2018-10-16, 21:17
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Steven King har sagt att han skrev manuset till Rose Red som ett homage till Shirley Jackson och hennes bok så mycket av hans inspiration kommer ju därifrån!
Tycker pappan var väldigt lik Jack Torrance från första shining på bröllopet. Apropå king.
Citera
2018-10-16, 23:34
Medlem
Tjyvass avatar
Så i en familj på fem ungar så är en gift med en mexare, en gift med en neger, en är flata som förälskar sig i en asiatisk brud, yngsta sonen är knarkare som är förälskad i något mysteriekött och den ende heterosexuelle mannen som är gift med en vit kvinna har genomgått en vasektomi så han inte kan sprida sina "hemska gener" vidare.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-10-16 kl. 23:51.
Citera
2018-10-16, 23:42
Medlem
Glantons avatar
Fan, jag är sjukt peppad på denna. Att döma av kommentatorerna här samt annat snack jag hört så har Netflix uppenbarligen fått till det. Senaste Netflix-producerade serien jag såg var Godless som jag tyckte var helt fantastisk.
De kristna i tråden som förfasas över att serien delvis består av bögar är verkligen kul underhållning.
Citera
2018-10-17, 00:03
Medlem
Bordellmoderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Så i en familj på fem ungar så är en gift med en mexare, en gift med en neger, en är flata som förälskar sig i en asiatisk brud, yngsta sonen är knarkare som är förälskad i något mysteriekött och den ende heterosexuelle mannen som är gift med en vit kvinna har genomgått en vasektomi så han inte kan sprida sina "hemska gener" vidare.
Ännu en skrämselfaktor! Shit, den här serien är verkligen höjden av skräck.

Tbh var jag så rädd och inne i stämningen att jag inte tänkte på det. 🤔🙄
Citera
2018-10-18, 05:16
Bannlyst
Jag ser avsnitt 1 just nu, får se vad serien har att erbjuda.
Citera
2018-10-18, 10:35
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Du måste ta hänsyn till att de traumatiserats svårt av ett hemsökt hus..

Jag tyckte hur som helst att den var skitbra. Avsnitt fem om yngsta dottern var bland det otäckaste och grymmaste jag sett.
Citera
2018-10-18, 20:59
Medlem
Bordellmoderns avatar
Klar nu och fyfan vad nöjd jag är att jag härdade ut (klarar inte av skräck annars när jag kollar själv ).

Men den där förbannade röda dörren satte griller i huvudet på mig.

Och Dudleys

Blev lite knas där i slutet men fram till upplösningen var det stabilt och bra. Skrämselfaktorn avtog sakta men säkert (kulminerade nog under avsnittet med Nelli..) men i slutet var det mest bara story och lite "förklaringar".

Blandat skräck och drama. Grym kombination!
Citera
2018-10-20, 03:33
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Dom första avsnitten är sega.

Var tom så att jag hade lust att överge det hela men det blir bättre.

Har nu hunnit se alla avsnitten. Måste säga att den är en mästerlig tv-serie som kommer igång rejält i avsnitt 5. Tyckte först att serien var "seg" efter att ha sett bara ett avsnitt men förstår efteråt att första avsnitten handlar om att bygga upp rollkaraktärerna och historien.
Finalavsnittet var det bästa, bra manus, bra historia!
Citera
2018-10-20, 03:51
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordellmodern
Klar nu och fyfan vad nöjd jag är att jag härdade ut (klarar inte av skräck annars när jag kollar själv ).

Men den där förbannade röda dörren satte griller i huvudet på mig.

Och Dudleys

Blev lite knas där i slutet men fram till upplösningen var det stabilt och bra. Skrämselfaktorn avtog sakta men säkert (kulminerade nog under avsnittet med Nelli..) men i slutet var det mest bara story och lite "förklaringar".

Blandat skräck och drama. Grym kombination!

Röda dörren, din spoiler stämmer väl ganska bra

Dudleys
Citera
2018-10-20, 22:01
Medlem
fernebos avatar
Stephen King hyllar serien:

Citat:
Legendary horror author Stephen King took to Twitter to heap praise on the series, writing: “I don’t usually care for this kind of revisionism, but this is great. Close to a work of genius, really. I think Shirley Jackson would approve, but who knows for sure.”

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/the-haunting-of-hill-house-netflix-show-to-watch-stephen-king-shirley-jackson-a8589651.html

https://twitter.com/StephenKing/status/1052375524192980993
Citera
2018-10-20, 22:41
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Stephen King hyllar serien:

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/the-haunting-of-hill-house-netflix-show-to-watch-stephen-king-shirley-jackson-a8589651.html

https://twitter.com/StephenKing/status/1052375524192980993

Senast jag såg han hylla något på twitter var Stranger Things säsong ett.
Citera
2018-10-21, 11:14
Medlem
Sträckkollade denna serie igår och den var mycket bra, 4/5 spöken i betyg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in