2018-11-23, 09:10
Medlem
InnerstInnes avatar
Varför försvarar Flashbacks självutnämnda vita (kuk)riddare den kristna fåntrattens brott mot indisk lag?

Citat:
The fishermen said that tribesmen had shot arrows at him and that he had retreated. He apparently tried several more times to reach the island over the next two days, the police say, offering gifts such as a small soccer ball, fishing line and scissors. But on the morning of Nov. 17, the fishermen said they saw the islanders with his body.

Citat:
In 2006, two Indian fishermen who accidentally washed up on their shores were killed. When a military chopper flew low over the island, some men fired arrows at it. These days, the Indian authorities aren’t taking any chances. The Navy enforces a 3-mile buffer zone around North Sentinel. But police suspect Mr. Chau went at night with the intention of circumventing the authorities.

https://www.nytimes.com/2018/11/22/world/asia/andaman-sentinelese-missionary.html

Han har bara sig själv att skylla.

Citera
2018-11-23, 09:15
Medlem
Snyggt jobbat missionären. Ditt unkna kadaver kanske smittar ned dessa " vildar" och utplånar allihop.
Citera
2018-11-23, 09:15
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Du utgår från att dom har utrotat allt annat liv och lever som vi i övriga världen gör. Tänk om dom till större delen är vegetarianer och äter kött till högtider? Torftiga liv? Jag tvivlar på att 1/3 av öborna behöver äta antidepressiva för att utstå livet som vi i den civiliserade världen gör.

Tänk om dom lever i paradiset? Dom är ju uppenbarligen beredda att skydda platsen med pilbågar mot en helt överlägsen fiende!
Rättelse från mitt hål, skall finnas bla småfåglor och sköldpaddor på ön, deras huvudkost skall dock bestå av kokosnötter och fisk som finns i närheten till ön.

Men jag ska tala om för dig varför jag inte tror att dom lever i ett paradis.
När man var där och gav dom kokosnötter så tog dom efter viss tvekande ivrigt åt sig alltihop.
Hade dom levt i ett överflöd av mat så hade dom väl tagit dom där kokosnötterna, som för vad dom vet kan vara förgiftad och ha ihjäl dom allihopa och slängt tillbaka mot inkräktarna.
Jag såg en dokumentär om isolerade som kom ut frivilligt ifrån Amazonas och enligt dom var deras liv förskräckligt.
Dom åt ofta inte på flera dagar och mådde inte bra psykiskt då dom bland annat ofta inte kunde sova ordentligt då dom kände sig tvungna att vara på vakten och skydda kvinnorna och barnen från alla farliga djur och rädsla för andra stammar.
Jag vet inte om befolkningen på North Sentinel Island anser sig leva i ett paradis (begreppet är ju ganska vagt) eller inte men jag tror inte det.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-11-23 kl. 09:18.
Citera
2018-11-23, 09:27
Medlem
fniss.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Varför försvarar Flashbacks självutnämnda vita (kuk)riddare den kristna fåntrattens brott mot indisk lag?

https://www.nytimes.com/2018/11/22/world/asia/andaman-sentinelese-missionary.html

Han har bara sig själv att skylla.

Orkar inte leta mer, kan du länka till en av dessa vita kukriddare eller hittar du bara på?
Citera
2018-11-23, 09:32
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
https://www.shoestle.com/2018/11/22/john-allen-chau-did-make-contact-with-tribe-on-north-sentinel-island/
Mycket intressant ifrån missionären själv angående mötet på ön, han skall tydligen kommit dit med en fotboll och fisk, hans bibel som han höll mot bröstet skall i all dramatik ha träffats av en pil av en liten unge!
Citera
2018-11-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Rättelse från mitt hål, skall finnas bla småfåglor och sköldpaddor på ön, deras huvudkost skall dock bestå av kokosnötter och fisk som finns i närheten till ön.

Men jag ska tala om för dig varför jag inte tror att dom lever i ett paradis.
När man var där och gav dom kokosnötter så tog dom efter viss tvekande ivrigt åt sig alltihop.
Hade dom levt i ett överflöd av mat så hade dom väl tagit dom där kokosnötterna, som för vad dom vet kan vara förgiftad och ha ihjäl dom allihopa och slängt tillbaka mot inkräktarna.
Jag såg en dokumentär om isolerade som kom ut frivilligt ifrån Amazonas och enligt dom var deras liv förskräckligt.
Dom åt ofta inte på flera dagar och mådde inte bra psykiskt då dom bland annat ofta inte kunde sova ordentligt då dom kände sig tvungna att vara på vakten och skydda kvinnorna och barnen från alla farliga djur och rädsla för andra stammar.
Jag vet inte om befolkningen på North Sentinel Island anser sig leva i ett paradis (begreppet är ju ganska vagt) eller inte men jag tror inte det.

