Jag har idag en OBH nordica-bryggare som ser ut ungefär så här:
http://eelabstatic.se/Image/Article/108300/Product-detail-zoom/kok--brygg-obh-nordica-51012302.jpg
Billig och fungerande, men har alltid känt det är något som inte är riktigt rätt med kaffet, utan att det för den saken är något som är konkret fel heller.
Har hört talas om Moccamaster men är lite avtänd på priset, har svårt att motivera >1000 kr för en bryggare. Och sen tar jag personligen lite avstånd från vad jag uppfattar som en hipster-stämpel. Samtidigt är ju black friday på gång och detta är en produkt jag ändå funderat lite kring.
Är det någon som har koll på vilken skillnad det är bland de en miljon sökträffar jag får på prisjakt? Finns det olika modeller och vad ska man isf rikta in sig på?
Eller är Moccamaster kaffevärldens Apple och det finns en bryggar-PC för mig att välja istället? Funktion (kaffekvalitet ffa) före form, särskilt om det hjälper inköpspriset. Sen behöver den ju inte vara rakt av idiotiskt konstruerad som min OBH-bryggare jag har idag, men det är ingen faktor för att jag överväger byta egentligen.