2018-11-19, 20:12
Medlem
bagarn29s avatar
Mest värdefulla person är Mackan. Hans insats efter MFF:s vår är fantastisk för klubben.
2018-11-19, 20:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Mest värdefulla person är Mackan. Hans insats efter MFF:s vår är fantastisk för klubben.
Har han inget ansvar för den usla inledningen?

MVP är en hopplös kategori. Badji var väl allt Djurgården hade framåt, Hallenius lyfte väl Sundsvall ett antal placeringar och AIK/Robin Jansson/Per Karlsson/Linnér hade inte nått samma framgångar utan Milosevic. Så mitt val är då Alexander Milosevic, utan hans inträde troligen inget guld.
2018-11-19, 21:37
Medlem
simonvps avatar
Jag är ju tokbajare som alla vet, men nog tycker jag i ärlighetens namn att Silvas mål är snyggare än Kennedys frispark. Det är åtminstone en tekniskt svårare prestation tycker jag.

Att Robin Jansson inte kunde bli nominerad heller till årets nykomling är såklart galet.
2018-11-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag är ju tokbajare som alla vet, men nog tycker jag i ärlighetens namn att Silvas mål är snyggare än Kennedys frispark. Det är åtminstone en tekniskt svårare prestation tycker jag.

Att Robin Jansson inte kunde bli nominerad heller till årets nykomling är såklart galet.

Det är väl ganska enkelt. Maxålder är väl 23 år för att få pris som nykomling?
2018-11-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Mariupol låg sist i ukrainska ligan när vi mötte dem. Ser nu dock att de har lyckats kravla sig upp till nedre delen av mitten.

Vad fanns det för förklaringar menar du till att 08-lagen inte gick vidare? Att vi och gnaget var för dåliga helt enkelt. Vi möter ett rätt svagt gäng men lyckas ändå åka ut. Svenska mästarna Aik möter förvisso ett bättre lag men är å andra sidan inte i närheten av att gå vidare.

Malmö gör det bra men blir likväl utslaget av ungerska ligafyran i kvalet till CL. Ser ju onekligen svårt ut att nå avancemang nu också efter att ha lirat två kryss mot brunkarna från Norge...

Aha, det hade jag verkligen noll koll på. De spelade upp sig, även om de var skit mot oss.
Och japp, vi hade vår problematik i avsaknad av anfallare att göra, och vad gäller Gnaget kanske säsongen med de avbräck som gavs initialt är en faktor. Typ så.
2018-11-19, 22:35
Medlem
Ovcharkas avatar
Har faktiskt hört det ur mun.

Olunga 45m
Sam J 25m
Beijmo 30m

Det är i tiotals miljoner DIF säljer spelare.

Badji är ung, duktig och 2 år på kontraktet. Det kräver pengar.

Som sagt; 6m euro eller ingen affär. Det är stenhårt. Vidareförsäljingen (%) diffar mest.

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
😂😂 vem fan degar 60m SEK för Badji? Herregud... sväljer du allt på internet?

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Rimligen jävligt långt, men med tanke på vilka överpris Djurgården fått för mediokra spelare tidigare så kan man förstås aldrig veta. Att Olunga kunde gå så dyrt som han gjorde är vansinne. Idag är han bänknötare i ett bottenlag i Japan...

I övrigt vill jag påstå att du glömde typ ett dussin aspekter av en komplett anfallare utöver att vara både stor och snabb...

Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Att Badji skulle gå för 6M € är ju bara ren hysteri. Vem har spridit detta rykte och varför sväljer du det med huller och hår

Bajen säljer spelare för 6m kr - inget vi kan göra något åt.
2018-11-19, 22:35
Medlem
Vinnarna i Allsvenskans stora pris 2018
Årets målvakt:*Isak Pettersson, IFK Norrköping
Årets försvarare:*Per Karlsson, AIK
Årets mittfältare:*Kristoffer Olsson, AIK
Årets anfallare:*Paulinho, BK Häcken
Årets tränare:*Rikard Norling, AIK
Årets nykomling:*Muamer Tankovic, Hammarby IF
Årets mest värdefulla spelare:*Paulinho, BK Häcken

Specialpriser
Årets bortasektion:*Priset i denna kategori går till den förening som på bäst sätt tagit hand om motståndarlagets gäster utifrån: service, säkerhet, mottagande och gästvänlighet. Priset är framröstat av 16 Allsvenska föreningars supportrar, SLO:er och säkerhetsansvariga. 2018 års vinnare är BK Häcken.

Fotbollskanalens pris till Årets röst:*Tilldelas den spelare eller ledare i Allsvenskan som gjort avtryck inom fotboll i media under den allsvenska säsongen, och som vågat att stå för sina åsikter. 2018 års vinnare är IFK Norrköpings Simon Thern.
2018-11-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Har han inget ansvar för den usla inledningen?

MVP är en hopplös kategori. Badji var väl allt Djurgården hade framåt, Hallenius lyfte väl Sundsvall ett antal placeringar och AIK/Robin Jansson/Per Karlsson/Linnér hade inte nått samma framgångar utan Milosevic. Så mitt val är då Alexander Milosevic, utan hans inträde troligen inget guld.

Utan att ha kollat på galan, Batanero?
2018-11-19, 22:41
Medlem
Korders avatar
Ingen koll på kriterierna för årets nykomling, men antar att Arnor Sigurdsson helt enkelt spelade för lite för att kunna nomineras? Han har ju annars haft en helt makalös säsong. Började som lovande bänkvärmare i Peking och U19-landslagsman i Island.

Avslutade som startspelare i CSKA Moskva och isländska a-landslaget. Passade på att krossa Pekings tidigare försäljningsrekord också.
Senast redigerad av Korder 2018-11-19 kl. 22:44.
2018-11-19, 23:31
Medlem
Jag som djurgårdare tycker det känns extremt höga summor om Badji som cirkulerar på diverse forum. Kan inte tänka mig att vi får mer än 20-25 i nuläget och det är ett bra pris likväl.

Olunga sprutade in 14 mål under en halv säsong och var ju helt magisk under den hösten. Badji har ju egentligen inte fått sitt stora genombrott ännu. Finns en viss skillnad där. Badji har ju inte ens varit ordinarie hela året och har ju stundtals varit plågsamt usel, dock blandat med ruskigt vassa prestationer. Om vi får 25-30 så bör vi sälja kvickt som tusan tycker jag för han blandar och ger något oerhört.

Spelare som jag vill att DIF hugger på och som är realistiska:
Strand, Eskelinen, Mange E, Lundevall. Som anfallare vettetusan. Tror inte en sekund på att Hrgota är aktuell, om man drar tillbaka till Sverige blir det garanterat Aik eller Malmö för honom.
Senast redigerad av Adde1234 2018-11-19 kl. 23:34.
2018-11-20, 01:00
Medlem
anteri17s avatar
Eskelinen är usel. Fattar inte hypen. Han måste ha överlägset sämst luftrumsspel av målvakterna i AS. Nej, skeppa honom.
2018-11-20, 05:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Eskeleinen vore tyvärr en typisk Bosse-värvning. Billig, hyfsad och rotad i rivalitetsklubb.

Hellre Vaiho då, som är en solid 3/5. (Isak 5/5).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in