De är jägare och samlare och har aldrig börjat odla, för att det inte krävts för överlevnad på ön. De ser ut att vara välnärda, starka och verkar inte vilja ha vår hjälp eller vår religion. Förmodligen gillar de kokosnötter, kände igen dem och tyckte de var värda att samla in. Det är svårt att förgifta en kokosnöt. Med tanke på att de själva skjuter med giftpilar så är det inte direkt konstigt att de vägrat ta emot all annan mat.

Hur som helst håller jag med om slutsatsen från andra i tråden att det måste anses som att de har en egen nation, i så fall har de verkligen på alla sätt rätt att försvara sina gränser mot inkräktare även utan den indiska lagen – som också finns för att skydda deras gränser mot inkräktare. De fanns ju där innan indierna och har aldrig gått med på att bli indiska.
Senast redigerad av Loqita 2018-11-23 kl. 09:40.
Citera
2018-11-23, 09:44
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
De är jägare och samlare och har aldrig börjat odla, för att det inte krävts för överlevnad på ön. De ser ut att vara välnärda, starka och verkar inte vilja ha vår hjälp eller vår religion. Förmodligen gillar de kokosnötter, kände igen dem och tyckte de var värda att samla in. Det är svårt att förgifta en kokosnöt. Med tanke på att de själva skjuter med giftpilar så är det inte direkt konstigt att de vägrat ta emot all annan mat.
Men sluta nu, dom har inte börjat odla för att dom inte har behövt?
Dom KAN inte odla, dom äter det på ön som FINNS att äta, dom KAN inte göra upp eld.

They don't know how to make fire; observations made by landing parties in deserted villages have concluded that the Sentinelese wait for lightning strikes, then keep the resulting embers burning as long as they can.

Med din slutsats gör dom inte upp eld för att dom inte behöver det och är nöjda utan, men så är inte fallet.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-11-23 kl. 10:00.
Citera
2018-11-23, 13:11
Medlem
Indien borde storma ön. Först artillerield i några timmar och sen ambifieförband eller kommandosoldater som stormar ön från fyra olika håll. Hela operationen borde max ta 6 timmar. Utnyttja radar och UAVs för att lokalisera hur ögruppens soldater formerar sig och hur deras defensiva strategi går till. 90% borde svepas med i artillerielden.
Citera
2018-11-23, 13:18
Medlem
-DaRude-s avatar
Säkert en hyvens kille, men förbannat korkad och godtrogen.

Komma dit med sin bibel och tro att de vildingarna ska underkasta sig Jesus.
Han är förmodligen redan förtärd av vildingarna.
Citera
2018-11-23, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Men sluta nu, dom har inte börjat odla för att dom inte har behövt?
Dom KAN inte odla, dom äter det på ön som FINNS att äta, dom KAN inte göra upp eld.

They don't know how to make fire; observations made by landing parties in deserted villages have concluded that the Sentinelese wait for lightning strikes, then keep the resulting embers burning as long as they can.

Med din slutsats gör dom inte upp eld för att dom inte behöver det och är nöjda utan, men så är inte fallet.
Hur vet du vad de äter, om de odlar något och om de kan göra upp eld?

Känner du lite i ryggmärgen att det är så eller varifrån kommer din fakta om detta outforskade folk?
Citera
2018-11-23, 13:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Idioten får skylla sig själv, det finns anledningar till varför ön är förbjudet område!

Tycker det här kan jämställas med att en idiot blir uppäten för att han/hon gick ut på afrikanska savannen och sparkade på ett lejon. Du kan varken straffa lejonet eller staten lejonet befinner sig i för att den avlidne var en idiot.

Det kan även jämställas med en skidåkare som ger sig ut i en avstängd pist och sedan dör i en lavin.
Att försöka stämma skidorten efter det är ett fruktlöst äventyr.
Citera
2018-11-23, 13:26
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du vad de äter, om de odlar något och om de kan göra upp eld?

Känner du lite i ryggmärgen att det är så eller varifrån kommer din fakta om detta outforskade folk?
Därför att detta visar undersökningarna man har gjort om North Sentinel Island, vill du ha länkar så säg till så skickar jag över det till dig?
Eller så googlar du på dessa simpla ting så får du upp det själv.
Vad fan tror du, att jag sitter och hittar på vad JAG tror att dom äter eller hur dom ser ut?
Jag går ju efter dom vittnesmål och undersökningar som har gjorts.
Viss information har man om detta folk, dom är inte totalt isolerade och har inte varit på mycket länge om det är det du tror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in