2018-10-22, 23:14
Medlem
Visst fasen är det bra. Inget jättestort fan av skräck. Någon film då och då går bra. Så jag var skeptisk, men det är djupt, vacker, spännande, dramatiskt. Bra skådespelare. Carla Gugino är en helt fantastisk skådespelerska.
Citera
2018-10-27, 16:16
Medlem
Red-Pandas avatar
Denna var en av dom bättre skräckserierna jag har sett.

Mycket spänning i varje avsnitt istället för att förlita sig på jumpscares som 99% av skräckgenren gör.

Kollade på serien sena kvällar/nätter med alla lampor släckta och The Bent-Neck Lady fick mig att tända lampan i taket vid några tillfällen eller sänka volymen.

Serien tappade dock mycket av spänningen vid avsnitt 8 men overall en helt okej skräckserie.

Avsnitt 7 spoliers
Citera
2018-10-28, 17:27
Medlem
bland det bästa jag sett . det är så sällan man ser något idag med ett bra manus och bra karaktärsutveckling att man bara häpnar. För mig är det mer en tragisk familjedrama med skräck element än att det är enbart skräckserie. Dialoger mellan alla i serien är det bästa av allt, och alla skådisar gör ett utmärkt jobb. sällan jag blev så tagen av en serie. bland top 5 någonsin för min del
Citera
2018-10-31, 02:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Sett klart den. Ganska bra. Dock ger jag den inte 9,0 som det står på IMBD i dagsläget. Så jävla bra är den absolut inte. Den är småtrevligt skrämmande men brister i hur den slutar.
Citera
2018-10-31, 02:47
Bannlyst
Ärligt talat så var den rätt seg, och inte läskig alls. Visst bättre än den mesta skiten därute men 9.0? Snarare 7.0.
Citera
2018-11-11, 06:46
Medlem
Jag tyckte den var fenomenal! Generellt brukar jag dra mig för att se serier och filmer när det blir stor hype för ofta gör dom mig besvikna men den här serien va fantastisk. Bra karaktärer, skådisar, den är snyggt filmad och smart i hur man får följa varje karaktärs berättelse och upplevelse av gemensamma scener fram till slutet.
Citera
2018-11-11, 06:47
Medlem
Jag vill också lägga till det att skräckdelen är nedtonad och hade snarare kallat det för en skräckdrama snarare än skräck.
Citera
2018-11-11, 07:46
Medlem
Korders avatar
Mycket bra serie. En av de bästa i år, helt klart, och betydligt bättre än boken den är baserad på (väldigt mycket ändringar från boken). Svär i kyrkan kanske med tanke på att boken är rätt omtyckt, men w/e.

Skådespelet varierar en del i kvalitet. Inte minst i avsnitt 6 som tycks bestå av enbart en handfull jävligt långa tagningar á la Birdman, och där märker man ju rätt snabbt att Michael Huisman och de andra inte är nån Michael Keaton direkt... Spelar dock mindre roll, då det är manus och regi som är seriens styrka. Lite förvånande med tanke på hur mediokra Flanagans filmer är (enligt mig), men TV kanske är ett mer passande medium för honom. Såg för övrigt precis att den fule fan är gift med Kate Siegel som spelar Theo i serien, snacka om att slå uppåt.

Hur som helst mycket bra thriller. "Skräck" känns som lite fel epitet då den fokuserar på obehag snarare än att skrämma tittaren, tycker jag. Fast visst förekommer det några jump scares etc här och där. En viss bilscen i ett av de sista avsnitten fick mig faktiskt att hoppa högt.

Spoiler om slutet

Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Avsnitt 7 spoliers

EDIT: Fan vad jag snackar skit. Gerald's Game är ju gjord av Flanagan, och den rullen var riktigt bra. Oops.
Senast redigerad av Korder 2018-11-11 kl. 07:57.
Citera
2018-11-11, 07:49
Medlem
UndeadNinjas avatar

Citera
2018-11-23, 14:12
Medlem
PsychoChillers avatar
Svinbra serie. Jag skulle se om den bara för dom gripande monologernas skull. Ni som spelar smarta genom att säga att ni minsann inte anser att The Haunting of Hill House är en skräckserie (mer skräckdrama oh la la) för att den innehåller lite mer än ren turboskräck, ni är fan dumma i huvudet. Det är som att kalla Dumb & Dumber för en dramakomedi för att Harry och Lloyd bråkar med varandra. Hill House är en ren och skär skräckserie.
Citera
2018-11-27, 21:55
Avslutad
Kollade precis klart säsongen och kan instämma i kören. Höga betyg även från mig
Citera
2018-12-08, 03:59
Medlem
Ess85s avatar
Precis sett klart hela serien.
Fruktansvärt bra och spännande serie, barnskådespelarna var fantastiska! Brukar ju annars vara lite si och så med just barn.

Som det har nämnts tidigare gillar jag hela upplägget med tiden som inte är konstant, hur avsnitten väver in i varandra.

Helt klart bland det bästa jag sett på väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in