Citat:
Ursprungligen postat av
estet10
Hej! Har börjat kika på jobb som personlig assistent . Och undrar hur det är att jobba som det? Är det ett soft jobb eller?
Hur ser en vanlig dag ut ungefär? Vet att de beror på vilken brukare . Men vad man oftast hjälper till med
Du gör det brukar göra om dagarna, fast du hjälper en so gör samma.
Vissa har jobb, så du klär på dom mm hjälper dom på tåg/buss till jobbet mm mm
En extra hand med andra ord.
Sen har vi dom som är skadade och då händer det väl inte så mycket, kör runt dom i rullstolen för dagliga frusklugten hjälp toa besök, duschen, mat.
Skriver det frun så vad hon fick göra när hon jobbade extra för många många år sen.
Men att hjälpa den som satt i rullstolen och jobbade var nog det tråkigaste hon hade gjort.