2018-11-24, 21:52
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hur går det med mordutredningen?

Vilken utredning?
Citera
2018-11-24, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Så måste det vara. Inte en chans att man vill undersöka träden map ev träffar och vinklar.

Den intellektuella eliten har knäckt ännu en gåta

Vi har även fått lära oss att anledningen till att utredningen drar ut på tiden inte är att det skulle råda sekretess under pågående utredning, utan i mörkläggningssyfte

.. Jadu, fortsatt trevlig lördagskväll
Citera
2018-11-24, 22:13
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Den intellektuella eliten har knäckt ännu en gåta

Vi har även fått lära oss att anledningen till att utredningen drar ut på tiden inte är att det skulle råda sekretess under pågående utredning, utan i mörkläggningssyfte

.. Jadu, fortsatt trevlig lördagskväll

Mörkläggning? Av vadå? Av vem? Konspirerar alla? Mot den lilla människan?
Citera
2018-11-24, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Mörkläggning? Av vadå? Av vem? Konspirerar alla? Mot den lilla människan?

Men hallå...den intellektuella eliten har ju klargjort detta för oss alla, med tung vetenskaplig evidens som stöd för sina argument också...eller kanske inte

Ganska lätt för oss andra, som inte tror på tomten, att förstå vad det handlar om. Saker som att kolla ev kulhål i träd är åtgärder man kan vänta med, därför är det först nu man gör dom, andra åtgärdet har man tvingats göra före.
Citera
2018-11-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det har gått ett bra tag nu och inga uttalanden har väl gjorts? Att avrätta en downis med 25 skott är en helt bisarr handling men utredningsmässigt bör det väl inte vara någon jättegrej.

Min gissning är att statens försöker trolla med röven för att komma på en hyfsat bra förklarning till hur det här kunde gå till. Bara tystnaden talar för att det finns än mer försvårande omständigheter utöver de 25 avlossade skotten.

Du har alldeles rätt. De här ärendet hade kunnat varit klart för länge sen men problemet är att man inte hittat bortförklaringar som håller i rätten. Och då ska man komma ihåg att det är interna utredningar som håller i det, alltså en instans som syftar till att fria alla poliser från åtal, hur jävla korkat de än har betett sig. Förvänta dig inget åtal. När hjärntrusten tänkt färdigt kommer utredningen att läggas ner därför att brott inte kan styrkas.

PS Bry dig inte om hårdrockaren. Han är sjuk...
Citera
2018-11-25, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Du har alldeles rätt. De här ärendet hade kunnat varit klart för länge sen men problemet är att man inte hittat bortförklaringar som håller i rätten. Och då ska man komma ihåg att det är interna utredningar som håller i det, alltså en instans som syftar till att fria alla poliser från åtal, hur jävla korkat de än har betett sig. Förvänta dig inget åtal. När hjärntrusten tänkt färdigt kommer utredningen att läggas ner därför att brott inte kan styrkas.

PS Bry dig inte om hårdrockaren. Han är sjuk...

Precis.

Det är ju definitivt inte så att man först måste göra teknisk undersökning på plats, höra vittnen, få tag i dom, hålla förhör med tolk.

Därefter skall dödsorsaken faställas, det skall göras en rättsmedicinsk undersökning av den döde( ett moment som rättsmedicin och INTE polisen gör) som bara tar en dag eller två och inte någon vecka( i bästa fall).

Därefter skall deras vapen undersökas, man skall prata med alla tre poliser, göra en rekonstruktion på hur dom stått på platsen, vem som hållit i vad. Säkra annan teknisk bevisning.

Allt detta skall också dokumenteras skriftligen. Klart det bara tar några dagar och OMÖJLIGEN kan ta månader..

Självklart är det ju också så att den fakta som finns ang polisens interna utredningsdel är en mörkläggning av regeringen som också är inblandad i konspirationen.

