Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-20, 22:58
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Är det via Localbitcoins?
Reggade mig på föredetta gdax (coinbasepro) och försökte ansluta mitt kort men man behöver skicka pengar till något konto i Estland och känner att det blir alldeles för jobbigt. Hur går ni tillväga för att köpa BTC enkelt?
Citera
2018-11-20, 23:09
  #2
Medlem
Parnborrs avatar
Enklast är väl localbitcoins från nån svensk via swish

annars finns safello.com också
Citera
2018-11-21, 09:50
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Är det via Localbitcoins?
Reggade mig på föredetta gdax (coinbasepro) och försökte ansluta mitt kort men man behöver skicka pengar till något konto i Estland och känner att det blir alldeles för jobbigt. Hur går ni tillväga för att köpa BTC enkelt?

Faktiskt genom att du sänder just till Estland. Du måste läsa på, det är enbart en SEPA-betalning, som du kan göra direkt från ditt Swedbankkort.

Finns plattformar där du betalar direkt med kort, jag kan tyvärr inte namnet i huvudet på dom.
Citera
2018-11-21, 17:00
  #4
Medlem
ninjutsus avatar
Det är inte jobbigare att föra över till ett konto i Estland än vilken annan banköverföring som helst. Fyll i kontouppgifterna bara och gör en kostnadsfri sepa-betalning så har du pengarna på coinbase inom någon arbetsdag.
Citera
2018-11-22, 10:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det är inte jobbigare att föra över till ett konto i Estland än vilken annan banköverföring som helst. Fyll i kontouppgifterna bara och gör en kostnadsfri sepa-betalning så har du pengarna på coinbase inom någon arbetsdag.

Många internetbanker kräver att du aktiverar utlandsöverföring och då krävs det att kontakta kundtjänsten antingen lokalt kontor eller via telefon.
Citera
2018-11-22, 10:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Är det via Localbitcoins?
Reggade mig på föredetta gdax (coinbasepro) och försökte ansluta mitt kort men man behöver skicka pengar till något konto i Estland och känner att det blir alldeles för jobbigt. Hur går ni tillväga för att köpa BTC enkelt?

När jag köpte för 1år sen gjorde jag det via coinbase med mitt mastercard. Lika enkelt och snabbt som att klicka hem något från vilken webshop som helst.
Citera
2018-11-22, 13:36
  #7
Medlem
DontTrustVerifys avatar
Japp, om vi pratar enklast och om man inte bryr sig om att betala lite extra så är Localbitcoins bra, Safello https://safello.com/sv/ eller btcx https://bt.cx/sv/express/ och som Ducey10 sa köpa med kort på coinbase.
Citera
2018-11-22, 15:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Är det via Localbitcoins?
Reggade mig på föredetta gdax (coinbasepro) och försökte ansluta mitt kort men man behöver skicka pengar till något konto i Estland och känner att det blir alldeles för jobbigt. Hur går ni tillväga för att köpa BTC enkelt?

Jag har använt btcx, det var smidigt med swish.
Citera
2018-11-24, 20:48
  #9
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Faktiskt genom att du sänder just till Estland. Du måste läsa på, det är enbart en SEPA-betalning, som du kan göra direkt från ditt Swedbankkort.

Finns plattformar där du betalar direkt med kort, jag kan tyvärr inte namnet i huvudet på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det är inte jobbigare att föra över till ett konto i Estland än vilken annan banköverföring som helst. Fyll i kontouppgifterna bara och gör en kostnadsfri sepa-betalning så har du pengarna på coinbase inom någon arbetsdag.
Så jävla drygt att lära ringa till bankkontoret bara för att få tillgång till utlandsbetalningar bara...
Citera
2018-11-24, 20:50
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Så jävla drygt att lära ringa till bankkontoret bara för att få tillgång till utlandsbetalningar bara...

Njae. Det finns i Swedbank-onlinebank. Det ska finnas där. Eventuellt att du först måste aktivera den tjänsten med bankId alternativt bankdosa. Ringa behöver du inte göra, om du har Swedbank vill säga.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2018-11-24 kl. 21:20.
Citera
2018-11-24, 21:14
  #11
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Njae. Det finns i Swedbank-onlinebank. Det ska finnas där. Eventuellt att du först måste aktivera den tjänsten med bandId alternativt bankdosa. Ringa behöver du inte göra, om du har Swedbank vill säga.
Hittade nu!
Det står Mottagarens ID och Betalarens ID, vart finner jag detta? Jag hittar bara Reference number just nu.

EDIT, kunde bara lägga till ny mottagare. Själva överföringen anger detta meddelandet: Tjänsten Internationella betalningar är inte aktiverad. Vänligen kontakta ditt bankkontor eller telefonbanken, personlig service, för att aktivera tjänsten.

Lär väl köra localbitcoins alternativt btcx, vilken är bäst/billigast?
__________________
Senast redigerad av Luftgevar 2018-11-24 kl. 21:21.
Citera
2018-11-25, 09:16
  #12
Medlem
Luftgevars avatar
Vilka jävla skit-rates Localbitcoins har, tänkte köpa nu när BTC är på 3600$ men den bästa raten just nu på localbitcoins är 4300$...
__________________
Senast redigerad av Luftgevar 2018-11-25 kl. 09:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback