2018-11-24, 20:53
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
2 år.

Men UHR påverkas inte av dessa preskripstionstider, de kan fortsätta utreda och dra tillbaka resultat även efter detta.
Precis, UHR kan dra tillbaka ett HP-resultat oavsett hur lång tid som har gått. Fast då får väl UHR göra utredningen själv utan hjälp från Åklagarmyndigheten och EBM? Stämmer det?
Citera
2018-11-24, 20:53
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jageganskaful
Vad hade du sagt om jag släppte av dig flera timmar hemifrån utan pengar och telefon, du känner ingen och vet inte hur du ska komma hem vad gör du om det skulle inträffa dig?
Det var inte där ironin låg, det är bara tråkigt. Det är något alla får leva med när dom plötsligt blir frisläppta.

Men låna en telefon av tingsrätten borde han väl ha fått?
Citera
2018-11-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
2 år.

Men UHR påverkas inte av dessa preskripstionstider, de kan fortsätta utreda och dra tillbaka resultat även efter detta.

Domen hjälper UHR otroligt mycket för bevisningen är så stark då.

Ska UHR återkalla resultat så bör bevisen återigen väldigt starka (vilket jag anser att dom inte har på alla). Kalabalik skulle uppstå om någon blir oskyldigt dömd och utkastad.
De som fick provet ogiltigförklarat HT16 efter UHR fällan så var det bortom rimliga tvivel, därför så var det solklart.

Är det preskriberat så tappar UHR bevisning inom betalningar, konversationer och massa annan viktig info. VT17 närmar sig sin preskriptionstid.
Citera
2018-11-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pill3

Ska UHR återkalla resultat så bör bevisen återigen väldigt starka (vilket jag anser att dom inte har på alla). Kalabalik skulle uppstå om någon blir oskyldigt dömd och utkastad.
De som fick provet ogiltigförklarat HT16 efter UHR fällan så var det bortom rimliga tvivel, därför så var det solklart.

Är det preskriberat så tappar UHR bevisning inom betalningar, konversationer och massa annan viktig info. VT17 närmar sig sin preskriptionstid.

Tror faktiskt det inte är så enkelt. UHR ska ansvara för intag samt högskoleprov mm. Deras primära mål blir då att se till att folk som inte har de meriter som krävs inte kommer in.
Citera
2018-11-24, 20:58
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pill3

Det betyder alltså att de som finns med i kundlistan från 2015-2016 klarar sig?
Citera
2018-11-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire

Enligt mig beror det på hur drivande UHR kommer vara i sina utredningar mot dessa. Även vilken nivå man läser sig på när det kommer till bevis.

Därtill; UHR har inte polisiära metoder och verktyg att tillgå.

Klart är att UHR bör gå riktigt, riktigt hårt ut i även dessa fall. Deras trovärdighet, och trovärdigheten för antagningssystemet, står på spel.
Citera
2018-11-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum
Det var inte där ironin låg, det är bara tråkigt. Det är något alla får leva med när dom plötsligt blir frisläppta.

Men låna en telefon av tingsrätten borde han väl ha fått?
Han betedde sig väldigt kaxigt så som det framgår utav fupen, tingsrätten var kanske inte så snälla att låna telefon eller liknande till LKG
Citera
2018-11-24, 21:03
Medlem
Citat:

Tror det är lite rysk roulett faktiskt. UHR kan fortfarande angripa dem. Men risken för fällande dom minskar drastiskt. Kundlistan är nog kärnan vidare i processen.
Citera
2018-11-24, 21:04
Medlem
Citat:
Resultatet av Hp blir indraget men juridiskt slipper de dom som jag förstått det.
Citera
2018-11-24, 21:05
Medlem
Tulliuss avatar
Sviracevic.ingrid@gmail.com som tyckt 79 000 för 1,8 var rimligt kanske är en av dessa tvillingar:

https://sverigesradio.se/sida/*rtikel.aspx?programid=104&artikel=5686311
byt * mot a

Kan hon ha bytt namn till Ingrid Wr*y?
Senast redigerad av Tullius 2018-11-24 kl. 21:13.
Citera
2018-11-24, 21:06
Medlem
Citat:

Det är möjligt att dom blir, men jag vet inte hur UHR kommer tackla vissa saker kring detta.

Även om allt pekar på fusk så måste det finnas något som är helt övertygade (vilket också är sjukt viktigt, tänk själv att bli anklagad för något du inte har gjort utslängd och uthängd).
Kolla hon på UG, förfan hon kan inte svenska, hon pluggar fortfarande och UHR står handfallna.
Citera
2018-11-24, 21:06
Medlem
Jag känner till en annan som fuskat och då var detta 2015 och denne hängdes ut också, men idag går personen på T5 eller T6 i läkarlinjen. Hur kan det gå för personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in