2018-11-22, 06:35
Medlem
Spekulationerna om ”viss planering” som MV skrev, tror ni inte att hen menar det hen skrev om att GM stod ett tag utanför LW innan mordet?
Citera
2018-11-22, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vänd på det först, vad talar att han är en sådan galning?
I just den här tråden verkar SD leda i poäng... att det finns fler galningar är jag dock medveten om.
Citera
2018-11-22, 07:05
Medlem
Citat:
Spekulationerna om ”viss planering” som MV skrev, tror ni inte att hen menar det hen skrev om att GM stod ett tag utanför LW innan mordet?
Skulle det kunna vara om GM visste att LW gick ut varje kväll vid ett visst klockslag... verkar dock lite långsökt.

Ställde en fråga till Dig igår ang om något blivit inhämtat från HD:s boende...
Citera
2018-11-22, 07:40
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hos mig för uppställningen som Handlr "gjort" (läs: knyckt), till Wikipedia.
Bara att söka på 'sekt wikipedia', varsågod.

OffT: Om man inte själv kan åstadkomma nåt, kan man ju kopiera. Som Victoria Kawesa. Som med sitt kopierande hamnade på... Wikipedia..

Lika .. `kvick´ som vanligt, ja det kommer ifrån Wikipedia.

OffThread: din bok som du refererar till, har du gjort den alldeles själv ?
eller "knycker" du ? samt du hänvisar väl till källa, även när du förvanskar kunskap och fakta
till att passa dina "budskap" ?

Låt texten som jag satte under spoiler kommer från "KENT - Utan dina andetag".
Det är något LW sjöng under ett "event".
Citera
2018-11-22, 07:46
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Att listan kommer ifrån Wikipedia är ju klart och att jag antar att du med den menar att Geocachingen kan liknas med en sekt. Vad jag däremot inte förstår är vad Kents "Utan dina andetag" har med saken att göra? Dessutom andra gången som den lagts upp av dig. Första gången togs den ju bort som "trams".
Det är inte Geocachingen jag menar är en sekt.. det är väl inga som "viger" barn med vuxna där ?
De som är nära LW och SD vet.. "Järngänget" vet mycket väl.
Citera
2018-11-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Skulle det kunna vara om GM visste att LW gick ut varje kväll vid ett visst klockslag... verkar dock lite långsökt.

Ställde en fråga till Dig igår ang om något blivit inhämtat från HD:s boende...
Inget jag vet eller tror. Ingen husis som en skrev om har hon blivit utsatt för, varken hemma eller någon annanstans.
Citera
2018-11-22, 08:06
Medlem
Troligtvis skull dom träffas och prata om något .typ deras relation...och det var med största sannolikhet mannen som misshandlat henne förut.bla gnuggat knogar mot hennes huvud...synd att en mördare får gå fri
Citera
2018-11-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Det är inte Geocachingen jag menar är en sekt.. det är väl inga som "viger" barn med vuxna där ?

Haha, nej det hoppas jag verkligen inte! Tack för dina svar angående både låten och sekten. Då hoppas jag på att rättt man snart åker dit snart och jag får höra mer om detta.
Det enda jag kan bidra med här är att man har en teori (bland flera) om att LW har haft bråttom bort till FP/MP. Alltså frivilligt gått ut genom dörren och ensam tagit sig dit. Det finns vissa saker som tyder på det enligt samma källa som jag skrivit om tidigare. Kan verkligen inte precisera mer än så tyvärr. Men det är en Väldigt trovärdig person! Det skulle nog alla hålla med om. Krattningen gav inte mycket som man tror så hårt på. Men en del är ändå skickat för analys.
Citera
2018-11-22, 08:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nähä, tror du den som brutalt mördade Lena var rasande? Tänk att det tror jag också.
Den personen är en fara och ska inte vistas ute i samhället. Dessutom är han pressad och nervös
Kvinnor blir strypta och vice versa, men att SLÅ BESINNINGSLÖST tills hon dör är ett verk av en galning. Stefan är inte den galningen.

Minns då den i mina och många andras ögon trovärdiga MV:s ord:

”mordet har inte skett i affekt”.

Jodå de personlighetsdrag som framkommit om Stefan och som han uppvisat hittills går väl ihop med en lättkränkt, våldsam (våldet i bilen) listig (MVs ”förekommit viss planering”) man som hotat och stalkat en kvinna.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-22 kl. 08:25.
Citera
2018-11-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Vad vet De?
Citera
2018-11-22, 08:13
Medlem
Citat:
Inget jag vet eller tror. Ingen husis som en skrev om har hon blivit utsatt för, varken hemma eller någon annanstans.
Skulle det vara som Du "tror" att ingen husis förekommit där har ev GM ännu större försprång. Jag kan inte släppa tanken på att MGM kan ha tagit sig dit på natten (hade säkert nyckel om HD inte var hemma).
Har svårt att tro att polisen missat den kopplingen.
Citera
2018-11-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Haha, nej det hoppas jag verkligen inte! Tack för dina svar angående både låten och sekten. Då hoppas jag på att rättt man snart åker dit snart och jag får höra mer om detta.
Det enda jag kan bidra med här är att man har en teori (bland flera) om att LW har haft bråttom bort till FP/MP. Alltså frivilligt gått ut genom dörren och ensam tagit sig dit. Det finns vissa saker som tyder på det enligt samma källa som jag skrivit om tidigare. Kan verkligen inte precisera mer än så tyvärr. Men det är en Väldigt trovärdig person! Det skulle nog alla hålla med om. Krattningen gav inte mycket som man tror så hårt på. Men en del är ändå skickat för analys.
Vet du om man börjar närma sig en lösning /ett genombrott på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in