2018-11-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja man skall vara försiktig med vittnesuppgifter som kommer efteråt när man kunnat ta del av informationer i pressen etc och förbättringar och utveckling av uppgifter.

Ursprungligen finns inga sådana uppgifter om att han följer dem. Han blir störd och ägnar sig åt kunder..

Sedan finns ju ett vittne som sett dem korsa gatan.

Intressant är hur han steg för steg manipuleras att peka ut en från lineupen. Trots att de håller på länge så kan han inte peka ut någon men de mal på så han förstår att den misstänkte han förväntas peka ut måste finnas med där. Men sedan pekar han ut CP som förföljare och han har ju sagt att den som gick bakom var ovårdad så det finns ju inte fler att välja på är den som man ser är alkoholist framträder tydligt. Kanske fick han hjälp på vägen.Pettersson och hans gångstil hade ju setts på tv. Intressant då vi har facit att det inte var CP hur vittnen kan styras. Lubisa är för övrigt inte enda vittnet som ändrar sig efter vem som står åtalad. Fler känner plötsligt igen CP men rätten tror inte heller på dem.
Ja, LN verkar ändra sina vittnesmål mer eller mindre på beställning. Kan det vara så att någon manipulerar honom. Vem eller vilka?
Säpo?
Citera
2018-11-25, 20:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag får inget förtroende för en person som öser ur sig den ena fantastiska teorin efter den andra - NF var mördaren, paret Palme gick inte på den östra trottoaren, nåt om nån gammal teater som mordmotiv och gud vet allt.

Visst är det bra med detaljkunskap men den ska man använda till seriös granskning och inga vilda skott i mörkret om liknelsen tillåts.

Jag frågar mig alltså vad som är syftet med alla dessa hugskott som orsakar så många märkliga inlägg?
Syftet är väl uppenbart? Han satsar sin förmåga och mycket arbete på att få Nicola Fauzzi åtalad och fälld för mordet på Olof Palme och därmed bli mångmiljonär. Han är en headhunter och verkar kunna sitt jobb. Osympatiskt tycker jag.

Han använder tråden som bollplank och levererar då och då intressanta detaljer.
Citera
2018-11-25, 20:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Vad är kopplingen? Är det som jag tidigare frågat om men inte fått något svar på, att det är samma person. Anna Hages kompis som också var ögonvitte till mordet är samma Karin Johansson som jobbade på PU.
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, det är samma person o hon liksom försvinner i boken o ersätts av en annan äldre väninna men jag tror ändå det är Karin.
Jag var nog avstängd när du frågade.
Menar ni allvar? Att vittnet Karin Johansson hamnade i PU så småningom? Vad tyder på det? Det är ett vanligt namn.
Senast redigerad av iesho 2018-11-25 kl. 20:24.
Citera
2018-11-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, det är samma person o hon liksom försvinner i boken o ersätts av en annan äldre väninna men jag tror ändå det är Karin.
Jag var nog avstängd när du frågade.

Det är fult att ljuga. Karin i PU är drygt 10 år äldre än vittnet. Vittnet är född 1968-11-24 enligt förhörsprotokollet och var inte fyllda 18 vid mordet fyllde 50 i helgen alltså. PU-Karin var 58 år gammal i Februari 2016 när det redovisades vilka som jobbade inom PU dvs hon är född före Februari 1958 och 60 år gammal idag.
Citera
2018-11-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, LN verkar ändra sina vittnesmål mer eller mindre på beställning. Kan det vara så att någon manipulerar honom. Vem eller vilka?
Säpo?

Notera att hans firma startar först i december 1986. Visst kan där finnas påtryckningar men som med andra vittnen som påverkas av medias kampanjande kring CP kan det räcka med det. Han förstod att han förväntades identifiera någon som ett annat vittne identifierat men kunde det inte utan plockade fram det med hjälp av skriverierna efteråt.
Citera
2018-11-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Tack för ditt klargörande. Det var bara en gammal fråga från mig. inget påstående

Tänkte inte på dig utan på Cianellis fabulerande i saken. Tar 2 minuter att googla fram
Citera
2018-11-25, 20:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad är det som jag plötsligt minns efter 30 år?

Problemet med dig och Ingrid Klering är att ni båda är medlemmar i samma parti. Du på valbar plats i senaste valet enligt dig själv och IK f.d. statssekreterare - enligt andras uppgift med mycket makt. Hur värdefull är partipolitisk agenda i en tråd som den här?

Tidigare i år utnämnde regeringen IK till generaldirektör för Statens fastighetsverk bl.a. med ansvar för Sveriges alla ambassadbyggnader ute i världen. Så det lutar väl åt att hon tillhör de verkligt betrodda i den svenska statsförvaltning som jag misstänker deltog i MOP.

