2018-11-21, 20:59
Medlem
Snälla, släpp ME diskussionen. Vi kommer inte vidare.
Mer intressant är; frågan som kvarstår - vem dog först respektive sist? Var båda föräldrarna verkligen med på familicide?
Citera
2018-11-21, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Snälla, släpp ME diskussionen. Vi kommer inte vidare.
Mer intressant är; frågan som kvarstår - vem dog först respektive sist? Var båda föräldrarna verkligen med på familicide?

Det finns ett avskedsbrev som båda föräldrarna skrivit under där de förklarade varför de dödade sina barn, ett några dagar innan morden skedde, bevittnat testamente, som båda föräldrarna skrivit under som förutsatte att barnen inte levde och ett från många i tråden trovärdigt PM där man vittnar om videoinspelningar från bägge föräldrarna där de förklarar varför de dödade barnen.

Om du lägger ihop dessa uppgifter, vad kommer du själv fram till?
Citera
2018-11-21, 21:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Andreas begär inte att någon ska outa sig. Oskars arbetskamrater har INTE dikterat den berättelsen vare sig muntligt eller skriftligt.

Det går som till andra avdelningar på Oskars arbetsplats med att fortsätta vara en anonym grävande journalist när du ringer.

Förtjänar Oskars arbetskamrater av att ha
blivit anklagade för alla dem här uttalanden i den absurda osanna påhittade berättelsen?

Oskars arbetsplats har inget samarbete med vare sig -

* Polisen
* Sjukvården

Förstår inte att den anonyma grävande journalisten gör försök att gräva information via polisen.

Empati till Oskars efterlevande saknar en del!

Hej igen!
Men om du nu vet vad som är sant kan du inte bara berätta det för oss?

Vad är osant i PM-et?
Snälla förklara för oss vad du anser att vi har missuppfattat.
Citera
2018-11-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Du som ”dikterat” den här ”absurda” ”OSANNA” ”berättelsen”. Där ”du” utöver ”utger dig” för att vara ”arbetskamrat” till Oskar är ”INTE ” SANT.

”Du” hälsas ”varmt” att omgående kontakta Oskars chef Andreas Inghammar
046-2223364.

Completely agree with you it will never end with these crazy speculations !!
Citera
2018-11-21, 21:38
Medlem
En omständighet som borde haft betydelse är familjens isolering.. Det är nog både vanligt och naturligt att man drar sig undan från socialt umgänge när man har det jobbigt (befinner sig i kris). Man orkar helt enkelt inte med kontakter med andra. Tyvärr - eftersom man egentligen skulle behöva goda kontakter, just då.

En krisande familj som varit omgiven av harmoniska och nära kontakter med släktingar och vänner, skulle kanske inte hamna i en situation där föräldrarna utplånade alla familjemedlemmar? För att två föräldrar ska kunna enas i en sådan bisarr tanke som att döda sina barn och sig själva, så krävs det att föräldrarna har tillräckligt med tid att tankemässigt fastna i denna tankegång, och att de inte "störs" i sin planering av omgivande medmänniskor (släkt och vänner). Det förefaller ju som om föräldrarna varit alltför "intjorvade" i sin gemensamma tanke om familjeutplåning, Och om familjen haft många nära kontakter så borde väl någon ha lagt märke till att föräldrarnas krafter var på upphällningen?

Nu vet vi ju inte riktigt hur det var med familjens umgänge med andra, men det verkar som om familjen var rätt ensam.
Citera
2018-11-21, 21:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
En omständighet som borde haft betydelse är familjens isolering.. Det är nog både vanligt och naturligt att man drar sig undan från socialt umgänge när man har det jobbigt (befinner sig i kris). Man orkar helt enkelt inte med kontakter med andra. Tyvärr - eftersom man egentligen skulle behöva goda kontakter, just då.

