2018-11-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Det här är långt ifrån alla namn men det är en del: (FB) Norrköping: 3 häktade misstänkt för ha sålt svar till högskoleprov mellan 2015-2018

Tack!
Sista frågan, vilket/vilka provtillfällen kollar du på?
Vissa listor i FUPen är ju maskade, så jag antar att alla du nämner är de som finns på FUPen? Alltså två-tre listor som är omaskade om jag minns rätt.
Annars har jag missat något.
Citera
2018-11-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epoxer
Det är ju helt klart förståeligt att man vill hänga ut personer som har fuskat, de viktigaste är inte om uppgifterna är korrekta utan att man hänger ut så många som möjligt utan att kontrollera huravida uppgifterna stämmer eller inte, i ren flashback anda.

Står man med i fuskligans register över betalningar så är man garanterat skyldig. Rättegången kan alla naiva invänta
Senast redigerad av Endryt 2018-11-21 kl. 22:24.
Citera
2018-11-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Jag håller faktiskt med dig. Skrev många gånger tidigare att man inte ska hänga ut med namn. Man kan absolut kontakta deras universitet om man misstänker något men det behövs inte en häxjakt för att göra detta.
Vissa idioter tar det till en helt annan nivå och trakasserar de via fb/ig osv.

Bara det att man kontaktar universitetet är fel sätt, de kan inte gör något för det finns lagar och så länge det inte finns något som säger att den personen ska bli utesluten på grund av ett mail så lägg ner.

Hemmagjorda poliser och kommissarier bör tänka om en och två gånger. Att bedriva häxprocesser 2018 är lite dumt för nu händer det saker inom rättsväsendet och jag vet inte resultatet men låt oss avvakta.
Citera
2018-11-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Uppdrag granskning har gjort en dokumentär om fusk på högskoleprovet men nu finns ytterligare en på svtplay. Är det samma?
Ja det är samma
Citera
2018-11-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pill3
Tack!
Sista frågan, vilket/vilka provtillfällen kollar du på?
Vissa listor i FUPen är ju maskade, så jag antar att alla du nämner är de som finns på FUPen? Alltså två-tre listor som är omaskade om jag minns rätt.
Annars har jag missat något.
S. 258 hittar du de på i fup
Citera
2018-11-21, 22:25
Medlem
Nu när uppdrag granskning är över, hoppas inte uppmärksamheten flyttas från högskoleprovsfusket.

Samma skit med sjuksköterskebluffen- det snackades om det i en vecka och inget mer?
Citera
2018-11-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Vart hittar du dessa namn? Finner inte dem på FUP eller listan på 79 misstänkta.

Dessa namn är bland de 23 överbevisade fuskare.
Varje enskilt fall finns detaljerat på FUP+vissa bilder
Citera
2018-11-21, 22:26
Medlem
Jag fattar inte är inte hela FUP maskad? hur hittar du kundregistret i så fall Dragon?
Citera
2018-11-21, 22:27
Medlem
Namnen som finns ute här är det bara HP-hjälpens kunder?
Kommer ihåg att det tidigare fanns andra aktörer aktiva här på Flashback. Är det någon som vet om man kan hitta något om dessa ligor och deras kunder?
Citera
2018-11-21, 22:27
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Sätt åt alla fuskande as.
1,8 ärligt resultat personligen.
Citera
2018-11-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Vad menar du med fegisen?

Du ifrågasätter inte pellejöns?

Finns många exempel i förhör hur han utnyttjar andra och är rädd om sitt eget skinn.

1. LKG utnyttjar en av sina kvinnliga springare maximalt och ger henne småpengar. Han låter henne bära hem miljoner i kontanter helt utan skydd. Hon blir förbannad på honom när hon får reda på det i efterhand. Han blir tidigt i förhören konfronterad med hennes uppgifter, då nekar han och skyller på att hon skulle vara hjärnan bakom allt.

Citat från tidigt förhör med LKG:
" - Luc*s säger att Agn*s ljuger. Luc*s säger att Agn*s verkar väldigt insyltad."
" - Luc*s säger att Agn*s verkar djupt insyltad. Lucas kan inte kommentera
tillvägagångssättet eftersom han inte är inblandad i verksamheten."

2. LKG utnyttjar två andra kvinnor att utföra samma uppgifter när den första slutar. Han är inte man nog att söka andra män att utföra de potetiellt farliga uppdragen. Han skulle bli överkörd av en annan man. Dom skulle inte ha gjord dessa uppgifter för småpengar.

3. LKG blir rädd när VG och OG vill träffa honom ansikte mot ansikte i Älmhult. Så här säger LKG i förhör "-Luc*s var väldigt orolig, han ville inte ha något med dom att göra. "

4. LKG börjar efter 10 dagar i häktet berätta allt om HP-Hjälpen, samt VG och OG inblandning. VG och OG har då suttit i häkte över 3 månader utan att säga ett pip om LKGs inblandning. Han är inte bara feg, han är ynklig.

Det är i den vevan VG skickar hotet till LKG att det är "Fördelaktigt att vara tyst i brottmål". LKG blir väldigt ledsen av detta hot. LKG har tydligen året innan bett VG och OG hålla tyst om LKG inblandning, om ligan skulle bli sprängd.

5. LKG blir tillfrågad av Sverige Radio om en intervju, men han vågar inte. Så han låter istället OG läsa upp svaren på frågorna, som han sedan skickar vidare till SR.

Det är vad jag kommer på för tillfället.
Citera
2018-11-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Nu när uppdrag granskning är över, hoppas inte uppmärksamheten flyttas från högskoleprovsfusket.

Samma skit med sjuksköterskebluffen- det snackades om det i en vecka och inget mer?

Spelar ingen roll om snacket är över. UHR kommer se till att de blir av med sina utbildningsplatser ändå och framtida aktörer samt provskrivare vågar nog inte att fuska längre.

Dessutom så får man vänta på ett OK från regeringen med kroppsvisitation. Så svårt är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in