2018-11-23, 14:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Tllväggångsättet må skilja sig en aning men syfte är absolut detsamma.
Eller vad menar du skulle vara skillnaden?
Bara för att jag inte springer runt naken med pungfodral i djungeln, så är jag tillhör jag ändå ursprungsbefolkning i Södra Skandinavien.
Precis som sentilineserna är ursprungssbefolking i Andaman-öarna och har sin rätt att försvars sitt territorium.
Alla ursprungsbefolkningar har rätt att försvara sitt territorium från utomstående.
Den här folkgruppen har inte haft någon interaktion/utbyte med andra. Resten av världen har det bl a genom handel osv.
Citera
2018-11-23, 14:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker att de här ser främmande ut:

https://religionandpolitics.org/wp-content/uploads/2012/07/0727-Dubler-IslamPrison-550x358.jpg

Får jag skjuta dem om de dyker upp på min gård?

Om personen tränger sig in och är hotfull absolut! Jag fattar inte vart du vill komma. Tycker du folk har rätt att tränga sig på, oinbjudna hos andra?
Citera
2018-11-23, 14:41
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Tror dessa vildar är rätt less på omvärlden! Undra hur många gånger US Navy och andra flottor låtit flyg och helikoptrar svepa över ön för att "ta sig en titt". Tänk själv att du sitter där och täljer på en pinne, funderar på vem eller vad som höjer och sänker det stora gula varma lyset ovan varje dag. Helt plötsligt sveper en F-18 i överljudsfart fram i en lågsniffning över dig, då får du nog något annat att fundera på
Sitter med mobilen så orkar inte länka men sök efter flygvideos på Youtube! Man flyger över den där ön med flyg titt som tätt!
Ja man kan verkligen undra hur dom tolkar allt detta i skyn som minsann inte förekommit tidigare generationer.
Citera
2018-11-23, 14:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Sitter med mobilen så orkar inte länka men sök efter flygvideos på Youtube! Man flyger över den där ön med flyg titt som tätt!
Ja man kan verkligen undra hur dom tolkar allt detta i skyn som minsann inte förekommit tidigare generationer.
Titt som tätt????

Menar du kontrollen som gjordes efter tsunamin 2004.
Citera
2018-11-23, 14:58
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Välkommen till FB och grattis till att ha stiftat bekantskap med denna fantastiska ö med dess underbart primitiva, våldsamma, rasistiska och intoleranta invånare! Vi som hängde här på forumet redan 2004-05 minns oron över hur det gått med sentineleserna när tsunamin svepte fram över deras fagra holme. Sedan visade sig det sig att infödingarna med sina mångtusenåriga kunskaper om naturen kunnat se på havet att flodvågen skulle komma. De hade i tid dragit upp sig i högre belägen terräng, och klarade sig av allt döma galant. Då en indisk militärhelikopter gjorde en spaningstur över North Sentinel, hälsades den med pilskott.

(FB) North Sentinel, Andamanöarna, folkslaget som försvann?

Taggar: North Sentinel - sentineles - sentineleser - sentineleserna - Sentinelese - Andamanörarna - Andamanerna

Djävla idiot. Undrar om han var nykter. Låter som rena fyllegrejen. Han kunde väl inte ens språket. Blev han förvånad när första pilen slog in, tror du?
Citera
2018-11-23, 15:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om personen tränger sig in och är hotfull absolut! Jag fattar inte vart du vill komma. Tycker du folk har rätt att tränga sig på, oinbjudna hos andra?

Fast nu hade ju missionären inte trängt in i någon hydda, eller på någon inhägnad mark.

Jag tror nog att du vet vart jag vill komma.
Citera
2018-11-23, 15:06
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Djävla idiot. Undrar om han var nykter. Låter som rena fyllegrejen. Han kunde väl inte ens språket. Blev han förvånad när första pilen slog in, tror du?
Klart han var nykter men han led av en vanföreställning kallad Kristendom. Finns även liknande vanföreställningar/psykoser som kallas Judendom och Islam.

Sunt förnuft och logik är som borttblåst och man styrs av röster i huvudet. Nu ska vi inte vara alltför ledsna över att denna man dog, han sitter nu vid Jesus sida och får förmodligen beröm för sitt agerande på jorden.

Denna stam som på film ser friska och livliga ut lever ju ett liv som alla människor levde för länge sedan då vi var en del av det naturliga kretsloppet.

Hoppas de får leva i fred länge till, men känner jag den moderna människan rätt så har de nog inte många decennier kvar i frihet.
Citera
2018-11-23, 15:08
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Läs hans egna ord tidigare i tråden!
En liten unge sköt en pil rakt in i hans bibel!
Han blev sedan förbannad och skällde på ungen för att ha skjutit på honom, kanske inte så lyckat 😅
Citera
2018-11-23, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad tror du, där han kom ifrån givetvis. Dom kunde kastat bredvid och tvingat han åka tillbaka till båten igen.

Det kanske dom gjorde, men mannen var fast besluten att frälsa öborna från sin okristna livsstil?
Citera
2018-11-23, 15:12
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Titt som tätt????

Menar du kontrollen som gjordes efter tsunamin 2004.
Det är bara att söka så får man upp färska klipp.
Gör dig inget besvär att svara på mina inlägg mer för jag tänker inte besvara dig då det är som att diskutera med en 6 åring.
Citera
2018-11-23, 15:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är absolut inte "klart" att de utan att kommunicera med omvärlden vet något om den.

Ön ligger inte ens särskilt långt ifrån det indiska fastlandet:

https://www.google.se/maps/place/North+Sentinel+Island/@11.60711,92.2881107,11z/data=!4m5!3m4!1s0x30863a35c7c1b4e1:0x22f2e4fd1e2aa 9c5!8m2!3d11.5503652!4d92.2335066

Jämför med Hawaii t.ex., som ligger mitt ute i ingenstans. Trots det har de nåtts av civilisationen (på gott och ont naturligtvis).
Citera
2018-11-23, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ön ligger inte ens särskilt långt ifrån det indiska fastlandet:

https://www.google.se/maps/place/North+Sentinel+Island/@11.60711,92.2881107,11z/data=!4m5!3m4!1s0x30863a35c7c1b4e1:0x22f2e4fd1e2aa 9c5!8m2!3d11.5503652!4d92.2335066

Jämför med Hawaii t.ex., som ligger mitt ute i ingenstans. Trots det har de nåtts av civilisationen (på gott och ont naturligtvis).
Varför skall jag jämföra med Hawaii -- Hawaii har kontakt med omvärlden -- den här ön har inte haft sådana kontakter, de lever isolerat från andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in