2018-11-20, 21:30
Medlem
Preputiets avatar
Någon som vet om avskummet gick 500 varv runt lillfjärden?
https://www.helahalsingland.se/artikel/allmant/han-ska-ga-500-varv-runt-lillfjarden-for-att-samla-in-pengar-till-cancersjuka-barn
I annat fall lär det bli sjukt många varv runt rastgården de kommande 14åren.

Skriver dålig poesi på twitter
https://mobile.twitter.com/linusbyproxy
Inte svårt att förstå varför han bara har 4 följare

Fiskar likes pga av sitt skägg
https://ratemybeard.se/linus-soderman-2/
https://ratemybeard.se/linus-soderman/

Lägger ut mängder av svartvita foton på Instagram
http://www.instagimg.com/user/minimalinus/221160013

Har suttit inne för bankrån. Men gjort bot och startat Svenska dopingmissbrukares förening
https://www.svd.se/bankran-vande-livetÄ

Plötsligt en dag får han för sig att med besiningslöst våld försöka slå ihjäl en annan männniska. Dessutom utan någon som helst ånger över att denna människa fått men för livet.

Någon som begriper sig på den här psykopaten?
Senast redigerad av Preputiet 2018-11-20 kl. 22:06. Anledning: Felstavning
Citera
2018-11-20, 21:59
Medlem
Errolflynn1s avatar
Varför har man en känsla av att typer/gärningar som denna kommer bli mer frekventa framöver..? Wt från landsbygden?
Jag tror det finns många tickande bomber som den här. Resultatet av ...? Ja vadå?
Citera
2018-11-20, 22:07
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
165000 kronor i skadestånd för att ha förstört en familjs liv, genom att göra familjefadern till ett vårdpaket. Fy faaaann, vad har denne Linu Söderman, att vara stolt över.

Tragiskt! Men man undrar ju hur väl han fungerade i familjen innan detta hände, han hade alltså åkt till Hudiksvall från Gävle med en för honom ny bekantskap för att supa och knarka? Och detta gjorde han så till den milda grad att han däckade på stan?

I vilken utsträckning levde han med sin fru? Och hur många olika kvinnor har han barn med?

Köper inte riktigt vinklingen att det är en sexbarnsfamilj som slagits i spillror!

Vill dock poängtera att ingen förtjänar att utsättas för detta!
Citera
2018-11-20, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Tragiskt! Men man undrar ju hur väl han fungerade i familjen innan detta hände, han hade alltså åkt till Hudiksvall från Gävle med en för honom ny bekantskap för att supa och knarka? Och detta gjorde han så till den milda grad att han däckade på stan?

I vilken utsträckning levde han med sin fru? Och hur många olika kvinnor har han barn med?

Köper inte riktigt vinklingen att det är en sexbarnsfamilj som slagits i spillror!

Lät ju på hans fruga som att han var periodare som valde att inte vara hemma dom gångerna han knarkade/söp. Tror inte han var så nergången
Citera
2018-11-20, 22:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Här berättar Jockes fru:

Carolines man fick skallen krossad med ett murblock
Publicerad 18 nov 2018 kl 18.31
Joakim fick skallen krossad med ett murblock

I somras krossade en man Joakim Davidssons huvud med en sten och ett murblock.

Samtidigt slets en sexbarnspappa från sina barn och en make från sin fru.

Det är som att han mördats utan att dö, upplever hustrun Caroline:

– ”Du måste vara rädd om dig”, sa jag. Det var sista gången jag pratade med honom.

Varje kväll säger Caroline god natt till sin man. Men han svarar inte.

32-årige Joakim ”Jocke” Davidsson, pappa till tre barn och bonuspappa till tre till, har inte kunnat prata sen natten till den 25 juni. Då somnade han på en trappa i Hudiksvall. Sen fick han skallen krossad mot den, genom flera slag med en sten och ett murblock.

Caroline Davidsson, 33, och Jocke har varit ett par i sex år, men de har känt varandra ännu längre. Förra året gifte de sig.

– Busig, skrattar Caroline fram när hon ska beskriva sin man.

