2018-11-23, 13:03
Medlem
Är black friday så bra som det sägs eller är allt egentligen bara ett trick för att få oss att handla. Kanske skillnad mot Amerika också.

Jag får för mig att i Sverige är det fejk.

Ungefär som ”halloween” som vi importerat från staterna..
2018-11-23, 13:11
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Är black friday så bra som det sägs eller är allt egentligen bara ett trick för att få oss att handla. Kanske skillnad mot Amerika också.

Fejk är det inte men inte jättestor REA som i USA. Satt igår och kollade vad vanliga prisskillnader är mellan Sverige och USA. En MacBook Pro kostar 5000:- mer i Sverige än i USA. Vissa produkter skulle du tjäna på att flyga till USA köpa dem där och flyga tillbaka och ändå tjänar ett par tusen. Men visst är en del grejer billigare men inga sjuka rea priser som i USA
2018-11-23, 13:12
Medlem
Lachlans avatar
Citat:

Fejk och fejk. Du kan hitta många bra prissänkningar alla gånger, men du kan även hitta många "fejk". Inte så svårt att kolla upp prishistorik på aktuell vara.
2018-11-23, 13:30
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:

Jag listade några saker jag behövde sedan 2 månader tillbaka. Följde prisutvecklingen på dessa varor och vipps så sänktes priset på samtliga av dessa jag följt just idag, allt mellan 10-25% fick jag i rabatt. Så visst kan du fynda, gäller bara att göra en research på produkterna du vill ha. Prisjakt är en bra sida till att börja med.
2018-11-23, 13:34
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:

Känns som att mellandagsrean och rean under sommaren är bättre. Kollar lite produkter vissa är sänkt med ett par kronor.

Jag tänker inte handla. Det är i princip reor lite då och då under året. Intersport har nästan erbjudande jämt.
2018-11-23, 14:00
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Jag listade några saker jag behövde sedan 2 månader tillbaka. Följde prisutvecklingen på dessa varor och vipps så sänktes priset på samtliga av dessa jag följt just idag, allt mellan 10-25% fick jag i rabatt. Så visst kan du fynda, gäller bara att göra en research på produkterna du vill ha. Prisjakt är en bra sida till att börja med.
Ja visst kan man hitta massor av grejer till bra priser idag. Har man lite koll så ser man vad som är bra eller mindre bra.
De som skriker om att Black friday ar fake eller att dom blir blåsta har inte koll på sina grejer.
Med tex Prisjakt blir de väldigt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Känns som att mellandagsrean och rean under sommaren är bättre. Kollar lite produkter vissa är sänkt med ett par kronor.

Jag tänker inte handla. Det är i princip reor lite då och då under året. Intersport har nästan erbjudande jämt.
Problemet är ju att alla tjuvstartar. Det har förstört den rea som skulle kunna vara årets största.
Hade man hållt sig till bara fredag hade det blivit större press på både butiker och konsumenterna att verkligen locka till sig de man vill ha och att kunna köpa snabbt.
Sen kom hela helgen som nu är hela veckan osv.
2018-11-23, 14:35
Medlem
dovAkins avatar
Egentligen bara två grejer jag är intresserad av att köpa idag/helgen. En apple watch och en mikro men inte hittat några bra priser där.

Men köpte en vinterjacka för 1800:-
kosta 2021:- men hade en rabatt kod på mejlen på 200:-

https://www.outnorth.se/didriksons/marcel-men-s-parka-66413#Navy
2018-11-23, 15:01
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Fejk är det inte men inte jättestor REA som i USA. Satt igår och kollade vad vanliga prisskillnader är mellan Sverige och USA. En MacBook Pro kostar 5000:- mer i Sverige än i USA. Vissa produkter skulle du tjäna på att flyga till USA köpa dem där och flyga tillbaka och ändå tjänar ett par tusen. Men visst är en del grejer billigare men inga sjuka rea priser som i USA

Det är framförallt momsen som påverkar priset. Köper du teknik i USA ska du deklarera detta i tullen. Chansen att få problem är dock ganska liten, om man slänger kartong osv.
2018-11-23, 15:03
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Det är framförallt momsen som påverkar priset. Köper du teknik i USA ska du deklarera detta i tullen. Chansen att få problem är dock ganska liten, om man slänger kartong osv.

Jo jag vet, momsen på Macbooken låg på just 5000:-
2018-11-23, 15:06
Medlem
Studsbolls avatar
En riktig pajasrea i Sverige. Priserna är inte bättre än de kampanjer som kedjorna kör året runt.
2018-11-23, 15:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En riktig pajasrea i Sverige. Priserna är inte bättre än de kampanjer som kedjorna kör året runt.

Linders har/hade jättefin rea på fyrverkeritårtor iallafall
2018-11-23, 15:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I många fall t o m sämre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in