2018-11-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nej precis, men det är de summorna vi kommer upp i ifall en allsvensk klubb vill ha honom. BP kommer inte rea ut honom till någon allsvensk rival bara för att vara snälla.

Sedan är det klart att talangerna borde stanna kvar så länge som möjligt. Se bara på Isak, visst AIK fick riktigt bra betalt men killen har kastat bort två år när han egentligen behöver spela som mest.

Jo men det styrs ju också av vad Lahne själv vill.
Vill han lämna för en större svensk klubb så har nog inte BP så mycket att sätta emot, tyvärr. Då "reas" hm ut för 5milj med vidareförsäljningsklausul.
2018-11-23, 20:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Jo men det styrs ju också av vad Lahne själv vill.
Vill han lämna för en större svensk klubb så har nog inte BP så mycket att sätta emot, tyvärr. Då "reas" hm ut för 5milj med vidareförsäljningsklausul.
Ingen aning vad Lahne och hans rådgivare tänker men jag som träffar på en hel del yngre "stjärnor" och de lever bland molnen och skulle gå till en större liga för mer pengar.
Jag kan inte heller klandra dem, svårt att tacka nej till så mycket pengar i en så oförutsägbar bransch, deras fotbollskarriär kan vara över i morgon.

Jag hoppas åtminstone på en utlåning till allsvenskan om han utomlands.
2018-11-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om BP bara fixar detta kval bör Lahne definitivt stanna. Både han och Benjamin Nygren i IFK Göteborg är mycket intressanta 01or som jag tror kan göra avtryck i nästa års allsvenska.

Nej. Nygren kraftigt överskattad. Lika överskattad som han som kallas för Paka som inte alls levererat och mest varit utanför Blåvitts lag.
2018-11-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Tveksamt. Han bör ju spela i ett lag så han är en startspelare. I AIK blir han ju med risk inte det.
Gå till AIK och lånas tillbaka till BP. :P

Det är nog bästa alternaitivet. Vi ska såklart värva honom för att ha honom på bänken för att förhindra att dif eller bajen norpar honom. Och håller sig BP kvar bör det finnas klausul att han inte ska spela mot oss.
2018-11-24, 15:36
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nej. Nygren kraftigt överskattad. Lika överskattad som han som kallas för Paka som inte alls levererat och mest varit utanför Blåvitts lag.

På vilket sätt är Nygren kraftigt överskattad?

Han har ändå presterat bättre än Lahne i u-landslagen samt har ett högre målsnitt i allsvenskan.
Senast redigerad av junkbord 2018-11-24 kl. 15:46.
2018-11-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
På vilket sätt är Nygren kraftigt överskattad?

Han har ändå presterat bättre än Lahne i u-landslagen samt har ett högre målsnitt i allsvenskan.

Nygren är överskattad eftersom han kommer från Sveriges baksida. Alla talanager därifrån är överskattade. Som han som kallas för Paka som jag nämnde. Många på baksidan haussade upp honom som något extra och speciellt men när han väl spelat har han inte visat något speciellt. Det är väl snarare så att lagen på baksidan har dålig ungdomsverksamhet. De som är bra där, är medelmåttor jämfört med spelare från övriga landet. Bara att se på Blåvitts A-lag. Sånt smittar av sig också nedåt i verksamheten.
2018-11-24, 16:09
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Nygren är överskattad eftersom han kommer från Sveriges baksida. Alla talanager därifrån är överskattade. Som han som kallas för Paka som jag nämnde. Många på baksidan haussade upp honom som något extra och speciellt men när han väl spelat har han inte visat något speciellt. Det är väl snarare så att lagen på baksidan har dålig ungdomsverksamhet. De som är bra där, är medelmåttor jämfört med spelare från övriga landet. Bara att se på Blåvitts A-lag. Sånt smittar av sig också nedåt i verksamheten.

Aha du är ett troll, då förstår jag.
2018-11-24, 16:43
Medlem
bombaccis avatar
Känns som om bp kommer fixa att stanna kvar i allsvenskan imorgon. Kul det.

Det var lite som jag trodde innan säsongen. BP chans var att hålla de fd superettanlagen bakom sig då de vann superettan förra året och i bästa fall hålla ett allsvenskt lag bakom sig. De lyckades hålla sina superettalag bakom sig och verkar kunna kvala sig kvar. Men nästa år kommer bli ännu tuffare då Helsingborg är ett storlag som är riktigt laddade o tycks tro att de är bäst i Sverige (det är de inte) men Helsingborg kommer klara sig bättre än BP. Kanske att BP kan hålla Falkenberg bakom sig men vilka fler ska de kunna ha bakom sig?

Vad bör BP göra för att överleva ännu en säsong?

BP har ju inga pengar att värva någon supertalang för. Kul att kunna kolla på allsvensk fotboll på orten med.
2018-11-24, 19:38
Medlem
Citat:

Återstår att se. Tre matcher hittills i allsvenskan, varav två från start, har resulterat i två mål. Inget dåligt snitt för en 17-åring, men givetvis för få matcher för att dra några säkra slutsatser.
2018-11-24, 20:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Det var lite som jag trodde innan säsongen. BP chans var att hålla de fd superettanlagen bakom sig då de vann superettan förra året och i bästa fall hålla ett allsvenskt lag bakom sig. De lyckades hålla sina superettalag bakom sig och verkar kunna kvala sig kvar. Men nästa år kommer bli ännu tuffare då Helsingborg är ett storlag som är riktigt laddade o tycks tro att de är bäst i Sverige (det är de inte) men Helsingborg kommer klara sig bättre än BP. Kanske att BP kan hålla Falkenberg bakom sig men vilka fler ska de kunna ha bakom sig?

BP har ju inga pengar att värva någon supertalang för. Kul att kunna kolla på allsvensk fotboll på orten med.

HIF kan inte räknas som ett nuvarande storlag men de har varit det. Trots att de ligger 2000-talets svenska guldkust.
2018-11-25, 10:23
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Vad krävs för att bli ett storlag nuförtiden, att vara större än typ Oddevold å Gefle?
2018-11-25, 10:35
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vad krävs för att bli ett storlag nuförtiden, att vara större än typ Oddevold å Gefle?

Ja det är nog en bra början

De har ju en landslagsspelare och har en stor arena. Det är ett klassiskt lag som hör hemma i allsvenskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in