2018-11-22, 19:14
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Hur vet hon att den som sitter bredvid kommer att skriva 1,1 eller högre då?

Om man nu vill fuska så kan man göra det på ett bättre sätt gratis? Nä men det man ej, men bara att hoppas att nån som sitter bredvid kan få högre än 0,8
Citera
2018-11-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Om någon har lurat fuskarna, så är det dom själva.

Folk ville köpa ett bra HP-resultat. Därför skickade dom pengar och passbilder. Hade huvudet inte suttit fast, så hade dom skickat med det också.

Ligan lovade att radera alla personuppgifter efter färdigt köp, men det har dom slarvat med.

Vad man kan se i FUP, så har kunderna raderats från skuldlistan varefter dom har betalt klart. Från HT2016 är det 8 kunder, VT2017 är det 5 kunder och HT2017 är det ca 20 kunder kvar i listorna som inte betalt färdigt. Så lång är allt i sin ordning.

Men hela kundlistan från HT2017 samt givetvis VT2018 finns sparade. Inklusive alla passbilder från dessa prov. Så dom har slarvat med raderingar. Sedan har polisen hittat fler listor i andra datorer från tidigare år än 2017, som verkar vara kompletta.

Det värsta av allt med excell-document är att raderade information ofta brukar kunna återskapas. Så utredarna har kanske återskapat raderade kunder från längre bak i tiden. Men det har inte framkommit ännu så länge.

Var i FUPen hittar du det?
Citera
2018-11-22, 19:20
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Jag såg att du tidigare frågade vad vi vet om LKG. Jag rekomenderar dig att läsa igenom förhören i FUP, så får du svar på många frågor och funderingar. Aktbil 256 och 258.

Vad jag förstår så är LKG en smart kille som uppträder moget, är ung vätränad stilig och har lätt att fånga brudar. Det är en kille som kan prata för sig. Inger förtroende.

Givetvis ljugs det och överdrivs och tårarna rinner i förhör, men jag ser att alla tre kvinnors vittnesmål samklangar en del angående LKG. Alla vittnar hur han mästrar dom och att han har narcissistiska drag. Det är deras ord, inte mina.

Förlåt så hemskt mycket nu Flashback, jag har läst/följt tråden sen sida 117 osv. Men LKG..? Trodde de tre huvudpersonerna var bröderna O,V och pappan. Vem är lkg och hans roll?
Citera
2018-11-22, 19:21
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Det rimliga är att dessa svin som fuskat sig in på utbildningar också blir av med högskolepoängen de erhållit.

Jag kan inte tänka mig att det kan gå till på något annat sätt, det vore ju helt befängt annars. Som att när de blir utslängda låter det bara: "Det var fel det du gjorde men om du skriver högskoleprovet igen ärligt eller pluggar upp dina betyg och kommer in igen så kan du hoppa på där du blev utslängd, inga problem, vi drar ett sträck över det här, du är bara missförstådd, stackare som gjorde ett misstag, lycka till!". Ja ni hör ju hur sjukt det låter om det skulle vara så, vad hade det sänt för signaler.

Jag tycker att dessa fuskare borde dömas till att betala tillbaka utbildningskostnaden till universiteten, tänk er en fuskande läkare som nästan läst klart och ertappas, det är väl förmodligen den dyraste utbildningen i Sverige, det skulle bli existensminimum x antal år för den fuskaren. Sedan borde det givetvis ges ett förbud mot att studera x antal år, ungefär som ekonomiska brottslingar kan bli dömda till näringsförbud.

Tyvärr finns det väl inga sådana befogenheter i Sverige men det måste ju statueras hårda exempel nu när det finns möjlighet, det här är större än enskilda individer, förtroendet för högre utbildning håller ju för fan på att raseras i realtid. Nästa gång jag går till läkaren och får träffa en ung underläkare eller AT-läkare kommer jag givetvis fundera på om det här är en jävla fuskare.