Dom poliser som blivit dömda har blivit det för att man dragit lott, detta enbart för att kunna lägga täckmantlar inför svenska folket, och inte för att det fanns bevis för att dessa poliser begått brott

Den intellektuella eliten går från klarhet till klarhet
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-25 kl. 00:21.
Citera
2018-11-25, 00:20
Medlem
Citat:
Men hallå...den intellektuella eliten har ju klargjort detta för oss alla, med tung vetenskaplig evidens som stöd för sina argument också...eller kanske inte

Ganska lätt för oss andra, som inte tror på tomten, att förstå vad det handlar om. Saker som att kolla ev kulhål i träd är åtgärder man kan vänta med, därför är det först nu man gör dom, andra åtgärdet har man tvingats göra före.

Fast det är allmän kännedom att poliser kommer undan brott.
Ett exempel.. 2 poliser anmälde en kollega i Uppsala för övervåld.. gissa vad anmälan lades ner och polisen jobbar än idag kvar. Samma polis gick till flustret en fredags kväll och betedde sig som skit på fyllan. Hotade vakter samt gäster och bokstavligen skröt om hur poliser slipper straff. Även då gjordes en anmälan mot polisen av vakter och gäster då han lappade till en kille. Gissa vad anmälan lades ner IGEN.
Så poliser mörkar och ljuger för samhället och det är allmän kännedom.
P.s är du polis så är detta ingen nyhet för dig.
Citera
2018-11-25, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Fast det är allmän kännedom att poliser kommer undan brott.
Ett exempel.. 2 poliser anmälde en kollega i Uppsala för övervåld.. gissa vad anmälan lades ner och polisen jobbar än idag kvar. Samma polis gick till flustret en fredags kväll och betedde sig som skit på fyllan. Hotade vakter samt gäster och bokstavligen skröt om hur poliser slipper straff. Även då gjordes en anmälan mot polisen av vakter och gäster då han lappade till en kille. Gissa vad anmälan lades ner IGEN.
Så poliser mörkar och ljuger för samhället och det är allmän kännedom.
P.s är du polis så är detta ingen nyhet för dig.

Nu är det ju vad som kan bevisas, och inte vad någon vakt/polare sagt, eller vad någon annan " tycker " är övervåld, som avgör den saken.

Poliser blir dömda då det finns bevis för att dom begått brott, så enkelt är det. Det HAR hänt vid mer än ett tillfälle nämligen. Eller skulle dessa domar bero på att man dragit lott för vissa som slumpmässigt skall få bli dömda menar du.

Nja, tag av dig foliehatten istället kompis.
Citera
2018-11-25, 01:06
Medlem
Citat:
Nu är det ju vad som kan bevisas, och inte vad någon vakt/polare sagt, eller vad någon annan " tycker " är övervåld, som avgör den saken.

Poliser blir dömda då det finns bevis för att dom begått brott, så enkelt är det. Det HAR hänt vid mer än ett tillfälle nämligen. Eller skulle dessa domar bero på att man dragit lott för vissa som slumpmässigt skall få bli dömda menar du.

Nja, tag av dig foliehatten istället kompis.

Ok så bevisvärdet från 2 poliser har ingen större betydelse då är det vad du menar?
Lustigt då privatpersoner fälls för brott enbart av polisens vittnesmål?
Det här jag själv fått uppleva.
Tror det är dags för dig att att ta på dig foliehatten så att du slipper rösterna som säger att poliser aldrig gör fel..
För poliser är människor precis som du och jag och det är mänskligt att fela.

Det finns sätt att motverka den negativa synen på poliser idag t.ex en videokamera på bröstet som aktiveras så fort dom kliver ur bilen.

Men vänta nu.. Det är polisen själva som sätter sig emot att kameror ska användas. Polisen påstår att det är integritetskränkande och kommer därför ej att skaffa kameror.
I mina öron låter det som att dom försöker skydda sig själva. För jag anser inte att det är integritetskränkande att en polis har en kamera på bröstet vid utryckning. Det är knappast troligt att polisen skulle ladda upp filmen på Youtube. Jag skulle faktiskt känna mig tryggare om polisen bar en kamera
Citera
2018-11-25, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Ok så bevisvärdet från 2 poliser har ingen större betydelse då är det vad du menar?
Lustigt då privatpersoner fälls för brott enbart av polisens vittnesmål?
Det här jag själv fått uppleva.
Tror det är dags för dig att att ta på dig foliehatten så att du slipper rösterna som säger att poliser aldrig gör fel..
För poliser är människor precis som du och jag och det är mänskligt att fela.

