2018-11-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
KI ligger i Stockholm. Dessutom högre anseende (även om Macchiarini ställt till det lite).
KI är det universitet utländska universitet känner till, när det kommer till svenska universitet.
Universitet är starkt inriktat mot forskning. Därtill stora möjligheter för studenter att gör utbytesår på fina universitet KI har avtal med.

Kort och gott; stora forskningsmöjligheter, högt anseende, möjlighet till internationella studier på välrenommerade universitet osv..
Aha, status alltså
Citera
2018-11-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Vore lite spännande om stockholmsligan kom efter LGK, då han slipper undan dom just nu.
LKG är frisläppt just nu, men jag tror han hellre sitter häktad än att möta någon av dom.
Citera
2018-11-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nej, det har jag inte påstått. Jag funderade bara på hur de fick tag på det? Är de kids som verkligen drömmer om en viss utbildning och ändå har tålamod att jobba ihop en så stor summa, eller är de kriminella skitungar som jag borde hata ännu mer än jag redan gör, förstår du?

Det är helt klart föräldrar som betalar, inte minst bland invandrare. En av fuskarna med iransk bakgrund och där mamman lever ett glassigt USA-liv med statusjakt är helt säkert inblandad.
Citera
2018-11-23, 21:55
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Varför byter studenter från Linköping till KI när de går läkarlinjen?
Är det sämre i Linköping? Lovisa Hellberg gjorde ju samma sak

Lovisa Hellberg har ju pojkvän i Stockholm som hon bor hos. Jag såg på hennes Facebook innan hon gjorde den privat, att hon gick läkarlinjen i Linköping 2015. Då kan hon knappast vara inne på fjärde året på läkarlinjen på KI nu. Kanske folk har missförstått? Det är nog fjärde terminen. Det är nämligen inte tillåtet att byta högskolesäte. Man måste söka om.
Citera
2018-11-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
LKG är frisläppt just nu, men jag tror han hellre sitter häktad än att möta någon av dom.
Han måste vara skitskraj just nu!
Undra om polisen erbjuder honom skydd eller liknande.
Citera
2018-11-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Lovisa Hellberg har ju pojkvän i Stockholm som hon bor hos. Jag såg på hennes Facebook innan hon gjorde den privat, att hon gick läkarlinjen i Linköping 2015. Då kan hon knappast vara inne på fjärde året på läkarlinjen på KI nu. Kanske folk har missförstått? Det är nog fjärde terminen. Det är nämligen inte tillåtet att byta högskolesäte. Man måste söka om.

Man måste söka om men man får tillgodoräkna sig det mesta av det man läst och får därför börja en senare termin. Så skulle kanske kunna börjat år 4 nu i höst om alla tidigare terminer från Linköping tillgodoräknades?
Citera
2018-11-23, 22:08
Medlem
Citat:
Han måste vara skitskraj just nu!
Undra om polisen erbjuder honom skydd eller liknande.
Skydd tror jag han inte får. Det första han sade var att han saknade telefon och pengar.
Citera
2018-11-23, 22:09
Medlem
Citat:

Är stcklm-ligan ett annat nätverk. Hur kontakta man dem? Är dem fortfr kvar?
Citera
2018-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Är stcklm-ligan ett annat nätverk. Hur kontakta man dem? Är dem fortfr kvar?
Stockholmsligan är det gänget som hotar Victor, och jag tror inte dom är aktiva med fusk längre. Det var dom som gjorde bort sig, så 42 fuskare blev underkända HT2015. VG fick skulden för det. Sedan forsatte hoten där VG beskyldes för att hackat en av stockholms-killarnas dator. Om det var VG som låg bakom det är oklart. Han mailar en annan fuskliga, som han tror har hackat deras dator och vill att dom tar på sig skulden. VG anser sig vara oskyldig.

Edit: Dom åtalades inte, dom underkändes.
Senast redigerad av QuickFuse 2018-11-23 kl. 22:44.
Citera
2018-11-23, 22:34
Medlem
Citat:
Stockholmsligan är det gänget som hotar Victor, och jag tror inte dom är aktiva med fusk längre. Det var dom som gjorde bort sig, så 42 fuskare blev åtalade HT2015. VG fick skulden för det. Sedan forsatte hoten där VG beskyldes för att hackat en av stockholms-killarnas dator. Om det var VG fel är oklart. VG anser sig vara oskyldig.

Men hur fick de kunder? Ingen har väl hört om deras marknadsföring? Inte ens en websida?
Citera
2018-11-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Men hur fick de kunder? Ingen har väl hört om deras marknadsföring? Inte ens en websida?
Alla fuskligor marknadsförde sig väl på Flashback på den tiden? Om inte annat så var det mer kontakter och mun tlll mun-metoden som gällde då. Det var VG som drev marknadsföringen till sin spets med HP-Hjälpen.
Citera
2018-11-23, 22:46
Medlem
goodcharlottes avatar
Citat:
Stockholmsligan är det gänget som hotar Victor, och jag tror inte dom är aktiva med fusk längre. Det var dom som gjorde bort sig, så 42 fuskare blev underkända HT2015. VG fick skulden för det. Sedan forsatte hoten där VG beskyldes för att hackat en av stockholms-killarnas dator. Om det var VG som låg bakom det är oklart. Han mailar en annan fuskliga, som han tror har hackat deras dator och vill att dom tar på sig skulden. VG anser sig vara oskyldig.

Edit: Dom åtalades inte, dom underkändes.

Hur vet du allt det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in