2018-11-18, 15:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är hemskt att tala om människors utseenden i tråden om mordet på LW, men kan inte låta bli att hålla med dig: Personligen tycker jag att han är väldigt lik Sjökvistarn.
Lurig, lismande lögnare med baktankar är det jag minns om Sjökvistarn och du har nog rätt om likheten.

Av någon anledning är MGM fortsatt misstänkt efter över 600 förhör. Det är då tänkbart att LW:s vän PJ är såväl hörd som avförd - precis som flera andra som lyfts fram i tråden som potentiella GM.

Precis. Jag tror att de två senaste dagarnas mer djupgående, utbroderade analyser/spekulationer har kommit alldeles för nära sanningen och därmed ser vi denna aggressiva motattack i tråden.

SDs ivriga försvarare borde ju inse att ju lägre profil dom håller desto mindre fokus på SD. Och ju aggressivare påhopp och försök att hänga ut skribenter desto mer moralbefriade synes Stefans anhang vara. Jag funderar bl.a på hur resten av Järngänget ska försöka förklara bort sin allians när han väl åker i kurran?

JÄRNGÄNGET
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-18 kl. 15:53.
Citera
2018-11-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Pe-er Jacobss-n född 1970. ensamstående (ensamboende). 4-5 mobilnummer registrerade.
Finns inte med i Lexbase. Så ingen förhärdad brottsling alltså. Iaf inte dömd för något. Nu får ni gärna forska om honom. Alternativa gm måste diskuteras i tråden. Eller hur?

Han var bortrest, så sök vidare. Alternativa GM behöver ju inte vara vem som helst, säkert någon nära LW, kanske med ett tidigare förhållande.
Kan ju inte skada mycket, även om oddsen för att SD är mördaren är 100-1.
Citera
2018-11-18, 15:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Wow så genomskinligt du nyreggade människa....Det där var känsligt och inget att orda om....Stefan ser väldigt bra ut. En charmig glad kille. Jag förstår att Lena inte kunde släppa honom. "Någon annan" hade inte en chans. Därför hatar "någon annan" SD så till den milda grad.

Driver du med oss nu?
Citera
2018-11-18, 16:01
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
[/b]

[/b]

Wow så genomskinligt du nyreggade människa....Det där var känsligt och inget att orda om....Stefan ser väldigt bra ut. En charmig glad kille. Jag förstår att Lena inte kunde släppa honom. "Någon annan" hade inte en chans. Därför hatar "någon annan" SD så till den milda grad.

Vad är genomskinligt - att jag inte varit medlem tidigare men följt tråden? Jag behöver inte svara dig, men jag registrerade mig under en vecka när jag tyckte att tråden blev väldigt konstig och nu kan jag fundera på varför.

Jag tycker inte att Stefan ser ful ut snarare fjantig och omanlig. Något hos honom har tydligen BO gillat i tidernas begynnelse, men något har fått henne att ändra sig på resans gång. Jag har sett henne på bild med karlar som ser ut som män och en av dem är en JH i Örebro. Smaken är som baken.
Citera
2018-11-18, 16:04
Medlem
Hestapos avatar
Det har nu gått en vecka, gissade då på tre veckor innan fanskapet tar bladet från munnen, den som lever får se..
Citera
2018-11-18, 16:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De flesta namn och alias finns i Honans sammanfattningar. Men det har tillkommit några nya sedan Sundsvall, så det är en bra idé.
Instämmer. Speciellt med tanke på att motivet tidigt beskrevs som svartsjuka så bör nog tas en titt på "nya" namn.

Publicerat 17 maj 2018
Bakom försvinnandet ligger ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.

https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Citera
2018-11-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Det har nu gått en vecka, gissade då på tre veckor innan fanskapet tar bladet från munnen, den som lever får se..

Springare skulle aldrig påverka utredningen.
Vad hoppas du få veta?
Citera
2018-11-18, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag har följt tråden från dag ett men när det kommer till geocache så känns allt förvirrande.

Namn, nick samt lagnamn och som lök på laxen; förkortningar på personerna i denna tråd.