– Han busade alltid med barnen. Och det säger de alltid, att det saknar de mest. Han var snäll och omhändertagande. Och det är alltid han som har bakat i familjen. Nu vet vi inte vem som ska göra bullarna till födelsedagarna. Han bakade gärna 150 per gång också, så att de skulle räcka ett tag.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/carolines-man-fick-skallen-krossad-med-ett-murblock/

Expressen i underavdelningen "Brottscentralen" (samma källa som ovanstående, annan länk) har en rätt hyfsad artikel som kom ut idag:
Linus Söderman: ”Jag hoppas att han dör”

I polisförhör är Linus Söderman tydlig med att han inte ångrar det han gjort.

– Jag tycker inte ens synd om den här killen. Det är som att jag inte bryr mig. Det kan hända att jag mentalt bara har skjutit bort det, just nu. Det kan komma sen, men just nu känner jag. Jag hoppas att han dör i stället. För jag antar att hans hjärnskada är så pass allvarlig att han förmodligen inte kommer bli samma kille igen.

I en dagboksanteckning i häktet skrev Linus Söderman vidare:

”Känner ingen ånger, ingen skuld. Jag hoppas att han dör. Fan att jag inte lyckades avsluta honom.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/linus-soderman-krossade-sexbarnspappan-jockes-skalle-kanner-ingen-anger/

Den här Linus är svårt störd, och borde få rättspsykvård, inte fängelse. Linus verkar sakna alla spärrar, även om hans brott (framförallt våldsbrott) är drogrelaterade. Hade Linus fått vård, hade han inte kommit ut igen i det fria innan han ansetts frisk. (Om han nu är botbar). Att han fick fängelse, betyder antagligen att han släpps fri som en 56-årig man, och antagligen fullt kapabel, om han fortfarande är "obotad" att fysiskt klara av att begå nya hemskheter. Hade han däremot fått rättspsykiatrisk vård, kanske han släppts ut ("obotad") som 80-årig "rollatorgubbe", som troligen varit harmlös..
Citera
2018-11-21, 09:47
Medlem
Citat:

Två kvinnor har han barn med.
Citera
2018-11-21, 11:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Linus Söderman, 46, har krossat en sexbarnspappas huvud med en sten och ett murblock och hört ”hur skallen spräcktes”.

Han bedöms inte vara psykiskt sjuk och han ångrar sig inte.

– Jag skulle nog kunna tänka mig att göra det där igen. Har sånt jävla raseri i mig ibland, säger Söderman i polisförhör.
[...]
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/linus-soderman-krossade-sexbarnspappan-jockes-skalle-kanner-ingen-anger/
Citera
2018-11-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultnibo
Han hette tidigare S*g*rst*n (*=e)

Utan att vara insatt i några särskilda detaljer känns det som om karma kan ha slagit till i brottsoffrets fall, eftersom han för något år sedan åtminstone anklagats för mordförsök på sin mor.
Vart hittar du information om det? Jag försökte söka på det men kom till en artikel i Corren om en 56-årig icke namngiven man som troligtvis mördat sin mamma (i Gävle), så det är ju absolut inte den här 32-åringen som den artikeln handlar om.
Citera
2018-11-21, 12:29
Medlem
borgir82s avatar
Har svårt att tänka mig att det är första gången som Linus bankar på någon ordentligt.En före detta anabolamissbrukande dörrvakt har ju garanterat varit med förr om man säger så.
Citera
2018-11-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultnibo
Han hette tidigare S*g*rst*n (*=e)

Utan att vara insatt i några särskilda detaljer känns det som om karma kan ha slagit till i brottsoffrets fall, eftersom han för något år sedan åtminstone anklagats för mordförsök på sin mor.

(FB) Försök till mord/dråp, Östersund (2014-12-01)
Citera
2018-11-21, 16:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allonym
(FB) Försök till mord/dråp, Östersund (2014-12-01)

Hur vet du att det är samma person? Den killen hette ju Segersten i efternamn.
Citera
2018-11-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur vet du att det är samma person? Den killen hette ju Segersten i efternamn.

För att jag vet det.
I Sverige är det inte helt ovanligt att man byter efternamn när man gifter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in