Edit: Jag kommer fan kräva att få veta om min läkare kom in på läkarprogrammet genom högskoleprovet eller betyg haha ja så illa är det ställt med förtroendet.
Senast redigerad av Neofyten 2018-11-22 kl. 20:02.
Citera
2018-11-22, 19:34
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
De är bluffmakare oavsett.
I så fall är även reportern som köpte provsvaren en bluffmakare? Eller är han förlåten? Vad finns det för bevis att dessa individer inte gjort en likadan sak som reportern? Är man en bluffmakare för att man ville se ”kan det verkligen funka”?
Citera
2018-11-22, 19:34
Bannlyst
Citat:
Jag såg att du tidigare frågade vad vi vet om LKG. Jag rekomenderar dig att läsa igenom förhören i FUP, så får du svar på många frågor och funderingar. Aktbil 256 och 258.

Vad jag förstår så är LKG en smart kille som uppträder moget, är ung vätränad stilig och har lätt att fånga brudar. Det är en kille som kan prata för sig. Inger förtroende.

Givetvis ljugs det och överdrivs och tårarna rinner i förhör, men jag ser att alla tre kvinnors vittnesmål samklangar en del angående LKG. Alla vittnar hur han mästrar dom och att han har narcissistiska drag. Det är deras ord, inte mina.

Vad står initialerna LKG för? ingen av bröderna är ju stiliga?
Citera
2018-11-22, 19:39
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.

Tack för förståelsen

Alltså. Jag tycker faktiskt att man förtjänar att bli uthängd. Det är ett grovt brott, både i lagens mening men också framför allt moraliskt. Att betala pengar för att komma in på en utbildning som man saknar officiella meriter för. Jag kände en som fick ett brev från UHR och hen ansåg sig ha haft rätten att fuska då hen haft ett ''svårt liv''. Jo men hej, skall vi vara sådana så har jag också haft ett ''svårt'' liv men har ändå toppenbetyg och jag har aldrig fuskat. Man kan inte anse sig stå över lagen för att man haft det svårt.

Ger man sig in i leken, får man leken tåla. Det fanns många möjligheter att dra sig ur skiten men alla dessa människor som studerar på dessa utbildningar tog inte de chanserna utan de genomförde fusket. För det skall de skämmas - och hängas ut. I avskrämmande syfte och som straff. Idioter. Jag har ingen sympati för dessa människor. Ingen empati heller för den delen. Tvi vale.
Citera
2018-11-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Förlåt så hemskt mycket nu Flashback, jag har läst/följt tråden sen sida 117 osv. Men LKG..? Trodde de tre huvudpersonerna var bröderna O,V och pappan. Vem är lkg och hans roll?

LKG är en av de tre huvudmännen, ej fadern.

Han är mattesnillet från Lund som hade koll på HP-Hjälpens mailkorg, skötte jourtelefonen, förde kundregister, såg till att hans kvnnliga springare hämtade in förskotten. Sedan kontaktade han killarna i Norrköping vart paketen skulle skickas. Han var även med på provdagen och hjälpte till med att lösa provet, så OG i Norrköping hade något att läsa upp. Sedan samlade han in pengarna efter provet, återigen m.h.a sina springare. Kom någon efter med sin betalning, så gjorde han upp avbetalningsplan. o.s.v. o.s.v. Han skötte mycket av det administrativa och bokföring. Det är vad jag har kunnat förstå.
Citera
2018-11-22, 19:43
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fusk-pa-hogskoleprovet
Universiteten måste först få höra från UHR så det är bra att vända sig till dem ang. fuskare på listorna.
Citera
2018-11-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Vad står initialerna LKG för? ingen av bröderna är ju stiliga?
Man är stilig när man har mycket pengar! :-)

LKG? Luc*s Kj*llin Gard*brand *=a,e,e
Senast redigerad av QuickFuse 2018-11-22 kl. 19:49.
Citera
2018-11-22, 19:53
Bannlyst
Citat:
Man är stilig när man har mycket pengar! :-)

LKG? Luc*s Kj*llin Gard*brand *=a,e,e

Har han stängt ner sin Facebook eller går det att se någon bild av honom på några sociala medier?
Citera
2018-11-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Har han stängt ner sin Facebook eller går det att se någon bild av honom på några sociala medier?

Gick att se både hans FB och Insta häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in