2018-11-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jo, jag misstänkte att tjejen inte var inblandad. Det är andra kvinnor det gäller.

Han måste ha gjort något riktigt illa för henne gå så långt som att gola om det här.

Snälla läs igenom hela tråden innan ni börjar spekulera. En av tjejerna som är åtalad (Em*a) var LKGs flickvän när fusket pågick. Hon hjälpte till att samla in pengar och diverse andra saker. Det var på hennes föräldrars tomt (sommarstuga) som pengarna var nergrävda och det var hon som visade var de var.
Citera
2018-11-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Har han stängt ner sin Facebook eller går det att se någon bild av honom på några sociala medier?

Hans facebook stängdes ner idag. Men han är en av dom mest lättgooglade personerna.
Citera
2018-11-22, 20:06
Medlem
iloveyouimgoingtoblowupyrschools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Efter att ha blivit utslängd från KI( ett välkänt medicinskt universitet) tror jag inte att andra skolor erbjuder henne en plats.

Har hon blivit utslängd?
Det nämndes tidigare att hon skulle börja där.
Senast redigerad av iloveyouimgoingtoblowupyrschool 2018-11-22 kl. 20:11.
Citera
2018-11-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouimgoingtoblowupyrschool
Har hon blivit utslängd?
Trodde att hon inte ens börjat på KI?

Enligt några som kollat upp det(hoppas jag) så skrevs det här i tråden att hon läser T8. Innan ki läste hon tydligen i Linköping.
Citera
2018-11-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Om någon har lurat fuskarna, så är det dom själva.

Folk ville köpa ett bra HP-resultat. Därför skickade dom pengar och passbilder. Hade huvudet inte suttit fast, så hade dom skickat med det också.

Ligan lovade att radera alla personuppgifter efter färdigt köp, men det har dom slarvat med.

Vad man kan se i FUP, så har kunderna raderats från skuldlistan varefter dom har betalt klart. Från HT2016 är det 8 kunder, VT2017 är det 5 kunder och HT2017 är det ca 20 kunder kvar i listorna som inte betalt färdigt. Så lång är allt i sin ordning.

Men hela kundlistan från HT2017 samt givetvis VT2018 finns sparade. Inklusive alla passbilder från dessa prov. Så dom har slarvat med raderingar. Sedan har polisen hittat fler listor i andra datorer från tidigare år än 2017, som verkar vara kompletta.

Det värsta av allt med excell-document är att raderade information ofta brukar kunna återskapas. Så utredarna har kanske återskapat raderade kunder från längre bak i tiden. Men det har inte framkommit ännu så länge.

Mitt inlägg försvann i intet.
Vart i FUP hittar du det fetstilta?
Citera
2018-11-22, 20:13
Medlem
Citat:
Man är stilig när man har mycket pengar! :-)

LKG? Luc*s Kj*llin Gard*brand *=a,e,e
Är det LKG som Leif Silbersky försöker fria från dom?
Citera
2018-11-22, 20:21
Medlem
Citat:
Jag såg att du tidigare frågade vad vi vet om LKG. Jag rekomenderar dig att läsa igenom förhören i FUP, så får du svar på många frågor och funderingar. Aktbil 256 och 258.

Vad jag förstår så är LKG en smart kille som uppträder moget, är ung vätränad stilig och har lätt att fånga brudar. Det är en kille som kan prata för sig. Inger förtroende.

Givetvis ljugs det och överdrivs och tårarna rinner i förhör, men jag ser att alla tre kvinnors vittnesmål samklangar en del angående LKG. Alla vittnar hur han mästrar dom och att han har narcissistiska drag. Det är deras ord, inte mina.

Nu ber jag verkligen om ursäkt jag missuppfatta vad du skrev! Jag har redan läst förhör och FUP, detta är stressande
Citera
2018-11-22, 20:28
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.

Tack för förståelsen

Sannolikt kommer du att bli uthängd här på flashback då allt blir offentliga handlingar. Om du tror att du kommer göra dig illa är det bra att söka hjälp redan nu. Din vårdcentral kan säkert ordna med samtalskontakt, annars får du gå till landstingspsykiatrin.

Gör inget dumt. Det är tråkigt att behöva stå för sina dumheter men detta är inget att avsluta sitt liv för.
För de som fortfarande vill bli doktor går det säkerligen bra att söka sig till östeuropeiska universitets medicinutbildningar.
Citera
2018-11-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pill3
Mitt inlägg försvann i intet.
Vart i FUP hittar du det fetstilta?

Jag kom ihåg fel, den äldre listan jag tänker på hittade man i en hårddisk hos LKG.

Det fanns en mindre skuldlista i VGs laptop datummärkt 2017-03-25 (aktbil 251 del4 s1075). Sedan har jag för mig att man även hittade en excell-lista i papperskorgen på VGs laptop, och även någon lista i OGs laptop.
Citera
2018-11-22, 20:43
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Menar du en informatör till polisen? Till de som fuskade (d.v.s. levererade rätt svar)? Är det inte så att personen vara en medhjälpare till polisen, utan hen har hjälpt till så tycker jag fanskapet kan hängas ut också.
Med informatör menar jag att han ska ha gett korrekt information alltså rätt svar på provet som sedan de misstänkta har kunnat distrubererat ut till fuskarna.
Citera
2018-11-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Har han stängt ner sin Facebook eller går det att se någon bild av honom på några sociala medier?

LKG har tidigare varit väldigt aktiv på forumet Sweclockers där han går under användarnamnet Lucas G: https://www.sweclockers.com/medlem/182974

Det finns även ett klipp på Youtube skapat av Sweclockers där han deltar: https://www.youtube.com/watch?v=2lk1fUtQO9Q
Citera
2018-11-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekolog
LKG har tidigare varit väldigt aktiv på forumet Sweclockers där han går under användarnamnet Lucas G: https://www.sweclockers.com/medlem/182974

Det finns även ett klipp på Youtube skapat av Sweclockers där han deltar: https://www.youtube.com/watch?v=2lk1fUtQO9Q
Han är inte stilig haha, han ser ut som en loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in