En krisande familj som varit omgiven av harmoniska och nära kontakter med släktingar och vänner, skulle kanske inte hamna i en situation där föräldrarna utplånade alla familjemedlemmar? För att två föräldrar ska kunna enas i en sådan bisarr tanke som att döda sina barn och sig själva, så krävs det att föräldrarna har tillräckligt med tid att tankemässigt fastna i denna tankegång, och att de inte "störs" i sin planering av omgivande medmänniskor (släkt och vänner). Det förefaller ju som om föräldrarna varit alltför "intjorvade" i sin gemensamma tanke om familjeutplåning, Och om familjen haft många nära kontakter så borde väl någon ha lagt märke till att föräldrarnas krafter var på upphällningen?

Nu vet vi ju inte riktigt hur det var med familjens umgänge med andra, men det verkar som om familjen var rätt ensam.

Instämmer!
Citera
2018-11-21, 21:45
Medlem
Rodjas avatar
Jag tror fortfarande att Scientologi-spåret är av betydelse.
Barnen kommer i kläm.

Sydsvenskan som annars inte avstått att avslöja och skriva om
Fd Scientilogers avhoppande och andra delar av hur de influerar skolan.
Där har de varit framme och skrivit. Men nu skriver ingen journalist överhuvudtaget?!

Barn och ungdomar blir oförklarligt trötta idag, det kan vara vacciner, t ex Gardasil.
Det finns beskrivet på flera ställen på poddar i Sveriges Radio hur döttrarna mår.

(Sönerna ska tydligen inte vaccinerats, men det har man kommit på nu. De kan ju också
drabbas av toncillcancer, då de stoppar könsorganen i munnen för att tillfredsställa varandra.
Toncillcaner är lika med livmoderhalscancer.)
En del ungdomar/barn reagerar väldigt starkt på denna vaccins biverkan.

Så har vi TBE. Min systerson är på behandling i Tyskland nu för han har mött svenska läkare som håller med om att här har vi "spiroketer" i blodet men vi får inte behandla med antibiotika så länge. Så därför är Tyskland ett alternativ.

Tänk om familjen i Bjärred kämpade med samma sak? På något sätt? De finner sig mellan svensk sjukvård och alternativa metoder. Scientologerna avskyr psykiatri, mediciner för neuropsykiatriska diagnoser, så familjen sitter emellan.

Sedan allt detta momsarbete som ALLTID har varit så viktigt för scientologerna. Oscar sliter och arbetar. Döttrarna är sjuka på något sätt och Hanna har förmodligen ett cancer-recidiv.

Att då stå med i en rörlese/sekt som har sitt ursprung med galningen Jack Persson i "Uper Californian mountins, north east of LA, blir genom Ron Hubbard ren fiktion. Idag en affärsindustri.

Sydsvenskan, vågar ni inte kolla upp ett sådant här samband? Även om inget leder dit så är det alltför många klusterkommuner som har scientologernas inflytande hos sig. Gräv, gör något! För Moas och Agnes skull!
Citera
2018-11-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Completely agree with you it will never end with these crazy speculations !!
Hej igen Elli! Jag förstår att anhöriga, vänner och arbetskamrater blir upprörda av att läsa alla spekulationer i denna tråd - speciellt om mycket är "crazy speculations". Men det är aldrig någon som lämnar andra eller nya uppgifter. Det är svårt för oss som inte vet sanningen att skriva om de sanna händelserna. Kan inte någon berätta nu, snart ett år sedan det hände? Vad hände?
Citera
2018-11-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det finns ett avskedsbrev som båda föräldrarna skrivit under där de förklarade varför de dödade sina barn, ett några dagar innan morden skedde, bevittnat testamente, som båda föräldrarna skrivit under som förutsatte att barnen inte levde och ett från många i tråden trovärdigt PM där man vittnar om videoinspelningar från bägge föräldrarna där de förklarar varför de dödade barnen.

