2018-11-22, 09:07
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Lite som de där amerikanerna i somras som tyckte att cykelsemester i IS-land vore ett härligt äventyr. "Människors ondska är ett påhittat koncept" eller hur det nu var de formulerat sig innan de blev nermejade och tärnade.

Det där har jag missat - har du någon länk till det?
Citera
2018-11-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Hur lagar de mat tro?

Rått självklart.
Det är precis så vi ätit sedan begynnelsens tid och fram till ganska nyligen, det vet ni väl?

Anton
Citera
2018-11-22, 09:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
[spoiler]

https://globalnews.ca/news/4375584/us-couple-killed-by-isis/
Citera
2018-11-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Undrar varför de är så fientliga, "utlänningar dödas direkt".

Pa 1700 talet (kanske 1800) kidnappade en brittisk skepp en familj pa 6 personer. Pappan och mamman dog snabbt pa skeppet, och britterna bestamde sig for att de 4 barnen snabbt skulle lamna skeppet och de kom tillbaka till on.
Vem vet vad dessa barn sa nar de var tillbaka.

For ovrigt: Vilken javla idiot, jag saknar ord.
Citera
2018-11-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
[spoiler]

Ett av de mer raljerande exemplen:
https://m.jpost.com/Middle-East/Young-couple-trying-to-prove-human-kindness-among-cyclists-killed-by-ISIS-565055

De verkade dock inte ha cyklat rakt in i lejongapet i någon sorts religiös trans men något annat än ohjälpligt naiva och fantasilösa får man ändå säga att de var.
Citera
2018-11-22, 09:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Han tänkte sig väl att den gudomliga kärleken han kände så starkt skulle överbrygga alla språkliga barriärer. Om man bara är riktigt riktigt from så ser de ädla vindarna det och uppfylls av Guds ljus och det blir magiska ögonblick med närbilder och Enya sjunger och ett barn räcker fram en blomma mm.
Han kan ha varit exakt så korkad att han trodde att infödingarn bara var rädda och missförstådda med dåliga erfarenheter av onda vita patriarker.

Lite som de där amerikanerna i somras som tyckte att cykelsemester i IS-land vore ett härligt äventyr. "Människors ondska är ett påhittat koncept" eller hur det nu var de formulerat sig innan de blev nermejade och tärnade.

Det där med "mod", "hopp" och "övertygelse" är inte riktigt din grej, eller hur?

Du är väl en sån där "smart" och "intelligent" typ, eller hur? Som har internet och allt. Och vet allt så bra så bra.

Njut nu av ditt långsamma slocknande med tynande låge. En död så bra som någon.
Citera
2018-11-22, 09:19
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Undrar varför de är så fientliga, "utlänningar dödas direkt".

Om du har Netflix kan ligga på Youtube kan du se en dokumentär om Amazonas stammar första kontakten. Där tas det upp att många togs som slavar under tidigt 1900-talet för att utvinna gummi många dog. Du kan se själva filmen som ligger till grund för dokumentären på Youtube. Finns givetvis anledningar till föraktet mot omvärlden.

https://youtu.be/tYEoLw93qvk

Översättningen gjordes efteråt då ingen förstod varandra vid mötet.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-11-22 kl. 09:23.
Citera
2018-11-22, 09:20
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Detta låter som en sinnesförvirrad person som inte visste vad han gjorde-liknande de som hoppar in till isbjörnar eller andra vilda djur i djurparker för att kristna dem.
Citera
2018-11-22, 09:26
Medlem
Tillssons avatar
Hyffsat bra Youtubeklipp om stammen.

https://www.youtube.com/watch?v=j7BNwmVvk6g
Citera
2018-11-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det där med "mod", "hopp" och "övertygelse" är inte riktigt din grej, eller hur?

Du är väl en sån där "smart" och "intelligent" typ, eller hur? Som har internet och allt. Och vet allt så bra så bra.

Njut nu av ditt långsamma slocknande med tynande låge. En död så bra som någon.
Det är nog en hyggligt korrekt iakttagelse av mig. Jag känner exvis inget driv alls att åka till nämnda ö och berätta för invånarna hur de ska leva eller att de ens är skyldiga att välkomna mig. Varken mod, hopp eller övertygelse pekar för mig i den riktningen. Min tynande tillvaro mot missionärens är ett aktivt val, även om vissa kanske tycker att det både är ett felaktigt och obegripligt väl.
Citera
2018-11-22, 09:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Frågan är hur fan han ens tänkte frälsa dem (om det nu är sant att han var missionär, utifrån artiklarna kan man lika gärna tänka sig att han var en övermodig backpacker), med tanke på att sentineleserna såvitt man vet pratar ett språk som är helt okänt för utomstående och inte ens släkt med några andra existerande språk. Han kanske förväntade sig lite översättningshjälp av Den Helige Ande?

Jag ser gärna att lite fler onanister till kristna, judar och muslimer som tror på sagofarbröder försöker frälsa Flugornas Herrar/Damer/Transformerspersoner.

Visa att de verkligen litar på sin sagofarbror of choice.
Senast redigerad av Ratad 2018-11-22 kl. 09:35.
Citera
2018-11-22, 09:35
Medlem
Fran podcasten "stuff u should know"

Under 1970 talet besokte en grupp forskare on, de mottes av spjut. Men efter en stund gick en kvinna fram till en mannen och kramade honom. Senare kom fler kvinnor fram och kramade om andra man (de kramade endast sina egna invanare). Efter det blev karlek vid stranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in