Det finns sätt att motverka den negativa synen på poliser idag t.ex en videokamera på bröstet som aktiveras så fort dom kliver ur bilen.

Men vänta nu.. Det är polisen själva som sätter sig emot att kameror ska användas. Polisen påstår att det är integritetskränkande och kommer därför ej att skaffa kameror.
I mina öron låter det som att dom försöker skydda sig själva. För jag anser inte att det är integritetskränkande att en polis har en kamera på bröstet vid utryckning. Det är knappast troligt att polisen skulle ladda upp filmen på Youtube. Jag skulle faktiskt känna mig tryggare om polisen bar en kamera

Vad du anser dig uppleva är ganska ointressant, det intressanta är vad det finns för Bevis.

Huruvida ett vittnesmål räcker som bevisning är avhängingt av en rad faktorer och har noll att göra med vem man är, det är vittnesmålets tillförlitighet i sig som räknas. Det finns poliser som fällts på vittnesmål av enskild privatperson också, även för grövre brott.

Nej polisen sätter sig inte emot ett skit, känner flera som väljer att gå med dom,. Det köps in. På olika lokalpolisområden... Osv osv.

Läs det jag skriver och Nyktra till.

Poliser kan göra fel,ibland begår dom även brott, går det att bevisa blir dom dömda för det. Går det inte blir dom inte dömda för det. Så enkelt är det.

Att poliser inte blivit dömda för när dom brukat våld i tjänsten beror inte på någon tomte korruption som du tror. Det beror på att polisen faktiskt FÅR bruka våld i vissa lägen. Oavsett vad tomtar som du anser.

Som sagt, tag dina mediciner och Nyktra till farbror.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-25 kl. 01:22.
Citera
2018-11-25, 01:35
Medlem
Citat:
Vad du anser dig uppleva är ganska ointressant, det intressanta är vad det finns för Bevis.

Huruvida ett vittnesmål räcker som bevisning är avhängingt av en rad faktorer och har noll att göra med vem man är, det är vittnesmålets tillförlitighet i sig som räknas. Det finns poliser som fällts på vittnesmål av enskild privatperson också, även för grövre brott.

Nej polisen sätter sig inte emot ett skit, känner flera som väljer att gå med dom,. Det köps i. På olika lokalpolisområden... Osv osv.

Läs det jag skriver och Nyktra till. Poliser kan göra fel,ibland begår dom även brott, går det att bevisa blir dom dömda för det. Går det inte blir dom inte dömda för det.

Att poliser inte blivit dömda för när dom brukat våld i tjänsten beror inte på någon tomte korruption som du tror. Det beror på att polisen faktiskt FÅR bruka våld i vissa lägen.

Nyktra till är inte så svårt då jag inte dricker alkohol. Fast när man läser dina inlägg så målar du upp polisen som änglar.
Ang misshandeln som lades ner så var det vittnesuppgifter från 2 ordningsvakter, entré värden och 5 gäster och det las ner.

Du går väldigt gärna förklara för mig varför förundersökningsledaren la ner utredningen mot en av hans kollegor och varför skickades det inte till åklagaren. Även ordningsvakterna tyckte det var helt sjukt att en misshandel med flera vittnesuppgifter från olika personer kunde läggas ner.
Ontopic jag kan förstå att polisen var stressad men att en med Downs skulle vara kapabel till att skjuta med ett automatvapen känns helt galet för mig eftersom att dom flesta med Downs som jag har träffat alltid är glada och ler. Visst jag har stött på våldsamma också men då har dom även haft någon annan diagnos som autism eller liknande.
Citera
2018-11-25, 08:17
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Hahaha det är alltid lika kul att läsa inläggen av ”den intellektuella eliten”
Snart släpper någon bomben att det egentligen var 300 skott som avlossades, 100 vardera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in