Det kan bli 4 olika namn på samma person. 🙃

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Håller med!! Vore kanon om någon satte ihop en förtäckning med div alias med namn osv

Vi har ingen kundskap om geocache men vi har på arbetet hört om det här geonicket. Som vi hoppas polisen undersöker om det inte redan gjort det. Så till er förteckning och sammanfattning har ni här ett geonick om ni redan har det så ber vi om ursäkt.

geocaching nick Team Lindatorm
Linda Tormodsrud
Pär Larsson

https://www.facebook.com/profile.php?id=588945951

https://www.facebook.com/profile.php?id=638956556

www.teamlindatorm.com
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-11-18 kl. 17:08.
Citera
2018-11-18, 16:33
Medlem
Låt oss för en stund presumera att polis och åkl INTE lyckas få SD fälld och att man inte heller hittat en mördarälg eller annan gärningsperson eller gärningsdjur.
Hur kommer då trådens alla "högafflingar", de som högljutt, långvarit och intensivt utpekat SD som mördare, att reagera?

Efter att ha lyssnat på dokumentären i SR P1 om 'Mördarälgen i Loftahammar', kan man bli fundersam.
Länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/1184767
Efter att den misstänkte maken IW efter flera månader avförts från utredningen, och Polisen och åkl landat i att hans fru dödats av en älg[sic!], gick en reporter från lokalpressen ut på stan och frågade 7 slumpvis utvalda om vad de trodde om IW som mördare. Samtliga ansåg att han dödat sin fru och detta trots att rättsväsendet hade avskrivit honom.

Min fråga till er som här i tråden kallar SD, en odömd person, MÖRDARE, kommer ni att i händelse av att han avförs, då här i tråden be SD om ursäkt för den kränkning ni utsatt honom för?
Eller tycker ni att han ändå förtjänar att kallas MÖRDARE eftersom han har gjort sig skyldig till brottet "grov knoggnuggning"?
Citera
2018-11-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Låt oss för en stund presumera att polis och åkl INTE lyckas få SD fälld och att man inte heller hittat en mördarälg eller annan gärningsperson eller gärningsdjur.
Hur kommer då trådens alla "högafflingar", de som högljutt, långvarit och intensivt utpekat SD som mördare, att reagera?

Efter att ha lyssnat på dokumentären i SR P1 om 'Mördarälgen i Loftahammar', kan man bli fundersam.
Efter att den misstänkte maken IW efter flera månader avförts från utredningen, och Polisen och åkl landat i att hans fru dödats av en älg[sic!], gick en reporter från lokalpressen ut på stan och frågade 7 slumpvis utvalda om vad de trodde om IW som mördare. Samtliga ansåg att han dödat sin fru och detta trots att rättsväsendet hade avskrivit honom.

Min fråga till er som här i tråden kallar SD, en odömd person, MÖRDARE, kommer ni att i händelse av att han avförs, då här i tråden be SD om ursäkt för den kränkning ni utsatt honom för?
Eller tycker ni att han ändå förtjänar att kallas MÖRDARE eftersom han har gjort sig skyldig till brottet "grov knoggnuggning"?

Jag tror inte det kommer att bli aktuellt, men skulle nu älgen åka dit för mord kommer jag vara först att be om ursäkt för "mördare".
Dock inte för kräk och kvinnomisshandlare.
Citera
2018-11-18, 16:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Han har också gjort sig skyldig till äktenskapsbrott.
Tycker du att det är OK?

Hur uppträdde IW medan han var misstänkt?
Sprang han omkring och flinade och fotade sig själv och
lade ut på sociala media?
Citera
2018-11-18, 16:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi har ingen kundskap om geocache men vi har på arbetet hört om det här geonicket. Som vi hoppas polisen undersöker om det inte redan gjort det. Så till er förteckning och sammanfattning har ni här ett geonick om ni redan har det så ber vi om ursäkt.

geocaching nick Team Lindatorm
Linda Tormodsrud
Pär Larsson

https://www.facebook.com/profile.php?id=588945951

https://www.facebook.com/profile.php?id=638956556

Vad är syftet med ditt inlägg?

På vilket sätt är de intressanta i utredningen om LWs mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in