Det är rätt magstarkt att du av alla människor attackerar andra för medlemskap i ett politiskt parti, därtill ett demokratiskt.

Ambassadjobbet fick Ingrid Klering av UD där Margoth Wallström sitter som chef. Ser du en MOP koppling där?
Citera
2018-11-25, 20:57
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Lars Renvall har väl på sin blogg skrivit något om att Waldman var avlyssningsexpert på Säpo. Undrar var han fått det ifrån.... oklart minst sagt. Vad skrev Waldman själv om sin poliskarriär i övrigt?

Anders Waldman berättade mycket om sitt samarbete med Rikspolischefen Carl Persson. Hans arbete inom Interpol är en annan del som berörs. SÄPO berördes ytterst perifert. AW verkar jobbat mesta delen på RPS-kansliet. Hade också en del beröringspunkter med RPS tekniska som jobbade nära med inte var identiskt med SÄPOs tekniska. Det var för RPS-tekniska som Carl-Gustaf Östling tog fram Sig-Sauer som blev polisens nya standardvapen. Dess chef var den färgstarke fd enduroförare Lars-Erik Freeman.
Citera
2018-11-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Åtta dagar innan mordet - på kvällen torsdagen den 20 februari 1986 hittar en busschaufför en kvarglömd plastpåse i sin buss. I påsen ligger en 38-revolver laddad med FEM (5) kulor och en stadskarta över Stockholm. Det visade sig att plastpåsen med 38:an+kartan tillhörde en av Olof Palmes SÄPO livvakter. Denne hade "råkat" glömma sin påse på bussen när han i förhör påstod sig ha hjälpt en kvinna med barnvagn varpå bussdörrarna stängdes och bussen körde iväg. SÄPO livvakten återfick sitt vapen samma kväll men detta vapen genomgick ingen provskjutning av Palmeutredarna.

- Borgnäs, citerar "JA37Viggen" i tråden

Angående den andra, se "Polisman L" i GK

Det känns som att folk använder uttrycket "Källa tack!!!1 " när de bemöts med info de inte vill se. De bemöter ju nämligen nästan alltid ens källhänvisning med tystnad. Väldigt löjligt tycker jag.

Jag vet inte om detta stämmer, men jag lyfter upp inlägget eftersom någon frågade om SÄPO livvaktens borttappade revolver, dock finns inte något namn på personen med.
Senast redigerad av Sumer 2018-11-25 kl. 21:37.
Citera
2018-11-25, 21:38
Medlem
Citat:
Det är fult att ljuga. Karin i PU är drygt 10 år äldre än vittnet. Vittnet är född 1968-11-24 enligt förhörsprotokollet och var inte fyllda 18 vid mordet fyllde 50 i helgen alltså. PU-Karin var 58 år gammal i Februari 2016 när det redovisades vilka som jobbade inom PU dvs hon är född före Februari 1958 och 60 år gammal idag.

Det är ett annat vittne då. Anna Hages kompis Karin var äldre än Anna. Eller så står det fel i förhörsprotokollet. Annas kompis Karin J var äldre än Anna.
Senast redigerad av Cianneli 2018-11-25 kl. 22:16.
Citera
2018-11-25, 21:51
Medlem
Citat:
Tänkte inte på dig utan på Cianellis fabulerande i saken. Tar 2 minuter att googla fram

Men du hade ju svårt att googla fram hur gamla apoteket i Hedemora såg ut. Att där var lägenheter.
Jag undrar över din funktion här? Ingen mer än du har rätt.
Citera
2018-11-25, 21:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det är rätt magstarkt att du av alla människor attackerar andra för medlemskap i ett politiskt parti, därtill ett demokratiskt.

Ambassadjobbet fick Ingrid Klering av UD där Margoth Wallström sitter som chef. Ser du en MOP koppling där?
Är du dum eller låtsas du bara? Jag har inte attackerat någon för medlemskap i ett parti, utan det handlar om att boboslacke utan sakskäl försöker hindra att det ska komma fram saker om en partikamrat.

Ditt politiska hyckleri är det verkligt magstarka: USA bombade Kambodja i åratal, är den enda nation hittills som satt in atombomber och därtill mot civilbefolkning. Det är amerikanismens anhängare som ska göra avbön, inte vi som stödde små nationers rätt till självständighet.

Det är alldeles uppenbart att det finns skäl att gräva kring Mårten Palmes dåvarande flickvän men ytterst få har varit intresserade och många har aktivt försökt att kväva det intresse som funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in