2018-11-25, 19:44
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Har googlat lite och hittar bara att Malmö, Göteborg och Elfsborg bojkottade. Några fler? Några lag som bojkottat i superettan?

Tråkigt att skiten kom upp igen, hoppas på en ny ettårig sejour.
2018-11-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det är ju nytt regelsystem som börjar gälla från nästa år. SVFF insåg problemet efter Dalkurds strul och det klubbades igenom ett förbud att flytta klubbar

Dåså. Skyll på SVFF då som inte insåg problematiken i tid istället.
2018-11-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MputoMbamba
Snö, minusgrader och misslyckat kval. Fan inte kul att besöka Grimsta andra gången för i år...

Spela allsvensk kvalmatch i Sverige veckan innan första advent. Fullkomligt lysande planering. Kanske någon mer sammanhållen omgång så att sista allsvenska omgången spelas sista veckan i oktober och kvalet i början av november? Mindre risk för snökaos
2018-11-25, 19:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Höra hemma i allsvenskan och vara ett storlag är helt olika saker. Titlarna är de som spelar roll, att granen varvar ner i klubben gör ju inte dem till nått större lag. Och de är väl en av många få som byggt om sin arena för att göra den mindre.

De tror själva att de ska vara ett topplag. Jag tror de blir ett mittenlag men de har potential att på sikt åter bli ett topplag tror jag. Kul att de är tillbaka tycker jag. Enda negativa är att nu har superettan inga riktiga storlag kvar.
2018-11-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ganska enkelt för Blåvitt och Malmö att bojkotta. De hade ändå inte haft några supportrar där så lite skillnad jämfört med Stockholmslagen.
Du är full av skit. Supportrar till AIK, Djurgården och Hammarby saknade ryggrad och besökte Eskilstuna. Riktigt illa gjort.

Men om du vill ha det till att Göteborg inte skulle haft supportrar på plats i Eskilstuna om situtionen varit annan är skitsnack.

Vad jag förstår så hade IFK mycket folk på plats i Örebro i sista omgången och d¨snackar vi ett lag som gått riktigt dåligt plus en obetydlig match.
Men besök du Eskilstuna med stolhet!
2018-11-25, 20:30
Medlem
Trist att BP åkte ut. Jag blir lite imponerad av AFC, demokratisktunderskott till trots. De lyckas med något som exempelvis Örgryte, Halmstad, Mjällby, GAIS.... misslyckas med.

De byter stad och "fungerar" ändå. Visst kan man kritisera hur klubben styrs, men min bild är inte att Ryssholm (den ryske polischefen och juristen som utmanade maffian) satsar absurda summor och värvar färdiga allsvenska spelare.

Lite poetisk rättvisa att det är Ajeti som förnedrades och sparkades från BP av Majstorovic och Pimienta som slår ut BP.

Trist och intressant med Lahne. Han gjorde även snygg assist till målet.
2018-11-25, 20:42
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Spela allsvensk kvalmatch i Sverige veckan innan första advent. Fullkomligt lysande planering. Kanske någon mer sammanhållen omgång så att sista allsvenska omgången spelas sista veckan i oktober och kvalet i början av november? Mindre risk för snökaos
Häruppe i norr spelar vi ligacupen utomhus, eller ja i Hudik och Östersund men inte fan gnäller vi.

Adde är ett troll så ingen idè att bry er om honom.
Tråkigt med AFC upp men samtidigt var det inte så roligt med BP, Trelleborg och Dalkurd heller.

Enda som spelade roll var att Helsingborg med Granen gick upp.
2018-11-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du är full av skit. Supportrar till AIK, Djurgården och Hammarby saknade ryggrad och besökte Eskilstuna. Riktigt illa gjort.

Men om du vill ha det till att Göteborg inte skulle haft supportrar på plats i Eskilstuna om situtionen varit annan är skitsnack.

Vad jag förstår så hade IFK mycket folk på plats i Örebro i sista omgången och d¨snackar vi ett lag som gått riktigt dåligt plus en obetydlig match.
Men besök du Eskilstuna med stolhet!