Om du lägger ihop dessa uppgifter, vad kommer du själv fram till?
Jag vet allt det där. Men vad vi inte vet; var båda föräldrarna inne hos Hanssons? Var bara en där- och hade en fixad signatur av partnern?
Hur dog de? Cocktail- teorin verkar ju lämna en del frågetecken?
Tog Hanna en cocktail, men dog inte utan kvävdes av O ? Vad fann man i kropparna? O hängde sig, men vad gjorde han innan dess?
Var flickorna döda redan någon dag innan ?
Citera
2018-11-21, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag vet allt det där. Men vad vi inte vet; var båda föräldrarna inne hos Hanssons? Var bara en där- och hade en fixad signatur av partnern?
Hur dog de? Cocktail- teorin verkar ju lämna en del frågetecken?
Tog Hanna en cocktail, men dog inte utan kvävdes av O ? Vad fann man i kropparna? O hängde sig, men vad gjorde han innan dess?
Var flickorna döda redan någon dag innan ?

Du menar att det är troligare att fru och herr Hansson vittnade falskt vid polisförhören än att Hanna skrev under testamentet?
Citera
2018-11-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte på någon mörkläggning när det gäller något scientologspår, jag tror att det kan ha funnits en ”religiös” övertygelse i familjen som sänkte tröskeln för självmord. Alla religioner har en tro på själavandring, reinkarnation, paradiset, rymdfärder eller liknande som förlängning på livet. Så det känns varken otänkbart eller konspiratoriskt i min värld. Det är något som har existerat i eviga tider och inspirerat så väl korsriddare, kamikazepiloter och självmordsbombare att ta sitt liv för ära, berömmelse, rikedom, evigt liv, oskulder eller vad som nu råkar erbjudas av den falske profeten.

Jag har vänt och vridit på SC-spåret, läst igen början av tråden med SC i bakhuvudet. Jag finner inte Burlöv-Ricky och Moas ”vi tror på något annat”-uttalande lika övertygande som du, men jag förstår om du värderar deras utsagor annorlunda.

Däremot fastnar jag på följande: jag har funderat mycket på hur en eventuellt SC-tro skulle sett ut i praktiken. Jag vet in mycket om SC - har mest googlat och läst avhoppares berättelser, och de beskriver ju rörelsen som en sekt och då tänker jag specifikt på att den troende måste 1. bli/göras avskärmad från resten av samhällets (för att inte få för mycket input som kan minska tron) samtidigt som den troende 2. måste vara aktiv inom sekten. För att kunna upprätthålla en så ovanlig tro och blunda för den kritik mot SC som finns i svenska samhället så måste man vara ganska ”insyltad”. För att vara aktiv måste man ha pengar, tid och engagemang att lägga på sekten.

Och det är här som jag inte får SC-spåret att gå ihop. Föräldrarna hade pengar, men hur skulle de kunna ha tid och engagemang? Jag har ett hyfsat krävande jobb och två (friska) barn – och det finns ju inte på kartan att jag skulle kunna lägga en massa tid på att gå kurser. Och engagemang? De verkade ju högst engagerade i sina jobb, i sin familj och tidigare även idrott och musik. Skulle de ha ork kvar att lägga på SC?

Hur tänker du kring detta?
Citera
2018-11-21, 22:13
Bannlyst
Det har framkommit att Oskar pratade om hur ledsen han var för sina flickors skull. Hans kollegor har vittnat om hur tufft han hade det. Det finns också vittnesuppgifter om att han var synligt nedstämd under hösten. Vidare tog han ett stort ansvar och var en aktiv förälder i skola och åkte runt med barn till behandlingar.

Ovanstående är normala beskrivningar om föräldrar med barn med svåra sjukdomar. Man ger allt för dem och man är synbart påverkad om de inte blir bättre

Men Hanna? Inte ett ljud. Inte en uppgift om illamående. Var inte aktiv i skolan eller vid behandlingar. Inga uppgifter om att hon hjälpte till någonstans. Vadan denna passivitet? Blundade hon för hur illa det var? Var hennes overksamhet ett tecken på att hon var belåten med situationen? Varför finns det inga uppgifter om att hon gjorde nånting? Varför var hon så känslokall att det inte finns en enda uppgift om oro för barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in