2018-11-25, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man ser på bouppteckningen så får man en känsla av att tillgångar medvetet är omvandlade till kontanter. Så en del indicier pekar mot en lång planering. Men din sammanfattning pekar på ett besked i mellandagarna som det som utlöste händelsen. För det talar även det hastiga testamentet som krävde vittnen under mellandagarna. Det behöver kanske inte ligga en motsättning där, men man kan ändå fundera på hur det har förhållit sig med tidsaspekten. Undrar var dom tillbringade sin jul? A kanske inte ens orkade med något firande?

Stackars människor.

Ja, ekonomin såg ju fantastisk ut i bouppteckningen.
Det fanns ju massor med pengar på flera olika konton.

Minns jag rätt, när jag säger att dom sålde en del grejor på Blocket.
Har för mig att vi snackade om det i början av tråden.
Mitt minne kan svika mig.

Jag får också känslan av att det "slutgiltiga beslutet" togs i en hast.
Testamentet, som du säger, känns hastigt påkommet och lite slarvigt skrivet.
Dom syntes ju utanför villan runt julledighet på ett normalt sätt, pappa dotter... julavslutning mm
På nåt sätt känns det ologiskt att dom redan efter sommaren bestämde att vi dör den 9/1.
Nej, om dom hade tagit "beslutet" i höstas, så hade dom hittat ett datum i höstas.

Däremot så tror jag att fröet såddes i höstas.
Nu orkar vi inte mer..... händer det här, eller det här, så orkar vi inte mer.
Sen "hände det som inte fick hända" nånstans runt jul, och då fattade dom "det slutgiltiga beslutet" och i all hast fixade med testamente, skrev brev till kollegor och vänner mm mm.
Så fröet såddes nog, dom har pratat om det, båda kanske "innerst inne" har vetat att det skulle bli så här, men när chocken kom, så fattades beslutet i all hast.

Även detta kan vi ju bara spekulera i, men jag tror att du "Armen" har rätt.
Citera
2018-11-25, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
God morgon

Har läst lite till nu och tack till Avd.9 för sammanfattningarna. Jag saknar dock informationen om att familjen fick beskedet om att dottern inte skulle få ingå i den experimentella behandlingen utomlands. Den kom ungefär samtidigt som mamman fick veta att hennes cancer var tillbaka.

Innan dess hade familjen både hopp om att mamman var frisk och om att dottern skulle få påbörja behandlingen utomlands. De förberedde sig för att kunna flytta direkt när de blev erbjudna plats på behandlingen. Tyvärr var dottern alldeles för sjuk visade det sig, och detta besked knäckte deras sista hopp.

Jag kan tyvärr inte ange källa.

Vilken jäkla info du kommer med TACK !!!
Att A blev nekad en experimentell behandling för att hon var FÖR SJUK.
Du bidrar just nu med mycket och bra info, så snälla stanna kvar i tråden, och sluta
inte skriv om det skulle hetta till.

Mitt feta : När fick H veta att cancern kommit tillbaka ??

Jag kan inget om sjukdomar, men kan det vara såhär:
Hon fick tidigt veta att prover visade dålig prognos, och att hon fått metastaser, och därför
var väldigt deprimerad, såklart.
Men sen kom det TUNGA BESKEDET och då gav dom upp.... NÄR kom det ???
Citera
2018-11-25, 10:45
Bannlyst
Citat:
God morgon

Har läst lite till nu och tack till Avd.9 för sammanfattningarna. Jag saknar dock informationen om att familjen fick beskedet om att dottern inte skulle få ingå i den experimentella behandlingen utomlands. Den kom ungefär samtidigt som mamman fick veta att hennes cancer var tillbaka.

Innan dess hade familjen både hopp om att mamman var frisk och om att dottern skulle få påbörja behandlingen utomlands. De förberedde sig för att kunna flytta direkt när de blev erbjudna plats på behandlingen. Tyvärr var dottern alldeles för sjuk visade det sig, och detta besked knäckte deras sista hopp.

