valderama 2018-11-25 kl. 23:04.
Citera
2018-11-25, 23:17
Medlem
Kokettes avatar
vad hände med stalkern? har han nåt med detta att göra? har inte hängt med alls och nej jag orkar inte läsa hela tråden
Citera
2018-11-25, 23:24
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Såldes till NEMA PROBLEMA AB som bedriver bilhandel i ”miljonklassen” som tidningen uttrycker det.
Firmatecknaren är en 27-årig man av nordiskt ursprung som är bosatt i Stockholm.
Känns som att det börjar bli lite klarhet i historian.

Klarhet??? Beskriv gärna.

Vem är han 27 åringen som äger firman?

På hans hemsida står följande:
2014 startade jag och PR Nema Problema Foundation då vi ville ha möjlighet att driva välgörenhetsprojekt lika effektivt som företag. Idag försöker vi vara Sveriges effektivaste välgörenhetsorganisation.

Nema Problema är en ideell organisation med syfte att göra världen till en bättre plats. Vi är uppdelade i två grenar. Den ena grenen är rena välgörenhetsprojekt. Där vi bland annat deltagit vid bygget av ett barnhem i Ghana och vid renoveringen av en förskola i Ukraina. I den andra grenen sysslar vi med integration i Sverige...

Wtf är de för bilhandlare?
En snubbe med långt hår och dessutom är modell... (enligt hemsidan)

Tycker ju personligen att det borde finnas bättre bilhandlare.
Citera
2018-11-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Klarhet??? Beskriv gärna.

Vem är han 27 åringen som äger firman?

På hans hemsida står följande:
2014 startade jag och PR Nema Problema Foundation då vi ville ha möjlighet att driva välgörenhetsprojekt lika effektivt som företag. Idag försöker vi vara Sveriges effektivaste välgörenhetsorganisation.

Nema Problema är en ideell organisation med syfte att göra världen till en bättre plats. Vi är uppdelade i två grenar. Den ena grenen är rena välgörenhetsprojekt. Där vi bland annat deltagit vid bygget av ett barnhem i Ghana och vid renoveringen av en förskola i Ukraina. I den andra grenen sysslar vi med integration i Sverige...

Wtf är de för bilhandlare?
En snubbe med långt hår och dessutom är modell... (enligt hemsidan)

Tycker ju personligen att det borde finnas bättre bilhandlare.
Han hänger mycket i Marbella dit många tvivelaktiga svenskar väljer att flytta.
Citera
2018-11-25, 23:48
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Han hänger mycket i Marbella dit många tvivelaktiga svenskar väljer att flytta.

Det pga av? Billigare skatt? Mildare straff?
Om han nu håller på med välgörenhet och planterat en massa träd, varför Marabella då om han nu är så "god.
Jag har ingen koll som sagt.
Citera
2018-11-25, 23:51
Medlem
Lalandes avatar
H bildade ett aktiebolag i augusti, det är dock vilande nu (redan??). Som suppleant har han valt en annan börshaj med ryskklingande namn och initialerna OS. Någon som känner till honom och kan luska den vägen?
Senast redigerad av Lalande 2018-11-25 kl. 23:57.
Citera
2018-11-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Det pga av? Billigare skatt? Mildare straff?
Om han nu håller på med välgörenhet och planterat en massa träd, varför Marabella då om han nu är så "god.
Jag har ingen koll som sagt.
Han menar att i Spanien och speciellt kring Marbella och malaga finns stora drognätverk som förser Sverige och resten av Europa med narkotika från både Latinamerika och Nordafrika
Citera
2018-11-26, 00:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Kan ju vara att alla hennes ex tjänat mindre än henne och ni killar klarar inte av det

I Blondinbellas fall är det rätt uppenbart att pengar är inte lika med lycka, alla hennes kärleksrelationer verkar sluta i kaos så vad spelar det för roll vad hon tjänar? Du resonerar som en komplett idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in