Citat:
Ursprungligen postat av
Ezras
Du ska nog inte referera till något skrivet varken från mig eller någon annan. Vad fan är det du bluddrar om egentligen, ska jag ta en patologisk lögnare som dig på allvar, du ljuger om precis allt här i tråden, allt för att det ska passa in i din skeva verklighet. Du hånar förståndshandikappade och kallar dem för mongo. Ser du ner på dessa människor din ynkrygg, är det därför du försvarar poliskräken.

Jag refererar inte till något skrivet utav varken dig eller mig, utan vad vetenskapen har konstaterat.
Nej jag varken hånar eller ser ned på förståndshandikappade.
Det jag däremot framhåller är att även poliser måste ha rätten att få försvara sig, och det ÄVEN emot en som råkar vara förståndshandikappad. Det må vara sorgligt att en sådan inte förstår vad dom gör, men du förstår lille vän att det kan den som utsatts för hotet/ angreppet inte ta hänsyn till., för du blir PRECIS lika skadad av kulor även om den som håller i det har downs syndrom,och du blir precis lika skadad om en schizofren person attackerar dig med kniv som om en som bara har förkylning gör det.
Och självklart skall man också äga rätten att freda sig INNAN man blir skjuten, knivad slagen...etc etc. Det anser också lagen, dvs verkligheten och inte din efterblivna åsikt. DÄRFÖR så kan man också bli skjuten om man viftar med det som liknar vapen emot poliser, ÄVEN om det bara är ett leksaksvapen.
Därför ÄR det också så enligt lag( och inte för att någon internutredning håller någon om ryggen) så att en skjutning helt och fullt kan ske inom ramen för nödvärn, ÄVEN om vapnet man sett råkar vara ett leksaksvapen. Det hela hänger på hurpass verklighetstroget leksaksvapnet är, är möjligheten någorlunda stor att man kan ta det för ett riktigt vapen, då har inte poliserna gjort fel. Så enkelt är det.