Citat:
(det fetade)
Till det skriver jag bara GAPF.
För att visa att du kanske inte helt hängt med vad som hänt i Sverige och vad som händer fortfarande. Att vara mördare kan absolut vara hedrande. Kontexten, du vet..?
OnT: Hur man än ser på SD, så uppfyller han inte alla tecken på att vara av värsta mördarull. Visst, han knoggnuggar och han uppträder oönskat gentemot LW, men är han så knipslug så han lyckats sopa bort vartenda spår av gärningsmannaskap?
Har t ex svårt att se honom tassa omkring med den där Klorin-flaskan som under en period var så hajpad här i tråden.
Tillsammans med den där otäcka svavelsyran..
Mitt i det förfärliga att en trebarnsmamma blivit dödad, bjuds det på leendeframkallande inlägg.
Till det skriver jag bara GAPF.
För att visa att du kanske inte helt hängt med vad som hänt i Sverige och vad som händer fortfarande. Att vara mördare kan absolut vara hedrande. Kontexten, du vet..?
OnT: Hur man än ser på SD, så uppfyller han inte alla tecken på att vara av värsta mördarull. Visst, han knoggnuggar och han uppträder oönskat gentemot LW, men är han så knipslug så han lyckats sopa bort vartenda spår av gärningsmannaskap?
Har t ex svårt att se honom tassa omkring med den där Klorin-flaskan som under en period var så hajpad här i tråden.
Tillsammans med den där otäcka svavelsyran..
Mitt i det förfärliga att en trebarnsmamma blivit dödad, bjuds det på leendeframkallande inlägg.
Kontächsten, Helge! Att föra in hedersbrott i ekvationen mördare, tjyv och grillvän känns som onödigt komplicerande för trådens behov. För mig.
Om svenska hedersmördare känner sig så värst hedervärda i dagliga livet är ett annat tveksamt spörsmål. Syftet lär ju vara att hålla ihop familjen och släkten och gruppen, och då är det ingen dum idé att grilla tillsammans, men att därifrån gå till mord på en svenne som inte vill släppa ifrån sig bytet känns långsökt. Inuti mina öron.
Jag tror visst en och annan kan känna heder av att de har mördat en och annan, men de är inte ute och stjäl grillar, det var min poäng. Okontroversiellt kan man tycka. Men inte för alla.
Dessutom är de där mördarna som gjort det till livstil att mörda (likt tjyvarna tjyvandet) kosmologiskt sett få och bor på speciella ställen och har speciella vänner och intressen och beväpning och andra speciella drag och tatueringar och halskedjor som gör dem till osannolika förövare i fråga om en frånskild singellevande radhusthaiadoptivtjejsprästssmåbarnsmor i ett bättre villakvarter vid E6:an. Om det nu är E6:an.
Hon skulle förvisso kunna vara ett ganska typiskt offer för en seriesexmördare som sätter heder i sitt värv. Men inte heller där kommer grillar in i bilden. Och det borde sipprat ut i så fall.
Allting är, ett halvår in i gåtan, inte möjligt, och om det kanske inte är totalt omöjligt så är det inte troligt eller ens särskilt sannolikt.
Folk knallar inte runt och mördar. Vare sig de hoppas komma över en grill elelr ej. Skjuter nån nån så vill de ju vanligen åstadkomma något alldeles speciellt med det, och inget annat. Mot just den killen de pangar ner. Annars hade de ju använt en bomb eller en truppmina eller en kulspruta eller stulit hans cykel eller bett om hans plånbok och gått till Biltem* o köpt en grill.
Men i inget fall har de business i LW:s trädgård en försommarkväll och tycker det är en så ljus idé att slå henne sönder och samman. När man ska till jobbet nästa dag. Och tjäna ihop en slant till morsans och syrrans semesterresa till hitodit.
Det är inte män som misshandlar kvinnor varhelst de ser dem och helst till döden om det går. Det är specifika individer (ofta av hankön, förvisso) som har ihjäl specifika individer av specifika och vanligen himla ogenomtänkta och ganska korkade och förutsägbara skäl. Ibland har de rent av grälat.
Folk som har nåt att förlora (mer än grillar då), och har fattat det, brukar undvika brottslighet. Om det inte är för att inte förlora det de har. Men i så fall är det bättre att planera ordentligt.
Mördare och andra brottslingar brukar man försöka undvika att umgås med. Det är ingen nytta med såna. Det är inget att bygga på. Det är en osäker investering av tid. Grill or no grill.
Hedersmord är förstås lika dumt. Men ingen har väl berättat för dem att hedersmord saknar elelr i alla händelser inte har samma rationalitet i Sverige. De vet bara att det är förbjudet, och gör antagandet att det är av elakhet mot dem. Men det är precis tvärt om: det är en stark rekommendation, som ska stämma till reflektion. Här löser vi såna problem med en rejäl grillkväll! Om du klickar på skärmen så kan du få adressen till närmsta Bilt*ma. Engångsgrillar undanbedes. Plocka upp efter dig, och ha en trevlig kväll.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-11-22 kl. 16:28.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-11-22 kl. 16:28.