Det kanske var just det beskedet dom fick "runt jul", och som jag/vi alla har undrat över.....
Det sista halmstrået som dom ryckte i för att hjälpa sin dotter, försvann..........
Det kanske var just det beskedet dom fick..... för nåt besked det fick dom, det är jag 100 på.

Från hopp, till ren förtvivlan...... Finns inget mer vi kan göra, nu skiter vi i det här.
Citera
2018-11-25, 10:55
Medlem
Citat:
God morgon

Intressant information.
Vet du vad det var för typ av behandling, mot vad?
Citera
2018-11-25, 10:55
Medlem
Citat:
God morgon

Tack för att du skriver i tråden! Vet du vilken experimentell behandling man ville testa? Hade A fått behandling utomlands tidigare? Vet du hur Moas mående var under sommaren och hösten? I pm:et angavs att försämringen hade gått snabbt för henne. Jag har inte riktigt trott på att mamman fått tillbaka cancern, vet inte varför, men om det var så måste det beskedet verkligen ha knäckt föräldrarna.
Citera
2018-11-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, ekonomin såg ju fantastisk ut i bouppteckningen.
Det fanns ju massor med pengar på flera olika konton.

Minns jag rätt, när jag säger att dom sålde en del grejor på Blocket.
Har för mig att vi snackade om det i början av tråden.
Mitt minne kan svika mig.

Jag får också känslan av att det "slutgiltiga beslutet" togs i en hast.
Testamentet, som du säger, känns hastigt påkommet och lite slarvigt skrivet.
Dom syntes ju utanför villan runt julledighet på ett normalt sätt, pappa dotter... julavslutning mm
På nåt sätt känns det ologiskt att dom redan efter sommaren bestämde att vi dör den 9/1.
Nej, om dom hade tagit "beslutet" i höstas, så hade dom hittat ett datum i höstas.

Däremot så tror jag att fröet såddes i höstas.
Nu orkar vi inte mer..... händer det här, eller det här, så orkar vi inte mer.
Sen "hände det som inte fick hända" nånstans runt jul, och då fattade dom "det slutgiltiga beslutet" och i all hast fixade med testamente, skrev brev till kollegor och vänner mm mm.
Så fröet såddes nog, dom har pratat om det, båda kanske "innerst inne" har vetat att det skulle bli så här, men när chocken kom, så fattades beslutet i all hast.

Även detta kan vi ju bara spekulera i, men jag tror att du "Armen" har rätt.

Hanna hade lagt ut mattor och något mer till försäljning på Blocket på sommaren. Nån sa att de hade gjort om i Agnes rum. Så jag fick inte intrycket att det handlade om något större belopp.
Citera
2018-11-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Hanna hade lagt ut mattor och något mer till försäljning på Blocket på sommaren. Nån sa att de hade gjort om i Agnes rum. Så jag fick inte intrycket att det handlade om något större belopp.

Har för mig det var någon som nämde att det var barnmöbler typ. Att tjejerna börja bli stora och ville inte längre ha så barnsliga rum.
Så det såldes nog inte pga att få in stålar.
Citera
2018-11-25, 11:19
Medlem
Citat:
God morgon

Det finns information som är sin egen källa. En planerad flytt förklarar en hel del av det som kan se ut som planerande inför tragedin. Men fylla samma syfte i slutändan. Då förstår jag varför testamentet skrevs i mellandagarna och varför tragedin skedde efter julen. Den sista julen före avresan — resan som ändå blev av.
Citera
2018-11-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ja, de fick beskedet att denna specifika behandling tyvärr inte passade döttrarna. Minns dock inte om det var Tyskland. Föräldrarna hade sökt och döttrarna hade testats (tror jag) men uppfyllde inte kraven för denna behandling.

Edit: Återigen vill jag understryka att jag inte kan garantera sanningshalten i denna information.