Bara småbarn eller efterblivna vuxna som tror att en bojkott skulle göra någon skillnad. Enda det gör att ens egna lag får mindre vind i rygg och hela matchen känns som en betydelselös träningsmatch.

Var väl Malmö som torskade med 3-1... Hade nog aldrig hänt om Malmö hade haft en fylld kortsida....
2018-11-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Häruppe i norr spelar vi ligacupen utomhus, eller ja i Hudik och Östersund men inte fan gnäller vi.

Adde är ett troll så ingen idè att bry er om honom.
Tråkigt med AFC upp men samtidigt var det inte så roligt med BP, Trelleborg och Dalkurd heller.

Enda som spelade roll var att Helsingborg med Granen gick upp.

Man är troll för att man tycker att det är larvigt att bojkotta? Ok!
2018-11-26, 01:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Sagt förr, säger igen; Beijmo på väg på lån.

Målvakten ser ut att bli Eskelinen.

Eskelinen
Beijmo - Une Larsson - Danielson - Augustinsson
Ulvestad - E.Johansson - X*
ME** - Badji*** - Bärkroth

Vad säger ni andra?

*Kozica
**Magnus Eriksson
***Stannar till sommaren iaf

Vad säger ni andra? En kreativ innemitt behövs, alternativt ME där, och en ny ytter.

Kan utmana om topp 5 iaf. Topp 3 inte omöjligt, enligt mig.

Men ni andra?
2018-11-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sagt förr, säger igen; Beijmo på väg på lån.

Målvakten ser ut att bli Eskelinen.

Eskelinen
Beijmo - Une Larsson - Danielson - Augustinsson
Ulvestad - E.Johansson - X*
ME** - Badji*** - Bärkroth

Vad säger ni andra?

*Kozica
**Magnus Eriksson
***Stannar till sommaren iaf

Vad säger ni andra? En kreativ innemitt behövs, alternativt ME där, och en ny ytter.

Kan utmana om topp 5 iaf. Topp 3 inte omöjligt, enligt mig.

Men ni andra?

Det där med Beijmo. Har du hört det någonstans eller är det bara förhoppningar? Hade onekligen löst mycket och känns inte alltför osannolikt.

Tror för övrigt att Une drar. Bosse har väl sagt att han är sugen på att gå utomlands. Tveksamt dock om det kommer några bra bud efter att han bytt position så pass ofta som i år. Jag anser inte att Bärkroth håller för startplats. Tycker han inte alls har varit bra denna höst.

Faktiskt helt sjukt att ingen av våra nya yttrar har slagit väl ut. Alla har floppat i år. Kozica, Ring, Eddhari och Bärkroth.

Annars har jag inga synpunkter på dina tankar.
2018-11-26, 02:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det där med Beijmo. Har du hört det någonstans eller är det bara förhoppningar? Hade onekligen löst mycket och känns inte alltför osannolikt.

Tror för övrigt att Une drar. Bosse har väl sagt att han är sugen på att gå utomlands. Tveksamt dock om det kommer några bra bud efter att han bytt position så pass ofta som i år. Jag anser inte att Bärkroth håller för startplats. Tycker han inte alls har varit bra denna höst.

Faktiskt helt sjukt att ingen av våra nya yttrar har slagit väl ut. Alla har floppat i år. Kozica, Ring, Eddhari och Bärkroth.

Annars har jag inga synpunkter på dina tankar.

Har hört genom företagsfolk att B är på G, iaf till sommarn.

Une drar ej. I så fall till danska ligan eller dylikt. Som sagt tidigare; tyvärr stannat upp i utvecklingen.

Dock spelat ytterback mycket. Vilket iofs på sikt kan ha utvecklat hans spel (Passningar etc)

Kozica och Eddhari är bra bänkfyllare, men inget för elvan.

Bärkroth har bidragit. Inte levt upp till sitt namn, men bidragit. Personligen tror jag hårt på honom.

Yttrarna, ja... Ring blixtrar. Haris tyvärr helt slut - 30+ och skadedrabbad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in