Gäller det sistnämnda fortfarande (i ditt inlägg ovan, från 3 november), att du inte kan garantera sanningshalten i detta - eller har du nu fått ny information som styrker sanningshalten?
Citera
2018-11-25, 12:05
Medlem
För att inte tråden ska hamna i ”höga doser av antibiotika”-träsket så kan det kanske vara av intresse att det pågår tester för att hitta en medicin mot ME/Cfs. Ett läkemedelsbolag, Cortene, testar bland annat en peptid kallad CT38. Det försöket pågår i USA och är godkänt av FDA. Testpersonerna måste vara över 18 år i det testet så det är knappast aktuellt i det här fallet.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03613129

Den pågående forskningen är intensiv och det pågår tester runt om i världen, det finns en hel del som pekar mot att det kan röra sig om en autoimmun sjukdom med genetisk predisposition. All klinisk forskning är inte offentlig så det går inte att hitta alla projekt som skulle kunna ha varit aktuella i A;s fall. Att hon kan ha varit en kandidat för experimentell behandling är dock möjligt.

http://simmaronresearch.com/2018/09/autoimmune-model-chronic-fatigue-syndrome-begins-gut/

Det vore oerhört tragiskt om det var ett negativt besked att hon inte kunde få delta i en försöksbehandling som faktiskt hade kunnat hjälpa som var det avgörande dråpslaget för familjen.

Stackars människor.
Citera
2018-11-25, 13:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag håller med dej.
När jag skrev ner allt som jag "visste" och som jag fått till mig så blev jag själv
väldigt tagen.
Hela denna historien är så jävla tragisk, och den berör oss ALLA på olika sätt.
Sorg, Ilska mm.
Jag själv har 5 barn.
Mina två döttrar är 11 & 13 år, och när jag tänker på vad jag skulle göra om jag hade
sett mina döttrar lida så kommer det tårar.
INGET får göra mina barn illa.
Den STORA skillnaden är att jag ALDRIG skulle ha förmågan att ta livet av dom.
Därför MÅSTE jag få reda på hur dom tänkte i den fruktansvärda situation som dom befann
sig i, och hur i helvete dom kunde fatta detta beslut.
ÅJag säger INTE att min text är sanningen, men jag tror att den är "ganska nära sanningen"

Vad snopen jag skulle bli om det visar sig att O verkligen var en narcissist, spelmissbrukare, pedofil som idkade incest på barnen och tillslut dödade alla för att dom inte presterade så bra i skolan.
Det finns faktiskt en chans att det är den rätta sanningen, men inte i min värld.
Jag tror att familjen älskade varandra, och på nåt sjukt sätt gjorde detta av kärlek.

En vacker dag kanske den riktiga sanningen kommer fram.

Återigen tack. Hade tänkt skriva igår kväll men var så tagen av din sammanfattning att jag inte förmådde mig. Även om vi är flera som trott på PM osv så var det väldigt jobbigt att läsa när du sammanfattade allt så bra.

Tror att det är väldigt nära sanningen men har lite funderingar. Jag tror inte de började planera flera månader innan men de hade nog tanken sker det är och det här så gör vi så. Då var det bara tankar och från tanke till handling är steget väldigt långt. Sedan kom smäll på smäll och då orkade de inte längre utan tog ett definitivt ödesdigert beslut....
Jag är helt övertygad om att de älskade sina barn över allt annat och deras handlingar var av kärlek i sin egna värld. Jag har dock svårt att föreställa mig att de har sinnesnärvaro att författa brev och spela in en digital film efter de dödat sina barn, de ville säkert bara dö själva så fort som möjligt.
Brev och film är säkerligen gjorda i samband med att de skrev testamentet.

Citat:
God morgon

Tack för din viktiga information. Passar bra in bland andra PM

Arma människor, vilken tragik
Citera
2018-11-25, 13:26
Medlem
Rosamunds avatar
Det har kommit några inlägg och pm med frågor så jag svarar på dem här.

Jag har inte så detaljerad information och vill helst inte skriva mer än att familjen fick dessa tunga besked under vintern.

Kan inte garantera att informationen är sann. Det är inte jag personligen som hört det från föräldrarna eller läst något av breven till kollegorna.
Jag anser dock att mina källor är trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in